Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)

95,5% verbetering!

09-01-2013 | Vrouw | 41

09-11-2012 | Vrouw | 24
Haaruitval
Sinds enkele weken (6 weken) slik ik dimethylfumaarzuur voor mijn gehele kaalheid. Momenteel slik ik 180mg per dag en heb soms last van diarree en flushing (roodheid en jeuk) deze roodheid en jeuk is dan na ongeveer 30 minuten weer verdwenen. Ik neem de medicijnen verdeeld over 2 keer de dag. Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn met Alopecia Areata totalis d[lees meer...]ie dimethylfumaarzuur slikken om hun haar terug te krijgen. Zijn er mensen die fumaarzuur hebben geslikt tijdens hun zwangerschap en hoe is dit gegaan? Mijn dermatoloog heeft me verteld dat het een hele poos gaat duren voordat er kans bestaat dat mijn haar terug komt, kan wel duren tot een jaar maar heb nu wel enkele plekjes met donshaar gekregen, nog heel weinig maar meer dan vantevoren. Ben heel erg benieuwd en zal over een paar maanden weer een berichtje plaatsen als ik hoger zit in mijn doseringen. Wanneer er meer mensen zijn met Alopecia Areata zijn en dimethylfumaarzuur slikken, dan reageer aub op mijn bericht!!! Groetjes, Mij

19-10-2012 | Vrouw | 34
Psoriasis
Ik heb/had al bijna 20 jaar last van psoriasis en nu ben ik voor 95% psoriasis vrij! Psorinovo is een wonder! Ik bal alleen dat ik het niet eerder had gekregen, ik schamde me zolang met dit. ik snap niet waarom ik zo hard moesten zoeken voor dit middel, en waaroom mijn huisarts het niet heeft voorgeschreven!!?? Na ruime 2 maanden had ik geen bijwerkingen meer en ik merk[lees meer...] nog steeds verbetering met mijn huid. De meest superficeel plekken zijn helemaal geneesd, en de zwarder plekken zijn an het verdwijnen. de bijwerkingen volgens mij waaren helemaal van waarde als ik de resultaten ziet. gewoon doen!

24-09-2012 | Vrouw | 39
Psoriasis
Ik ben nu nog in de opbouwfase en zit deze week op de 5x 120 mg.. Vanaf do. ga ik over naar de 6x 120 mg.. De enige bijwerking is diarree. Dit had ik eerder niet opgemerkt omdat ik voor de start van de psorinovo al gestart was met Aloe Vera tabletten (De Tuinen). Toen ik daar mee stopte kwamen de darmklachten om de hoek kijken en ben ik nu aan het kijken hoe ik het weer s[lees meer...]tabiel krijg. De ene tablet Aloe Vera per dag is op t moment nog niet voldoende, dus op zoek naar andere mogelijkheden. De psoriasis was zeeeeer uitgebreid. Na 1 week zag ik al een sterke verbetering. De gaten vielen in de plekken. Nu ben ik bezig met de laatste plekjes; plekjes die niet meer echt schilferen, maar nog wel rood (licht) en ruwig. Vooral op de bovenbenen nog vervelend en daarom dovobet erbij gekregen. Vanaf as donderdag ga ik naar de 6x 120 mg en daar blijf ik dan een tijdje op hangen.

04-09-2012 | Vrouw | 42
Psoriasis
Af en toe bijwerkingen, darmkrampen. Verder niets. Zit nu in week 7, 2x 2x 120mg per dag. Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen Psorinovo en dimethylfumeraat nog bestaat? De laatste is namelijk ook maagsapresistent en met vertraagde afgifte. In mijn dimethylfumeraat van apotheek de Magistrale Bereider uit Oud Beijerland zit GEEN monoethylfumeraat; dat was geloof[lees meer...] ik eerst het ingredient wat zoveel bijwerkingen gaf. Volgens mijn dermatoloog is er geen verschil tussen psorinovo en dimethylfumeraat.

06-08-2012 | Vrouw | 26
Psoriasis
Psorinovo is echt een een aanrader voor de mensen die psoriasis hebben! Ik had van alles gedaan, zalfjes, lichtheraphie... Tot op de dag de dermatoloog met MTX kwam. Ik heb naar de bijsluiter gekeken en ik weet niet wat er allemaal voor troep in zat maar ik heb dit absoluut niet ingenomen. Toen ben ik via via achter gekomen over psorinovo, nou het werkt uitstekend! Alles i[lees meer...]s bijna weg. De enige bijwerkingen zijn dat je erg last van je darmen krijgt, maar dat word op ten duur wel minder!

24-07-2012 | Vrouw | 32
Psoriasis
Ben nu 32 jaar en psoriasis kwam ineens opzetten toen ik een jaar of 25 was. Voelde me net zo'n proefkonijn voor zalfjes en cremes. Hielp niet. Ook licht therapie en boekelokuur hielpen niet. Heb toen de hoop eigenlijk een beetje opgegeven en was een beetje klaar met de dermatoloog. Sindsdien is het alleen maar erger geworden. Mijn onderbenen, ellebogen, onder armen, ro[lees meer...]mp, voeten, handen, hoofdhuid en schaamstreek zaten er helemaal onder. En grote plekken. Eind mei kreeg ik ineens een uitbraak van de druppelvorm (kleine plekjes). Ben toen toch maar even naar de huisarts gegaan om erna te laten kijken. Ze heeft meteen de dermatoloog gebeld voor een spoed afspraak en ze schrok zich rot van al mijn grote plekken. Volgens de dermatoloog heeft smeren en lichttherapie geen zin meer voor mij en of ik niet de fumazuur wou proberen. Ben 13 juni gestart met 1x 30mg per dag en zit nu op 3x 120 mg per dag. Het gaat echt super. Ben bijna helemaal schoon. Alleen nog een paar plekjes op mijn onderbenen. Daar zaten ook wel de grootste plekken. Weet niet wat me overkomt. Heb gewoon geen jeuk meer. Dat is al heel wat. Bij werkingen vallen bij mij nog wel mee. In het hele begin een paar dagen last gehad van opvliegers en blozen. Nu ik aan de zwaardere dosering zit heb ik wat meer last van diaree en opgeblazen en misselijk gevoel. Moet ik augustus weer naar de dermatoloog, ben benieuwd wat zij er verder van vind en misschien kan ik dan wel weer iets gaan afbouwen qua dosering. Maar tot nu toe heb ik geen klagen en kan ik het iedereen aanraden die psoriasis heeft.

25-06-2012 | Vrouw | 22
Psoriasis
Hallo lieve mensen, Ik doe sinds 2 maanden een behandeling in ede. Ging heel goed tot ik van de week oorontsteking kreeg. Dus kreeg weer een uitbraak, pfffff helaas. Maar voor de mensen die deze medicijn niet kunnen gebruiken is de licht terapie echt super. Allen je moet er wel tijd voor hebben en blijven herhalen. ik hoop dat ik ooit het juiste middel vind zonder bijwe[lees meer...]rkingen en nog wat. Wat ik graag van mij hart wil; mensen schaam je er niet voor als mensen het niet willen zien, kijken ze maar de andere kant op. Schaam je er niet voor. Groetjes alm

29-05-2012 | Vrouw | 59
Psoriasis
Ik ben zeer tevreden met dit medicijn en die opvlieger met een branderig gevoel en jeuk...die soms elke dag voorbij komt of ook enkele dagen overslaat valt goed mee te leven, het is wel zo, heb ik minder opvliegers, dan heb ik wel grote schoonmaak in mijn buik en daar valt ook mee te leven.....ik ben wel helemaal schoon...wat gewoon heerlijk is na 42 jaar zalven en licht t[lees meer...]herapie. Nu heb ik wel een ding erbij gekregen waarvan ik niet weet of dit ook een bijwerking is van psorinovo dimethylfumaraat......sinds een maand... als ik iets drink waar alcohol in zit, krijg ik een nasmaak van lijm in mijn mond met andere etens/drinkwaren heb ik dat nog niet gemerkt...weet iemand daar iets van? graag een reactie...bij voorbaat bedankt.

11-04-2012 | Vrouw | 44
Psoriasis
Hoi, Ik gebruik Psorinovo nu bijna een half jaar en ben zeeeer tevreden op de opvliegers na. Maar nadat ik al jullie berichtjes gelzen heb zal het gaan splitsen over de dag. Nu neem ik 3x 120mg in een keer in met water maar schijnbaar is het beter met melk en meer verdelen over de dag. Ik neem ook nog verschillende andere tabletten in. Zoals voor de Migraine, Depakine Chr[lees meer...]ono standaard 2 per dag, Salazopyrine voor de spierontstekingen, vit D3 voor tekort hieraan en Nivaquine voor zonnenallergie die ik alleen in de maanden april t/m augustus slik. En misschien wekt dit ook een reactie op. Ok diaree heb ik regelmatig maar daar heb ik minder moeite mee. Ik krijg de tabs niet vergoed van mijn verzekering CZ. Wie wel? dan hoor ik dat heel graag hoe zij dit aangegeven hebben.

