ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

21-09-2017

Aripiprazol (aripiprazol)

Ik slik het nog maar een maand maar word vooral gek van mijn mond (raar praten en af en toe scheve mond), voelt gewoon eng en is vandaag wel heel erg bezig. Ook de onrust is vervelend, omdat ik ook heel moe ben. De dwanggedachten worden alleen maar erger op het moment. Nu weet ik dat ik vanaf morgen hiermee mag stoppen gelukkig. Maar ben bang dat ik in 1x moet stoppen. H[lees meer...]ebben jullie daar ervaring mee? Ik slik het natuurlijk nog maar kort en lage dosering maar ben toch bang voor de afkickverschijnselen. Zijn die er ook bij afbouwen en bij gelijk stoppen? Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips
20-07-2017

Onrust

Ik heb 2 jaar lang 5 mg gebruikt. Ik was daarvan zo moe dat ik naar de 2,5 mg ben gegaan en 4 weken later naar de 1,25 mg. Ik voel me nu weer een stuk fitter. En ik kan mezelf weer beter uiten met emotie's. Ik ga proberen helemaal af te bouwen. Ik heb gelukkig geen last van afkickverschijnselen.
29-05-2017

Autisme

nadat risperdal bij mijn (toen 9, nu 10 jarige) dochter zorgde voor dwangstoornissen overgegaan op abilify/aripiprazol. Op advies psychiater om mijn dochter "meer leerbaar" maken. tot 5 mgr geen probleem. nadat de dosis op 7 mgr kwam werd mijn dochter fladderig vanuit het niets. bij verdere verhoging nam dit effect dusdanig toe dat ze er gek van werd. ik omschrijf het naar[lees meer...] anderen steeds als "medicatie geinduceerde gille de la tourette". enorme bewegingsdrang. ze kon zich niet meer concentreren, verloor haar wil om dingen te ondernemen en onthield weinig meer. vrijwel dagelijks escalatie door de drukte in haar hoofd met suicidale uitlatingen. afbouwen ging moeizaam. met iedere stap omlaag kortdurende (enkele dagen) verergering van klachten. we zitten nu op 5 mgr. het fladderige is weg. mijn dochter onderneemt weer activiteiten. echter zijn de psychotische aanvallen gebleven. nu net overleg gehad met de psychiater. ik wil zsm van dit middel af. dit middel heeft er in zekere zin voor gezorgd dat ik mijn dochter momenteel kwijt ben. hopen dat de laatste 5 mgr afbouwen ook die laatste klachten laat verdwijnen.
15-08-2016

Autisme

In het begin werkt het top en maar weinig bijwerkingen die niet heel storend zijn (weinig eetlust), de lage dosering werkt al gauw niet meer goed waardoor ik al gauw de dosering moest verhogen. Uiteindelijk zat ik na een half jaar op 7,5 mg en heb dit een jaar lang geslikt. Maar kreeg, opbouwend, steeds meer last van plotseling in slaap vallen (bus, trein en later zelfs ti[lees meer...]jdens lessen op school). Hier had ik geen controle over en gebeurde voornamelijk zodra ik niks fysiek deed. Na een jaar toch naar de huisarts geweest, die mij zei dat het waarschijnlijk de bijwerkingen van Aripiprazol was. Ik was er meteen klaar mee en was er afbouwend na 6 weken van af. Nooit meer dit soort medicijnen!
21-07-2016

Autisme

Door dit medicijn voelde ik mijn benen niet meer en wist ik niet meer hoe ik moest lopen of stil blijven staan. Ik had steeds het gevoel alsof ik zou vallen of niet meer op mijn benen kon staan. Ik heb geen psychoses waar dit middel eigenlijk voor is, dus ik ben er gelijk mee gestopt in overleg met de arts.
27-05-2016

Schizofrenie

Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.
22-05-2016

Psychische klachten

Ik heb dit medicijn eerder gebruikt icm antidepressiva, dit werkte toen ook redelijk goed. Omdat ik meer last begon te krijgen van klachten, zoals gevoeligheid voor prikkels, veel indringende gedachten en dergelijke die mijn stemming en functioneren beïnvloedde ben ik weer medicatie gaan proberen. Aripiprazol werd het dus. De bijwerkingen waren vervelend, maar zijn na ande[lees meer...]rhalve week een stuk minder geworden. Hoewel ik nog wel last heb van lichte bijwerkingen, begin ik de werking goed te merken. Ik voel mij rustiger en minder angstig. Bepaalde gedachten kan ik makkelijker loslaten. Prikkels van buitenaf en mijn eigen gedachten zijn minder indringend. Hierdoor is mijn stemming vanzelfsprekend ook beter en deze schommelt ook minder erg. Mensen in mijn omgeving merken ook dat ik minder afwezig ben en opgewekter overkom.
14-03-2016

Syndroom van Gilles de la Tourette

Ik ben niet tevreden over dit medicijn, te veel bijwerkingen, net of ik mijzelf niet ben, leeg gevoel, heb geen emoties meer, bv huilen niet meer enz, houden van geen gevoel meer enz.
Pagina 1 van 2

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!