aripiprazol

Psychose (3 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

27-05-2016 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Schizofrenie
Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.

03-06-2019 | Vrouw | 41
aripiprazol (2,5)
ADD
Ik slik dit voor ADD. Ik had in het begin meer eetlust, sliep erg kort. Dat gaat inmiddels stukken beter. Eigenlijk voel ik me helemaal top met dit medicijn. Meer energie, nauwelijks stress. Al mijn emoties nog aanwezig.

23-02-2019 | Man | 45
Psychische klachten
Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!

27-02-2019 | Vrouw | 49
aripiprazol (30mg)
Bipolaire stoornis

14-03-2016 | Vrouw | 50
aripiprazol (2,05)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik ben niet tevreden over dit medicijn, te veel bijwerkingen, net of ik mijzelf niet ben, leeg gevoel, heb geen emoties meer, bv huilen niet meer enz, houden van geen gevoel meer enz.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Deze medicijn kan nooit een goede vervanger van Abilify 10mg voor mij zijn, want op ieder moment van de dag kan ik geestelijk me ingestort voelen. Een slechte generische medicijn in mijn ogen.

19-01-2019 | Vrouw | 55
aripiprazol (2.5mg)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Volgens de apotheker was dit hetzelfde medicijn als abillify, zelfde hulpstoffen enz. Alleen bij het gebruik van abillify had ik buiten dat ik slecht sliep geen bijwerkingen en werd het rustig in mijn hoofd. Met de Aripiprazol voelde ik me echt lamlendig. Omdat de originele abillify geen breuklijn had maakte de apotheker capsules voor mij omdat ik een lage dosering gebrui[lees meer...]k. Helaas krijg ik deze niet meer en moet ik Aripiprazol slikken. Of het echt hetzelfde is? Mijn lichaam reageert er helaas meteen op.

22-10-2015 | Vrouw | 55
aripiprazol (15mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben helemaal geen pillenmens. Ik vind het vreselijk op deze wijze dag in dag uit geconfronteerd te worden met mijn chronisch ziek zijn. Kan ik dit niet in depotvorm krijgen b.v. 1x in de maand? Het liefst stop ik helemaal met dit spul. Ik geloof overigens ook niet dat ik die ziekte heb. Psychoses ontstonden bij mij door grote stressfactoren. Ik heb 14 psychoses gehad. D[lees meer...]e laatste echte in 1995. Ik vind het nog steeds vreemd dat ik door moet slikken. Het staat mijn geluk in de weg.

15-02-2020 | Vrouw | 62
aripiprazol (10mg)
door buren conflict in de problemen met de woning gekomen waardoor de gemeente een rm heef aangevraagd voor mij omdat mij niet geloofd werd. zonder verder onderzoek heef de psychiater mij de medicijnen voorgeschreven op zeggen van de gemeente . de medicijnen krijg ik dus onder dwang. hoe ik ook wat zeg over de bijwerkingen ze doen net of ze het nog nooit gehoord hebbe[lees meer...]n. dit vindt ik arts onwaardig. zelf heb ik het gevoel dat ik gewoon geremd wordt om te leven kan geen auto meer rijden kom dus in een isolement terecht. lichamelijk ga ik achteruit maar dat interreseert ze niet de pillen blijven in hun ogen belangrijk. ik moet nu stoppen met schrijven omdat de spieren weer tegen sputteren, sorry voor de typ fouten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum