Bij  PsoriasisX

Eczeem (5 meningen)
Ziekte van Darier (3 meningen)
Ichthyosis (2 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (145 meningen)
Stelara (79 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (12 meningen)
Taltz (6 meningen)

21-07-2018 | Vrouw | 48
acitretine (35mg)
Psoriasis
Neem nu ongeveer 7weken het medicijn in .Eerst 25mg nu 35mg en ben zeer tevreden.Heb wel wat last van droge lippen,handen en in de neus.Ook begint de eelt aan mijn voeten ,maar voor die ongemakken zijn middeltjes voor.Nu kan ik voor de zomer mijn haar wat korter knippen(had het op mijn hoofd) , topje en shortje aandoen( plekken over mijn hele lichaam).

08-03-2018 | Vrouw | 58
Psoriasis
Omdat alleen zalf therapy niet voldoende was ,werd er gestart met neotigason ,waar ik zeer hevig op reageerde ,dit werd alleen maar erger naar mate in het langer innam ,behalve bovenstaande bijwerkingen kreeg ik ook heel dik eelt over mijn hele voeten ,wat open scheurde en bloedde ,ook werd de buikpijn zo erg dat ik er niet meer van kon slapen en voortdurend misselijk en [lees meer...]duizelig was .

13-09-2017 | Vrouw | 54
Psoriasis
Ik heb psoriasis aan handen en voeten en dat werd steeds erger. Ik kon vaak niets meer vast pakken of op een toetsenbord tikken, heb zelfs veel met handschoenen gewerkt op kantoor. Als het weer eens zo erg was onder mijn voeten en tussen de tenen kon ik niet meer lopen en ook geen schoenen meer aan, dan was alles ontstoken en kon ik de ziektewet weer in. Na jarenlang tobbe[lees meer...]n met zalfjes voor mijn psoriasis, wat maar weinig hielp en daar een hele dunne huid van kreeg, heb ik op een gegeven moment lichttherapie gehad en dat heeft wel geholpen en was eindelijk een keer van de jeuk en pijn af en kon daardoor ´s nachts ook weer eens door slapen. Maar jammer genoeg was dat voor korte duur en kwam het snel weer terug en toen heb ik besloten dat ik zo ook geen kwaliteit van leven meer had en toen maar aan de medicatie gegaan. Ik slik nu bijna 10 maanden neotigason ben begonnen met 10mg en daarna 20 mg en het gaat echt beter met me. Ik heb ook wel bijwerkingen, maar die wegen niet op tegen de klachten die ik anders had.

01-04-2017 | Man | 70
acitretine (25mg)
Psoriasis
Bij gebruik neotigason kan dagbehandeling worden voorkomen. Mijn bijwerkingen: bloedneuzen, gescheurde lippen, huid zeer zongevoelig.

07-06-2016 | Man | 33
acitretine (25mg)

07-11-2013 | Man | 65
Psoriasis
Ipv Neotigason eens proberen om de voetzolen met Goudsbloem zalf in te smeren en af te dekken met mepor pleisters. De zalf maak ikzelf, dat kan iedereen.

05-11-2013 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ten eerste ben ik helemaal niet van de medicijnen. Maar ik moest wat, heb erge last van psoriasis onder mijn voeten. Zomaar gekomen, ik wijt het aan stress!! Heb al vele soorten zalf geprobeerd. Heb nu een combinatie van Diprosalic met Vaseline-carbomeercreme van de Dermatoloog met 20mg Neotigason, het waren eerst 3 capsules van 10mg op een dag maar ik had erge bijwerkinge[lees meer...]n (droge lippen, binnenkant neus kapot, erg moe, hoofdpijn, griepverschijnselen) de bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Maar toch kon ik er niet zonder en nu heb ik 2x10mg. De bijwerkingen zijn iets minder, maar nog zeker aanwezig. Gebroken nagels en haaruitval vind ik het ergste.

04-05-2013 | Vrouw | 46

18-02-2013 | Vrouw | 23
Psoriasis
Ik heb een paar weken geleden ook mijn ervaringen gedeeld, en zat toen net anderhalve week aan de neotigason. In die tussentijd waren mijn voeten en handen helemaal vrij van de psoriasis en ik was super blij! Tot een week geleden is het weer op komen zetten, en ben ik eigenlijk heel teleurgesteld omdat het gevoel wat erbij kwam, dat je eindelijk psoriasis vrij bent zo ge[lees meer...]weldig was! De bijwerkingen zijn ook vervelend, en heb hele droge lippen en ontstekingen in mijn neus waarbij ik sochtends hele korsten eruit moet halen om nog enigzins adem te krijgen door mijn neus, en bloed wat je snuit in de tissue. Ik ben erg moe en neerslachtig. Ik slik hier zelf oxazepam bij omdat ik niet meer kon slapen van de pijn aan mijn voeten. Uiteindelijk is mijn contract nu niet verlengd op mijn werk waardoor ik nu dus ook geen werk meer heb. Kortom het is heeeel vervelend als je deze ziekte hebt en al helemaal onder je voeten waardoor je vaak niet kunt lopen. Ik hoop dat ze hier snel iets voor vinden, zodat mijn leven gewoon weer normaal is.

06-02-2013 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik ben 7 jaar geleden met het middel neotigason begonnen omdat ik tijdens de zwangerschap de aandoening andrews barber kreeg, na heel wat hormoonzalfen,licht therapieén en zoutwaterbaden geprobeerd te hebben,was de maat vol. mijn handen en voeten kwam alleen maar pus uit, zaten vol ontstekingen en leken op reuma handjes. Ik heb mijn laatste zwangerschap afgewacht en ben n[lees meer...]a de geboorte van mijn zoon gelijk begonnen. 50 mg per dag, gelijk al last van bijwerkingen, extreme hoofdpijn,kapotte lippen,slapeloosheid en chronisch moe.maar het reseltuut was erg snel te zien, na 2 weken was mijn psoriasis zo goed als weg, en na 4 weken was het weg! het enige wat echter wel 2 jaar lang bleef waren de hoofdpijnen. nu heb ik meerdere malen geprobeerd te stoppen met dit spul,maar helaas komt het dan na 2 weken weer evengoed terug. ik zit nu op een dosis van 10 mg per dag waar het prima op gaat en weg bij blijft.met labello en een capsule per dag heb ik gelukkig weer een fijn leven!

31-01-2013 | Vrouw | 44
Psoriasis
Ik heb al zo,n 7 jaar last van de ziekte andrews and barber, voor miij een erfelijke aandoening,want mijn pa heeft het ook. het laatste jaar, werd de ziekte zo erg,dat ik op een gegeven moment alleen nog op mijn tenen kon lopen, en dus aan huis gekluisterd zat.geen enkele zalf hielp. ook de metrotrexaat en de pufa niet. totdat ik in oktober 2012 het middel neotigason van d[lees meer...]e dermatoloog voorgeschreven kreeg. 2x daags 10 mg. na 2 weken mocht het resultaat er wezen. zelfs de dermatoloof was verast toen ik 2 weken later zonder rolstoel en lopend bij hem terug kwam. er ging na zo lang binnen gezeten te hebben een wereld voor mij open. maar na zo,n 2 weken, storte mijn wereld weer compleet in, want plots kwam de ziekte in zware mate weer terug. ben daarna door de dermatoloog op 50 mg gezet, maar kreeg vreselijke bijwerkingen. hoofdpijn, ontstoken lippen, wazig zien, erge haaruitval, misselijkheid, opstipatie. gejaagd gevoel, hartkloppingen, en mijn maandelijkse ongesteldheid bleef uit, erger nog mijn leverfuntie was flink verhoogt. moest hierop direct stoppen met de neotigason. Tot mijn verbazing kwam de ziekte in ergere mate terug,en dat in 1 dag! terug naar de dermatoloog,en de dosis terug gebracht naar 25 mg per dag, plus uva lichttherapie. ging redelijk, totdat ik afgelopen woensdag te horen kreeg dat ik meteen terug moest naar 10 mg per dag, omdat mijn leverfuntie nog meer verergerd was. De dermatoloof zei letterlijk: ik sta met mijn rug tegen de muur. moest meteen weer bloedprikken, en morgen weer de uva. maar, heb er ondertussen een hard hoofd in gekregen, en vind het doodeng dat mijn leverfuntie zo hoog is. heeft iemand mischien ook een soort van ervaring met de medicatie waardoor de leverfuntie aangetast is? want kwam het nl bij geen enkele reactie tegen.

