Ervaringen met Camcolit

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (631 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

06-11-2008 | Man
Bipolaire stoornis
Sinds ik het slik, ben ik niet meer manisch of depressief geweest. Dus het doet zijn werk goed.

02-08-2021 | Man | 56
Psychische klachten
Lithium vrij beperkt werkzaam. Bijwerkingen waren te vervelend om er mee door te gaan.

07-08-2017 | Man | 53
lithium (100mg)
Manisch-depressieve stoornis

20-07-2017 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Na jarenlang ernstig depressief geweest te zijn zonder enig effect verschillende medicijnen genomen. Uiteindelijk een hypomanie met nadien terug depressief. Starten van Lithium zorgde zonder veel nevenwerkingen voor 100% herstel. Nu al 6 jaar volledig vrij van depressiviteit. Neem nog steeds Lithium. Enkel een paar kilo's bijgekomen en bij vermoeidheid een nauwelijks zicht[lees meer...]bare tremor.

20-03-2017 | Man | 55
Goed middel

15-02-2017 | Man | 48
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte het 13 jaar. Eerste 7 jaar werkte het goed, voelde me stabiel. Daarna ernstige psychose en sindsdien ieder jaar hypomanie afgewisseld door langdurige depressie. Na 2,5 jaar ging ik aan de thyrax als gevolg van een traagwerkende schildklier door lithium. Een jaar geleden kwam naar boven dat mijn nieren het steeds slechter deden. Sinds een maand overgestapt naa[lees meer...]r depakine, ben lithium aan het afbouwen. Tot nu toe heel tevreden over depakine.

30-01-2017 | Man | 64
lithium (250mg)
Of je na zo'n tijd nog er af kan komen zonder dat schade er aan over houd, ouderdom telt mee. Wat het op lange termijn te weeg brengt zoals nieren /schildklier

04-02-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Het verhaal laat zich niet kort vertellen. Bipolair 1, eerste opname 18 jaar, 20 en 31 jaar, ziekte pas bekend met 53 jaar. Gehuwd 4 kinderen, in 2013 pleegde de oudste zoon suicide (erfelijk). Camcolit staat op nummer 1 voor stemmingstoornissen. Maar na 30 jaar ontstaat er een ernstige bijwerking. Er ontstaat de laatste jaren nierschade wat uiteindelijk gaat leiden tot d[lees meer...]ialyse. Camcolit afbouwen is geen peulenschil, De MD-RD klaring is al 3,5 bij Li is 0,4 mmol. Hoeveel tijd is er nog om af te kicken van lithium, het is anders voor levenlang bedoeld. Depakine komt in de plaats voor camcolit welke 30 jaar goed gewerkt heeft met een nadeel, Nierschade en diabetisch insipidus.

03-02-2016 | Man | 58
lithium (1200mg)
Bipolaire stoornis
kan pas eind dit jaar iets zinnig zeggen. nooit klachten gehad met Lithium.

30-03-2015 | Man | 60
lithium (600mg)
Schizoaffectieve stoornis
na twee psychoses ben ik op Lithium ingesteld. De belangrijkste bijwerking is mijn gewichtstoename, zeker 5,6 kilo.

12-02-2015 | Man | 57
Stemmingswisselingen
Camcolit bevat lithium en geeft op de lange duur nierschade b.v. 30 jaar De keuze is niet moeilijk, het brein gaat voor de nieren. Het is verstandig om camcolit levenslang te gebruiken ook al schaad het de nieren. Stoppen met camcolit geeft minder kwaliteit van leven.

20-02-2013 | Man | 51
Depressiviteit
Al vanaf het opbouwen van de dosering heb ik geen enkele bijwerking van dit medicijn ervaren. Ik vind het bloedprikken om de lithiumspiegel vast te stellen nog het meest vervelende. Ik gebruik het samen met cymbalta en seroquel.

16-10-2012 | Man | 59
lithium
voor aanvang was ik een gewonen jongen. eenmaal op leeftijd altijd zelfverwijd nu ik kwam daardoor in delta. plus dat dit gedwongen was en daar ben ik door doctor tot dit medicijn ingesteld. ben nu 20 jaar vrij van problemen aangaande angststoornis maar ik voel mij geen jongen vent meer. wist niet dat je er vrij van kon komen.

08-10-2012 | Man | 48
Bipolaire stoornis
Na 2 opnames in 2006 en 2008 medicijnen gekregen n.l camcolit 1200 mg en nortrilen 125 mg voel me erg afgevlakt weinig emoties

03-07-2011 | Man | 42
Manisch depressiviteit
Ik neem 1 tablet 's morgens en 2 's avonds. Voorheen nam ik het een uur voor het slapen en kreeg ik nog veel dorst en ging ik veel water/frisdrank drinken. Nu neem ik het vlak voor het slapen en heb ik daar geen last meer van. Heb wel 2 keer een terugslag gehad toen ik minder Litihium probeerde te slikken. Ik vermoed dat Litihium werkt, maar vind het ook moeilijk om het ec[lees meer...]ht vast te stellen. Ik schrik wel als ik het een keertje ben vergeten in te nemen, dus onbewust heb ik er wel vertrouwen in.

13-06-2011 | Man | 40
Manisch Depressief
Ik gebruik sinds 1995 camcolit 400, en slik 3 tabletten per dag. Ik sta versteld wat ik lees over de bijwerkingen bij sommige mensen. Het enige waar ik een beetje last van heb is trillende handen. Verder laat ik 4x per jaar bloed prikken en is tot nog altijd perfect. Wat mij betreft vind ik camcolit een perfekt medicijn en boven dien onmisbaar.