Ervaringen met Camcolit

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (630 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

24-01-2012 | Vrouw | 57
lithium
Ik ben 57 jaar en gebruik weer opnieuw de camcolite. wat ik als goed ervaar is het makkelijk innemen en de werking qua aanvallen, zo goed als geen in een periode van in het verleden zeker 10 jaar. Het nadeek dat ik er enorm van bijkom en de kilo's blijven plakken en heel moeilijk eraf krijg. Hier schijnt nog geen dieet tegen bestand te zijn. Jammer en frustrerend. Nu voel[lees meer...] je je goed en werkt het gewicht niet mee. Andere medicijnen geprobeert maar hebben het effect dat de werking achteruit gaat met wel aanvvallen, wat moet je dan.

13-12-2011 | Vrouw | 41
lithium
Ik gebruik dit middel al heel veel jaren en nog altijd positief. Wel af en toe moeite met innemen met water, doe dan met yoghurt of appelmoes, en neem vaak na het innemen iets te eten. Ik heb na 10 jaar slikken het medicijn besproken met dr Knoppert en hieruit begrepen dat ik dit medicijn nog jaren kan blijven slikken, mits natuurlijk bloed gecheckt blijft op functije nier[lees meer...]en, schildklier en lithiumspiegel. Dus dit doe ik. Hiermee goed prettig werkend levend, geen klagen dus over de effectiviteit!

14-11-2011 | Vrouw | 47
Bi-polaire stoornis (manisch/depressief)
Slik inmiddels ruim 10 jaar vrijwel probleemloos 1 maal per dag 800 mg. per dag. Enige bijwerking was ca. 5 kg gewichtstoename (jammer genoeg) maar verder gelukkig geen klachten. Gemiddeld 3 maal per jaar bloedcontrole; resultaten tot op heden goed/constant. Vraag die ik heb: heeft iemand ervaring met gebruik van dit medicijn op nog veel langere termijn? Zo ja, wat zijn da[lees meer...]n de effecten. En algemeen: kan men überhaupt ooit van de medicatie afkomen met een dergelijke stoornis?

14-09-2011 | Vrouw | 33
MDS/Bipolair
Ik slik nu al een aantal jaar 4 x 400mg per dag. Veel dus... Maar ben ook erg eigenwijs door af en toe eens te stoppen. Dan komen de ups en vooral de downs veel sneller terug! Het innemen maakt me erg misselijk. Zodra ik het weer fulltime slik ben ik moe en vlak. Maar na een tijdje gaat dat wel. Ik slik het samen met seroquel en zolpidem (stilnoct). Ooit hoop ik me we[lees meer...]er goed te voelen..

28-04-2011 | Vrouw | 41
Sterk wisselende stemmingswisselingen
Sinds ik camcolit gebruik heb ik eindelijk meer rust in mijn hoofd. Ik wil niet meer 10001 dingen tegelijk om daarna een terugval te krijgen waar ik weer doorheen moet worstelen en soms uitzichtloos leek. Ik ben blij met de camcolit. Tuurlijk heb ik ook vaak genoeg de verschijnselen van moeheid en vooral in de winter last van somberheid/depressie. Het lijkt op de 1 of an[lees meer...]dere manier niet zo zwaar me om me weer in mijn dagelijkse ritme te krijgen. De bijwerkingen die ik vooral ondervind is inderdaad de moeheid, daarom neem ik ze ook voor het slapen in (2,5 tablet a 400 mg per dag). Soms gaat de lithium spiegel nog wat op en neer (zelf na 3 jaar gebruik) heeft vaak ook met andere medicatie te maken. Wat ik iedereen wil meegeven: Neem nooit IBROPROFEN naast lithium, ik wist het niet dat die 2 niet samen werken en kwam daardoor met een zware depressie in een opname situatie terecht. Nou dat was het wel zo'n beetje. Groetjes, Fenny

03-01-2011 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis type II
Gebruik Camcolit nu 5 jaar. Voor mij werkt het heel goed. Geen last meer van depressies en geen hypomane episodes meer. Ik slik 3 tabletten per dag en ga 2 keer per jaar voor controle naar de psychiater. Met deze medicijnen is mijn kwaliteit van leven zeker verbeterd. Heb mijn studie af kunnen ronden en in 5 jaar een korte terugval gehad. Verder stabiel. Als bijwerking[lees meer...]en vooral last van trillende handen en misselijkheid na het innemen van de medicijnen. Voor mij is het een aanrader!

18-11-2010 | Vrouw
MDS/ADD
Ik slik nu zo'n drie jaar camcolit. ben niet meer manisch of depressief geweest (in ernstige vorm) maar heb veel last van de bijwerkingen. Omdat ik af ent oe nog wel eens stop omdat ik dan dwars ben :) Verder slik ik Seroquel en Thyrax.