24-01-2013 | Vrouw | 23
Psoriasis
Ik ben 23 jaar en kreeg 8 maanden geleden de ziekte van Andrews-Barber op mijn handen hoofdhuid,oorschelp, paar plekken op het lichaam en onder mijn voeten veroorzaakt door stressuiting. Nu heb ik het alleen nog onder mijn voeten en aan de onderkant van mijn handen Het zit bij ons niet in de familie en dat vond ik ook het rare ervan! Ik heb alles doorlopen van hormoon[lees meer...]zalven tot en lichttherapie en teerzalven en dovobet, maar niets leek te helpen, al was het dan voor even. Ik gebruik nu sinds een week neotigason, en heb er lang over nagedacht ook om het nadeel dat ik nu 2,5 jaar niet zwanger mag worden, en zag op tegen de vele bijwerkingen die werden vermeld. Maar mijn leven zo ging ook niet verder dus heb ik toch maar besloten om het te doen! Ik ben nu een week verder en ik merk nog niet echt veel van een verbeterpunt alleen de vellen laten nu los en er komen meer wondjes bloot te liggen onder mijn voeten dus wat het daardoor ook gevoeliger maakt. De bijwerkingen zijn nog enigzins te doen, en het enige waar ik tot nu toe last van heb is extreem droge lippen en dat ik toch moeilijk me bed uit kom. Verder mag ik niet klagen en hoop ik dat ik over een paar weken kan melden dat het begint te werken! Wat ik aan mezelf merkte is dat ik behoefte had om verhalen van andere mensen te lezen en de ervaringen die mensen hadden met deze ziekte. uiteindelijk probeer je er toch alles aan te doen om het weg te krijgen. Vandaar dat ik graag m'n mening wilde delen met andere mensen!

12-01-2013 | Vrouw | 46
Psoriasis
Als verpleegkundige zijn mijn handen belangrijk en juist daar was mijn grootste probleem. Kloven en rauw vlees. Snel na mijn start met neotigason waren mijn handen veel beter! De droge neus en lippen neem ik er dan graag bij! Hopelijk blijft het zo en kan ik dit blijven nemen zonder bijkomende problemen.

04-12-2012 | Man | 58
Psoriasis
na vele soorten zalven, die niet aansloegen ,op deze pillen over gegaan. Mijn teenneagels stonden inmiddels bijna recht omhoog en mijn voetzolen lagen deels open. het medicijn sloeg gelukkig goed aan, en heb er geen last weer van gehad. bijwerkingen : haaruitval, hoofdpijn,slechte eetlust, gewichtsverlies.

12-11-2012 | Man | 65
Psoriasis
Donderdag 08-11-2012 eerste keer ingenomen en sindsdien doodziek. Lijkt wel griep! Mijn hele gezicht is gespannen, lijkt wel verbrand, mijn smaak is helemaal weg en ik slaap bijna dag en nacht.... Vanmorgen besloten te stoppen met deze capsules....kan niet goed zijn voor een mens!

30-05-2012 | Man | 30
Psoriasis
Eerst werden de vlekken vuriger, daarna begon de genezing na 4 maanden. Middel werkt als een soort dieseltrein, komt langzaam opgang maar is daarna goed sterk aanwezig. Bijwerkingen van 75 mg waren voor mij onacceptabel, vooral de spierpijn en botpijn. Ook haaruitval (wenkbrauwen, borsthaar en baard). Dosis uiteindelijk na remissie terug naar 25mg per dag, en ben al een ja[lees meer...]ar pso en bijwerking vrij. Wereldmiddel voor mij! Kans geven, niet opgeven en geloof hebben in de artsen en medicatie.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum