aripiprazol

Psychose (5 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

09-01-2020 | Vrouw | 36
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychische klachten
Ik gebruik 5mg aripiprazol tegen mijn achterdocht en gedachtes die zich aan me opdringen met alle emoties zoals boosheid en verdriet erbij. Sinds ik de medicijnen gebruik heb ik weinig tot geen last meer van achterdocht (laat makkelijker los) en gedachten dringen zich niet meer aan me op, de emoties boosheid en verdriet die ik erbij voelde, zijn helemaal verdwenen. Geen ge[lees meer...]fronsde wenkbrauwen meer tijdens het nadenken over situaties.. ben er tevreden mee. Eerste week wel bijwerkingen gehad zoals extreem moe zijn en stijve benen, heb de dosis daarna verlaagd van 10mg naar 5mg en nu gaat het goed.

24-10-2019 | Vrouw | 36
aripiprazol (7,5mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ontevreden over dit medicijn. In het begin was ik er blij mee want het helpt goed tegen een psychose. Maar na een jaar gebruik blijft het lege gevoel over met weinig tot geen emoties die ik kan uiten. Terwijl ik een open persoon ben. Nu wil ik me het liefst verstoppen bij moeilijke situaties en voel me lamlendig en futloos.

14-08-2020 | Man | 38
aripiprazol (5mg)
Psychose
Ik heb van begin juli tot eind oktober aripiprazol gebruikt en kwam niet uit mijn psychose. De dosering was toen 1mg. Pas toen ik over ging op 5mg kwam ik vrij vlot uit mijn psychose. Nu slik ik nog dagelijks 5mg en heb geen last meer van psychoses. Ik heb mn leven terug. Dit medicijn zorgt bij mij niet voor bijwerkingen. Echter ik blijf 3 tot 5 kg te zwaar los vd inspanni[lees meer...]ng die ik doe om dit overgewicht kwijt te raken. Ik heb sterk de indruk dat dit door de betreffende medicatie komt.

21-07-2016 | Man | 38
Autisme
Door dit medicijn voelde ik mijn benen niet meer en wist ik niet meer hoe ik moest lopen of stil blijven staan. Ik had steeds het gevoel alsof ik zou vallen of niet meer op mijn benen kon staan. Ik heb geen psychoses waar dit middel eigenlijk voor is, dus ik ben er gelijk mee gestopt in overleg met de arts.

27-05-2016 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Schizofrenie
Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.

03-06-2019 | Vrouw | 41
aripiprazol (2,5)
ADD
Ik slik dit voor ADD. Ik had in het begin meer eetlust, sliep erg kort. Dat gaat inmiddels stukken beter. Eigenlijk voel ik me helemaal top met dit medicijn. Meer energie, nauwelijks stress. Al mijn emoties nog aanwezig.

14-08-2022 | Man | 42
aripiprazol (10mg)
Is het normaal dat je constant onrustig bent? Sta ook wel op dieet

23-02-2019 | Man | 45
Psychische klachten
Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!

27-02-2019 | Vrouw | 49
aripiprazol (30mg)
Bipolaire stoornis

14-03-2016 | Vrouw | 50
aripiprazol (2,05)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik ben niet tevreden over dit medicijn, te veel bijwerkingen, net of ik mijzelf niet ben, leeg gevoel, heb geen emoties meer, bv huilen niet meer enz, houden van geen gevoel meer enz.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Deze medicijn kan nooit een goede vervanger van Abilify 10mg voor mij zijn, want op ieder moment van de dag kan ik geestelijk me ingestort voelen. Een slechte generische medicijn in mijn ogen.

19-01-2019 | Vrouw | 55
aripiprazol (2.5mg)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Volgens de apotheker was dit hetzelfde medicijn als abillify, zelfde hulpstoffen enz. Alleen bij het gebruik van abillify had ik buiten dat ik slecht sliep geen bijwerkingen en werd het rustig in mijn hoofd. Met de Aripiprazol voelde ik me echt lamlendig. Omdat de originele abillify geen breuklijn had maakte de apotheker capsules voor mij omdat ik een lage dosering gebrui[lees meer...]k. Helaas krijg ik deze niet meer en moet ik Aripiprazol slikken. Of het echt hetzelfde is? Mijn lichaam reageert er helaas meteen op.

22-10-2015 | Vrouw | 55
aripiprazol (15mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben helemaal geen pillenmens. Ik vind het vreselijk op deze wijze dag in dag uit geconfronteerd te worden met mijn chronisch ziek zijn. Kan ik dit niet in depotvorm krijgen b.v. 1x in de maand? Het liefst stop ik helemaal met dit spul. Ik geloof overigens ook niet dat ik die ziekte heb. Psychoses ontstonden bij mij door grote stressfactoren. Ik heb 14 psychoses gehad. D[lees meer...]e laatste echte in 1995. Ik vind het nog steeds vreemd dat ik door moet slikken. Het staat mijn geluk in de weg.

19-07-2022 | Vrouw | 56
aripiprazol (2,5mg)
Psychische klachten
Daar ik ook alle reviews lees beschrijf ik hier mijn ervaring. ik heb een week Aripiprazol 2,5 mg genomen tegen stemmen die ik vaak hoor. De woorden werden erger en ik kon niet slapen. Ik werd angstig en down en kreeg er helaas haaruitval van. Lichamelijke reacties zoals trillen. Genoeg redenen om te stoppen het werkt voor mij niet.

02-08-2021 | Man | 56
aripiprazol (15mg)
Psychische klachten
Bipo 2. Na Lithium naar Aripiprazol gegaan. Slik 15 mg maar ik ben ontevreden over de werking. Ben zeer vlak ,heb geen plezier meer in het leven en ben van tijd tot tijd onrustig . Vooral in de benen merk ik deze onrust. Verder lijkt het dat ik eerder en meer depressief ben na de start van de 15 mg tablet.

15-02-2020 | Vrouw | 62
aripiprazol (10mg)
door buren conflict in de problemen met de woning gekomen waardoor de gemeente een rm heef aangevraagd voor mij omdat mij niet geloofd werd. zonder verder onderzoek heef de psychiater mij de medicijnen voorgeschreven op zeggen van de gemeente . de medicijnen krijg ik dus onder dwang. hoe ik ook wat zeg over de bijwerkingen ze doen net of ze het nog nooit gehoord hebbe[lees meer...]n. dit vindt ik arts onwaardig. zelf heb ik het gevoel dat ik gewoon geremd wordt om te leven kan geen auto meer rijden kom dus in een isolement terecht. lichamelijk ga ik achteruit maar dat interreseert ze niet de pillen blijven in hun ogen belangrijk. ik moet nu stoppen met schrijven omdat de spieren weer tegen sputteren, sorry voor de typ fouten.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (595) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum