Ervaringen met Aripiprazol

aripiprazol

overgewicht

Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (6 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

21-07-2016 | Man | 38
Autisme
Door dit medicijn voelde ik mijn benen niet meer en wist ik niet meer hoe ik moest lopen of stil blijven staan. Ik had steeds het gevoel alsof ik zou vallen of niet meer op mijn benen kon staan. Ik heb geen psychoses waar dit middel eigenlijk voor is, dus ik ben er gelijk mee gestopt in overleg met de arts.

27-05-2016 | Man | 39
aripiprazol (30mg)
Schizofrenie
Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.

22-05-2016 | Vrouw | 23
Psychische klachten
Ik heb dit medicijn eerder gebruikt icm antidepressiva, dit werkte toen ook redelijk goed. Omdat ik meer last begon te krijgen van klachten, zoals gevoeligheid voor prikkels, veel indringende gedachten en dergelijke die mijn stemming en functioneren beïnvloedde ben ik weer medicatie gaan proberen. Aripiprazol werd het dus. De bijwerkingen waren vervelend, maar zijn na ande[lees meer...]rhalve week een stuk minder geworden. Hoewel ik nog wel last heb van lichte bijwerkingen, begin ik de werking goed te merken. Ik voel mij rustiger en minder angstig. Bepaalde gedachten kan ik makkelijker loslaten. Prikkels van buitenaf en mijn eigen gedachten zijn minder indringend. Hierdoor is mijn stemming vanzelfsprekend ook beter en deze schommelt ook minder erg. Mensen in mijn omgeving merken ook dat ik minder afwezig ben en opgewekter overkom.

14-03-2016 | Vrouw | 50
aripiprazol (2,05)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik ben niet tevreden over dit medicijn, te veel bijwerkingen, net of ik mijzelf niet ben, leeg gevoel, heb geen emoties meer, bv huilen niet meer enz, houden van geen gevoel meer enz.

10-02-2016 | Man | 32
Syndroom van Gilles de la Tourette
Twee jaar geleden kreeg ik Haldol voorgeschreven tijdens een psychose. Hiervan kreeg ik vervelende bijwerkingen. Beven, slaapwandelen, dystonie. Om het beven en de dystonie tegen te gaan, kreeg ik Artane voorgeschreven. Dit had een beperkt effect. Na anderhalf jaar sukkelen met de bijwerkingen wilde ik stoppen met de Haldol. Dit mocht nog niet van mijn psychiater, maar ik [lees meer...]mocht wel Abillify proberen. Hier stond ik wel voor open en we begonnen met het afbouwen van de Haldol en het starten van de Abillify. De bijwerkingen verdwenen helemaal en ik kon ook stoppen met de Artane. Nog beter was dat de tics die bij mijn Tourette horen tot een acceptabel niveau daalden. Ze zijn niet weg, maar ik kan wel normaal door het leven zonder dat iedereen meteen ziet dat er iets mis is. Ik ben erg blij met dit medicijn. Geen psychose, Tourette redelijk in de hand en geen bijwerkingen. Momenteel gebruik ik nog; Abillify 15mg, Mirtazipine 15mg, Citalopram 30mg, Lorazepam 5mg, Ritalin 40mg (verspreid over de dag).

09-11-2015 | Vrouw | 27
Psychose
Ik gebruikte eerst het medicijn Olanzapine 10 mg, maar had last van erg veel bijwerkingen, zoals moeheid en last van spieren o.a. Dus vandaar ben ik overgestapt naar Aripiprazol 10 mg, maar mijn psychose werd tijdens de overstap alleen maar erger door de Aripiprazol. Vandaar dat ik weer terug ben overgestapt naar Olanzapine 10 mg. Nu is mijn psychose wel weg door het gebru[lees meer...]ik van Olanzapine, maar heb wel last van veel bijwerkingen helaas.

22-10-2015 | Vrouw | 55
Schizoaffectieve stoornis
Ik ben helemaal geen pillenmens. Ik vind het vreselijk op deze wijze dag in dag uit geconfronteerd te worden met mijn chronisch ziek zijn. Kan ik dit niet in depotvorm krijgen b.v. 1x in de maand? Het liefst stop ik helemaal met dit spul. Ik geloof overigens ook niet dat ik die ziekte heb. Psychoses ontstonden bij mij door grote stressfactoren. Ik heb 14 psychoses gehad. D[lees meer...]e laatste echte in 1995. Ik vind het nog steeds vreemd dat ik door moet slikken. Het staat mijn geluk in de weg.

12-10-2015 | Man | 51
Psychose
Deze medicijn kan nooit een goede vervanger van Abilify 10mg voor mij zijn, want op ieder moment van de dag kan ik geestelijk me ingestort voelen. Een slechte generische medicijn in mijn ogen.