Ervaringen met Neotigason

Psoriasis (20 meningen)
Eczeem (5 meningen)
Ziekte van Darier (3 meningen)
Ichthyosis (3 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)

18-05-2010 | Man
Eczeem

22-03-2010 | Man
PRP
Ik gebruikte in het begin 50 mg (juni-januari 2009), sindsdien ben ik aan het afbouwen en zit ik sinds een paar dagen op 20 mg per dag. Daarnaast ben ik sinds kort begonnen met Psoirinovo en wil ik de Neotigason verder afbouwen. Vooral de bijwerkingen van de Neotigason zijn erg vervelend: droge lippen, plakkerige huid, haaruitval, verandering haarstructuur. Nu de klachten [lees meer...]aan het afnemen zijn, zijn de bijwerkingen, omdat ik minder gebruik, ook een stuk minder. Nu maar hopen dat de Psorinovo en het daarbij horend dieet de ziekte helemaal kunnen genezen.

30-11-2009 | Man
Ziekte darier
Bij langdurig gebruik, kan er vaak hoofdpijn optreden, de hoofdpijn is te vergelijken met migraine.

06-03-2017 | Man | 21
Ichthyosis
Ik heb een lichtere vorm van Ichthyosis Vulgaris, heb het sinds mijn geboorte en ben nu 21 jaar oud. Had begin 2014 toch maar besloten om weer eens naar de dermatoloog te gaan, om te kijken of er nieuwe behandelmethodes naar voren waren gekomen in de voorgaande jaren. De medicatie zelf werkt in principe prima, alleen de bijwerkingen kunnen wat vervelend zijn. In droger[lees meer...]e periodes; winter, als de verwarmingen aan springen bijvoorbeeld, heb ik vrij frequent bloedneuzen, soms zitten er periodes tussen van enkele weken, maar zoals de laatste paar weken heb ik bijna elke dag wel een bloedneus. Ook heb ik vrij vaak dat ik s'ochtends vroeg wakker word en dat een gevoelig deel van mn lichaam (vaak hoofd of keel) extreem geïrriteerd is, soms zo erg dat ik me fysiek niet lekker begin te voelen. All in all ben ik toch tevreden met Neotigason, aangezien ik erg werd belemmerd op het sociale vlak, en dat dit nu toch 90% beter gaat.

18-02-2013 | Vrouw | 23
Psoriasis
Ik heb een paar weken geleden ook mijn ervaringen gedeeld, en zat toen net anderhalve week aan de neotigason. In die tussentijd waren mijn voeten en handen helemaal vrij van de psoriasis en ik was super blij! Tot een week geleden is het weer op komen zetten, en ben ik eigenlijk heel teleurgesteld omdat het gevoel wat erbij kwam, dat je eindelijk psoriasis vrij bent zo ge[lees meer...]weldig was! De bijwerkingen zijn ook vervelend, en heb hele droge lippen en ontstekingen in mijn neus waarbij ik sochtends hele korsten eruit moet halen om nog enigzins adem te krijgen door mijn neus, en bloed wat je snuit in de tissue. Ik ben erg moe en neerslachtig. Ik slik hier zelf oxazepam bij omdat ik niet meer kon slapen van de pijn aan mijn voeten. Uiteindelijk is mijn contract nu niet verlengd op mijn werk waardoor ik nu dus ook geen werk meer heb. Kortom het is heeeel vervelend als je deze ziekte hebt en al helemaal onder je voeten waardoor je vaak niet kunt lopen. Ik hoop dat ze hier snel iets voor vinden, zodat mijn leven gewoon weer normaal is.

24-01-2013 | Vrouw | 23
Psoriasis
Ik ben 23 jaar en kreeg 8 maanden geleden de ziekte van Andrews-Barber op mijn handen hoofdhuid,oorschelp, paar plekken op het lichaam en onder mijn voeten veroorzaakt door stressuiting. Nu heb ik het alleen nog onder mijn voeten en aan de onderkant van mijn handen Het zit bij ons niet in de familie en dat vond ik ook het rare ervan! Ik heb alles doorlopen van hormoon[lees meer...]zalven tot en lichttherapie en teerzalven en dovobet, maar niets leek te helpen, al was het dan voor even. Ik gebruik nu sinds een week neotigason, en heb er lang over nagedacht ook om het nadeel dat ik nu 2,5 jaar niet zwanger mag worden, en zag op tegen de vele bijwerkingen die werden vermeld. Maar mijn leven zo ging ook niet verder dus heb ik toch maar besloten om het te doen! Ik ben nu een week verder en ik merk nog niet echt veel van een verbeterpunt alleen de vellen laten nu los en er komen meer wondjes bloot te liggen onder mijn voeten dus wat het daardoor ook gevoeliger maakt. De bijwerkingen zijn nog enigzins te doen, en het enige waar ik tot nu toe last van heb is extreem droge lippen en dat ik toch moeilijk me bed uit kom. Verder mag ik niet klagen en hoop ik dat ik over een paar weken kan melden dat het begint te werken! Wat ik aan mezelf merkte is dat ik behoefte had om verhalen van andere mensen te lezen en de ervaringen die mensen hadden met deze ziekte. uiteindelijk probeer je er toch alles aan te doen om het weg te krijgen. Vandaar dat ik graag m'n mening wilde delen met andere mensen!

21-04-2012 | Vrouw | 26
Psoriasis
Ik gebruik zit eind maart dit medicijn, bijwerkingen vielen eerst mee droge lippen, droge neus, ach daar kan ik mee leven. tot ik ongeveer naar 1,5 week erg misselijk werd, weinig ging drinken en eten. in overleg met dermatoloog ben ik de dosis gaan verlagen naar 1x per dag 10 mg, maar kreeg weer veel meer last, dus ben sinds enkele dagen weer naar de dosis van 2x per dag [lees meer...]10 mg. we zullen zien hoe het loopt. is wel dat ik de eerste 6 weken iedere week moet bloed prikken en elke keer dat ik medicijn op haal zwangerschaptest in moet leveren op dat ik in de vruchtbare periode zit van de vrouw.

30-05-2012 | Man | 30
Psoriasis
Eerst werden de vlekken vuriger, daarna begon de genezing na 4 maanden. Middel werkt als een soort dieseltrein, komt langzaam opgang maar is daarna goed sterk aanwezig. Bijwerkingen van 75 mg waren voor mij onacceptabel, vooral de spierpijn en botpijn. Ook haaruitval (wenkbrauwen, borsthaar en baard). Dosis uiteindelijk na remissie terug naar 25mg per dag, en ben al een ja[lees meer...]ar pso en bijwerking vrij. Wereldmiddel voor mij! Kans geven, niet opgeven en geloof hebben in de artsen en medicatie.

01-03-2021 | Vrouw | 33
Hidradenitis suppurativa
Voor mijn hs en ppp werkt goed mijn voeten zijn weer om aan te zien en mijn hs ontstekingen zijn goed te behandelen als er 1 op komt is deze 10x zo snel open

07-06-2016 | Man | 33

06-02-2013 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik ben 7 jaar geleden met het middel neotigason begonnen omdat ik tijdens de zwangerschap de aandoening andrews barber kreeg, na heel wat hormoonzalfen,licht therapieén en zoutwaterbaden geprobeerd te hebben,was de maat vol. mijn handen en voeten kwam alleen maar pus uit, zaten vol ontstekingen en leken op reuma handjes. Ik heb mijn laatste zwangerschap afgewacht en ben n[lees meer...]a de geboorte van mijn zoon gelijk begonnen. 50 mg per dag, gelijk al last van bijwerkingen, extreme hoofdpijn,kapotte lippen,slapeloosheid en chronisch moe.maar het reseltuut was erg snel te zien, na 2 weken was mijn psoriasis zo goed als weg, en na 4 weken was het weg! het enige wat echter wel 2 jaar lang bleef waren de hoofdpijnen. nu heb ik meerdere malen geprobeerd te stoppen met dit spul,maar helaas komt het dan na 2 weken weer evengoed terug. ik zit nu op een dosis van 10 mg per dag waar het prima op gaat en weg bij blijft.met labello en een capsule per dag heb ik gelukkig weer een fijn leven!

14-04-2014 | Man | 38
Eczeem
Vanaf maart 2012 kreeg ik ineens heel veel droog eczeem op mijn handen. De huid bleef maar vereelten. Eerst alleen in de palmen, na ongeveer een jaar ook aan de bovenzijde van mijn vingers en op de vingertoppen. De sterkste zalven (dermovate, salicylzuur etc) gaven nauwelijks verbetering. Op een dieptepunt met zeer veel kloven en gescheurde vingertoppen begonnen met neoti[lees meer...]gason. Na 3 dagen liet al het eelt los. Het viel er als het ware vanaf en ik kon weer alles met mijn handen doen. Omdat mijn huid wel verbeterde maar niet terugkeerde naar hoe het altijd was geweest is de dosis na 1.5 maand verhoogd naar 25mg p/dag. Nog steeds niet veel verbetering. Wel heel veel last van bijwerkingen. Zeg maar alle bijwerkingen die in de bijsluiter stonden. Lijkbleke huid, paar kilo afgevallen. dunne gezichtshuid waardoor ik in mijn slaap per ongeluk mijn voorhoofd open ging krabben, hoofdpijn, na een aantal weken haaruitval. mijn haar werd stro-achtig, ineens eczeem op andere plekken, paar galbulten gehad, problemen met ogen focussen; dubbel zien, in donker autorijden lastig doordat alle koplampen op sterretjes gingen lijken, lippen volkomen kapot. Gestopt na ruim 2 maanden, nu ruim 2.5 maand later blijkt mijn haarstructuur te zijn veranderd, het ziet er nog steeds erg droog uit maar ik heb ineens van stijl haar bijna krullen gekregen. De overige vervelende bijwerkingen lijken te zijn verdwenen. Toch maar weer terug op de zalven. Mijn handen zijn inmiddels bijna weer terug bij af. Nee, niet mijn medicijn. De bijwerkingen waren in mijn geval veel erger dan de kwaal. Ter info alle bloedonderzoeken tussentijds waren in orde.

26-01-2013 | Vrouw | 42
acitretine
Ik heb dit medicijn gekregen omdat ik een t-cel lymfoom heb. Er zullen veel zijn die denken wat is dat. Een t-cel lymfoom is een goed aardige kanker in de klein klieren. Ik krijg hele droge rode plekken op mijn huid. Ik heb dit medicijn 1,5 maand gebruikt en ik had direkt last van de bijwerkingen hele droge ogen en mond en ik had s,morgens ook bloed in de mond. Ik heb [lees meer...]ook last ven mijn hart gekregen ik voelde mij heel gejaagt. Ik ben nu een jaar van de tabletten af en nog heb ik last van mijn ogen.Ik kan niet tegen vel licht en kaarsen ik wordt heel duizelig en voel mij dan niet goed in mijn hoofd. Ik moet deze Dinsdag door de scan om te kijken of het nu door de medicijnen komt of dat ik toch iets engs in mijn hoofd heb.Maar het kan zijn dat de uiteinde van de zenuwen kapot zijn door dit medicijn en moet ik zo verder met dit groot pobleem de rest van mijn leven en ik kan zeggen dat dat geen pretje is want om het moment is dit probleem groter dan de ziekte zelf. Ik hoop dat er mensen zijn die dit ook hebben onder vonden. Willen jullie dan alsjeblieft reageren Groeten Diana

22-06-2021 | Vrouw | 44
acitretine (25mg)
Ik slik dit middel al 30 jaar en werkt prima ik heb een huidziekte en als het even wat erger word door verbranden of in de winter gebruik ik het weer een paar weken en gaat het weer goed .ik heb nooit bijwerkingen gehad .met de zwangerschap 2 jaar van tevoren gestopt .

28-12-2018 | Vrouw | 44
acitretine (25mg)
3 maanden neotigason geslikt. De pustels aan handen en voeten waren zo goed als verdwenen maar de bijwerkingen waren oh zo aanwezig. En wel in een mate die ik na drie maanden niet meer kon handelen. Daarom nu van 25 mg overgestapt naar 10 mg.