06-04-2012 | Vrouw | 52
Psoriasis
Hallo, Ik gebruik al bijna 30 jaar de fumaarzuurtabletten uit Mierlo Hout, Echter de laatste keren kreeg ik via mijn apotheek dit middel die ze bij een magistrale bereider bestelde. De pillen zagen er anders uit en mijn psoriasis kwam weer geleidelijk aan terug. Ik heb nu wederom de pillen via de huisarts besteld en gevraagd of ze bij de apotheek dit aan willen geven dat z[lees meer...]e uitsluitend bij Mierlo dit willen bestellen. Er zit dus waarschijnlijk wel degelijk verschil in de tabletten. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ?

20-02-2012 | Vrouw | 62
Psoriasis
Al jaren last van psoriasis die goed te bestrijden was met Dermovate zalf. Even smeren en het was weer weg. Ik begreep niet dat er nog mensen met psoriasis rondliepen. Nu daar ben ik wel achter gekomen. Op een gegeven moment zaten mijn voeten, onderbenen, handen en onderarmen onder de psoriasis. Helemaal wit uitgeslagen en ik schaamde me en stopte mijn handen zoveel moge[lees meer...]lijk weg. Naar dermatoloog en ik kreeg Daivonex. Hielp niet, kreeg er alleen rode plekjes om mijn mond bij. Dovobet. Hielp niet. Ten einde raad gaan googelen en ik kwam op de site psoriasistherapie. Deze site gaat over het middel Psorinovo. De site zag er gedegen en betrouwbaar uit en ik heb om Psorinovo bij mijn dermatoloog gevraagd. Van Psorinovo had ze nog nooit gehoord, maar ze schreef DMF (dimethylfumaraat) voor. Ik heb bij Mierlo-Hout in Helmond toch Psorinovo besteld. Na drie maanden gebruik nog geen resultaat. Dermatoloog wilde niet verhogen want 6x120 mg is uiterste dosis. Maar.... van Psorinovo kun je een hogere dosis gebruiken dan van DMF omdat het middel iets anders samengesteld is. Na informatie door mijn dermatoloog bij derden mocht ik toch verhogen en bij 9x120 mg kreeg ik resultaat. Ben nu aan het afbouwen en gebruik nu 8x120 mg. Af en toe een flush (soort opvlieger, maar je kunt ze beter hebben dan een echte opvlieger). De psoriasis is helemaal weg en ik ben een dankbaar persoon. Psorinovo is - voor mij - een wondermiddel. En...... op mijn recept schrijft nu ook de dermatoog Psorinovo. Er gaat een wetenschappelijk onderzoek lopen naar dit middel door een dermatoloog in het Erasmus in Rotterdam. Alleen jammer dat zij niet verder voorschrijven dan 6x120 mg, want dan zou ik nooit van mijn psoriasis afgekomen zijn.

01-02-2012 | Vrouw | 27
Psoriasis
Ik heb ruim 2 jaar psorinovo gebruikt en was er zeer tevreden over. Plekken waren geheel weg. De reden dat ik gestopt ben is de onverdraagzame jeuk. Net op iemand met allemaal naaldjes over je hele lichaam prikken geeft. Dit gevoel was het. Artsen kunnen niet snappen hoe dit komt. Niemand anders er ooit over gehoord. Ik ging twijfelen of het daardoor kwam, maar toen ik sto[lees meer...]pte met de psorinovo was de jeuk ook verdwenen. Ik vind het erg jammer dat ik hiermee moest stoppen, ik gebruik nu stelara, maar hier zijn de bijwerkingen heftiger zoals luchtweginf en verhoogde kans op kanker. Ik zit in dubio, moet ik nog ns fumaar zuur proberen? Of toch de stelara? De kans met stelara na beeindigen is dat je lichaam antistoffen aanmaakt en hier dus niet meer op reageerd, en andere medicijnen zijn er niet dus zou ik met de psoriasis moeten leven.

21-12-2011 | Vrouw | 42
Psoriasis
ik ben op 13 oktober begonnen met 30 mg psorinovo. Helaas is mijn psoriasis erger geworden. Zit nu aan de 120 mg. Ik heb dit middel 25 jaar geleden ook gebruikt, wat niet mocht baten,helaas. Ik hoop echt dat het goed komt. ik ben zo moe van de lichttherapie, hoewel ik hier elke zomer schoon was. Ik blijf hoop houden, dat het nog gaat aanslaan.

27-10-2011 | Vrouw | 54
Psoriasis
ik heb 3 weken Fumaraat geslikt en was zo aan de diarree en overgeven dat ik zelfs water niet binnen hield.Ik moest toen stoppen want mijn leverwaarde"s waren veel te hoog en nu slik ik al 6 maanden geen Fumaraat meer en mijn leverwaarde"s zijn wel gezakt maar nog steeds te hoog. Ik vind het jammer dat ik moest stoppen want ik heb al vanaf mijn 12 e jaar psoriasis en zelf[lees meer...]s die paar weken dat ik het geslikt heb, had ik al een beetje resultaat.