15-11-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Sinds februari slik ik lithium nadat bij mij bipolaire stoornis werd vastgesteld. Eerder was ik al op allerlei manieren bezig geweest om van mijn depressies af te komen. Ik ben niet tevreden over dit medicijn. Weliswaar geen extreme buien meer, maar voel me vaak vlak en futloos. Geen libido meer. Ook ben ik 8 kilo aangekomen. Daar baal ik echt enorm van. Dat heeft ook weer[lees meer...] een negatieve uitwerking op mijn stemming. Helemaal stoppen met medicatie is waarschijnlijk toch geen slim idee. Nu dus op zoek naar medicijn dat wel helpt en minder bijwerkingen heeft. Deze site is daarvoor heel handig! Op 24 nov. afspraak met mijn psych. Daarna iig lithium afbouwen.

17-10-2010 | Vrouw
Veronderstelde bipolaire stoornis
Zeven jaar lang heb ik dit 'medicijn' geslikt. Eigenlijk wist ik niet eens meer hoe het leven was zonder Camcolit. Emoties zijn terug en voel me weer mens. Wel een waarschuwing voor anderen die willen stoppen met het middel: kans is zeer groot dat de ontwenning extreem zwaar is. Door abrupt stoppen, kun je manisch en / of psychotisch worden. En dit wordt als argument geb[lees meer...]ruikt om het middel te (moeten!) blijven gebruiken. Doe het langzaam en zorg voor ondersteuning en bruikbare informatie.

14-06-2010 | Vrouw
lithium
Zwaar depressief geweest ( wilde niet meer verder), werd weduwe drie jaar geleden.
Hele zware tijd achter de rug gehad.( 11 jaar mantelzorg gedaan bij mijn man).Tussen de Kerst en 4 jan. 2007 heeft hij nog 14 dagen in coma geleefd.Daarna kwam voor mij de enorme klap, die niet zo maar in mijn koude kleren ging zitten. Na 2 jaar liep ik helemaal vast en leefde ik in een roes van heel véél pijn en véél verdriet.Ik heb een jaar lang dagtherapie gehad met de[lees meer...] medicatie van daar. ( nu nog alleen 1 camcollit+ 400 mg 1nortrilen 50 mg). Nadeel daarvan: 25 kilo zwaarder geworden en hele heftige transpiratie's tot nu aantoe bij lichte inspanningen die ik doe. Ik heb aangeleerd alle vervelende dingen van mij af teschrijven ,verder moet ik veel sporten en vooral niet isoleren. Nog héél even en dan ben van de medicijnen af. Ik geloof weer in een mooie toekomst.

27-05-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Effectief is het zeker! Dus ik blijf het trouw gebruiken. Wel is mijn gewicht drastisch toegenomen in de jaren dat ik dit nu gebruik. 25 kilo erbij in 4 jaar met een normaal eetpatroon. Misschien heeft dit echter ook te maken met de combinatie van medicijnen die ik gebruik (camcolit 100 mg/dag, lexapro (anti-dept.) 20 mg/dag en betahistine).

30-03-2010 | Vrouw
lithium
Zware depressie met suicide pogingen
Diverse antidepressiva werkten niet, Camcolit meteen wel, i.s.m. psychotherapie en behandelingen bij magnetiseur al meer dan 10 jaar geen zware depressie meer gehad. In het begin veel trillen van handen, diarree, slecht zien en zwaarder geworden. Altijd om de 2 mnd. bloedspiegelcontrole bij huisarts. Ontzettend fijn, dat ik door Camcolit nooit meer zo'n zware depressie h[lees meer...]eb gehad!

16-03-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Gebruik het nu 3,5 mnd, de bloedwaarden blijven schommelen. maar dat zal tijd nodig hebben. Wel heb ik elke dag heel veel dorst, zweet heel erg en heb ik last van trillende handen. Wel slaap ik weer beter, word tenminste weer moe. Waarschijnlijk is er pas echt iets te zeggen na een half jaar.

18-12-2009 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Zeer ernstige misselijkheid. Daardoor moeite met eten en dus voor mij ongeschikt (ik weeg al zo weinig). Los daarvan is de hele dag kotsmisselijk zijn niet te doen. Ook ik had last van 'zwieberig' gevoel in benen op trappen, zoals hieronder eerder beschreven.

01-12-2009 | Vrouw
Depressief/bordeline

25-11-2009 | Vrouw
Bipolaire II
Meer bijwerkingen dan de daadwerkelijke werking. Ook nog spastische darmen ervan gekregen. Stondn iet in bijsluiter vermeld.