Ervaringen met Dogmatil

Psychose (6 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

11-05-2021 | Vrouw | 48
sulpiride (400mg)
Ziekte van Menière
Ik nam eerst, en dit al vele vele jaren (meer dan 10), 200mg sulpiride + 6 x 16mg betahistine (op aanraden van de NKO arts). Dit is nu 400mg sulpiride en geen betahistine meer (plotse bijwerkingen/diarree). Het kon niet anders. Er moets iets worden ingenomen tegen de duizelingen. Eigenlijk bevalt me dit stukken beter. De draaiduizelingen zijn véél beter onder controle en i[lees meer...]k heb geen "wazig" hoofd meer bij het snel draaien van het hoofd, wat vaak toch nog voorkwam.

09-02-2021 | Vrouw | 48
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik denk dat Sulpiride een goed geneesmiddel is om te nemen tijdens een acute periode van onrust/stress/angst om even een vicieuze cirkel te doorbreken (was bij mij zo). Ik heb het middel een zestal maanden genomen. Aanvankelijk 150 mg per dag dan langzaamaan afgebouwd via 100 mg en 50 mg en nu sinds 3 dagen op nul. Geen afkickverschijnselen gehad, de dosis was ook niet zo [lees meer...]hoog. Het middel heeft een fysieke impact op je energie. Ik lees dat sommige mensen geen neveneffecten voelen, andere wel. Er is duidelijk ook een verschil tussen man en vrouw.

20-05-2012 | Man | 48
Angst
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen domatil en solian bijde produkten hebben voormij hetzelfde effect.

31-05-2020 | Vrouw | 49
sulpiride (200)
Neem dat voor te slapen.overdag enorme spierpijn.mijn gewrichten doen er pijn van

25-09-2016 | Man | 49
sulpiride (100)
het middel helpt heel erg goed tegen mijn angstklachten, samen met de venlafaxine die ik al had. Ik maak me minder druk om dingen, ben een stuk stabieler. In het begin had ik last van buikpijn, lijkend op maandelijkse buikpijn. Dat was na ongeveer een maand over. Nu ik het middel wat langer gebruik beginnen mijn spieren stijver te worden. Ik loop soms als een oud wijf. D[lees meer...]at is best wel lastig en soms pijnlijk. Ik ben ook 5 kg aangekomen sinds ik dit middel gebruik. Dit is een lastige combinatie want bewegen om weer af te vallen wordt nu wat moeilijker.

02-04-2021 | Vrouw | 50
sulpiride (150)
Als ik afbouw kan ik niet slapen

20-01-2019 | Vrouw | 50
ADD
Nog iemand gebruik sulpiride lage dosis ADHD angst

20-06-2011 | Vrouw | 50
Borderlinestoornis
Ik had erg veel last van angsten te ik ervaarde als te zwaar. Ben binnen een week na het gebruik van dogmatil opgeknapt.Het gaat nog steeds goed. Nu wil ik gaan proberen om met mijn medicijnen te stoppen. (Red; het advies om het stoppen met medicatie altijd in overleg te doen met je behandelend arts en/ of apotheker )

27-08-2013 | Vrouw | 51
sulpiride
gebruik dit medicijn in combinatie met paracetamol op voorschrift van de huisarts met tussenpozen voor spanning en pijn in de spieren. sinds 1 jaar diagnose Fybromyalgie na Burn out, middel werkt snel en effectief bij spanning. nadeel, gewichtstoename en gezwollen voeten en onderbenen.

09-04-2013 | Man | 51
Maagzuur
Dit gaat over mijn echtgenoot. In mei 2012 werd er sulpiride/dogmatil voorgeschreven voor maagklachten. Het medicijn werd gemaakt door de apotheker, zonder bijsluiter. Toen traden er verschillende problemen op, heel veel nevenwerkingen, deze werden echter nooit door de arts gekoppeld aan het medicijn. In november kwamen wij zelf tot de ontdekking dat het medicijn ee[lees meer...]n antidepressiva was, en toen werd het samen met de arts duidelijk dat de problemen door het medicijn veroorzaakt werd. Er werd samen met de arts beslist om met het middel te stoppen. Toen kwamen er enorme ontwenningsverschijnselen, oa spierverkrampingen, slapeloosheid… en een vertraging bij prikkeldoorgave in de hersenen wat enorm beangstigend is. Een gespecialiseerde arts vertelde ons dat deze ontwenning bij mensen die hypersensitief zijn, vrij erg is. Toen de ontwenning zo goed als doorlopen was, is er toch nog een vertraging in de hersenen opgetreden, met als gevolg dat mijn echtgenoot gedesoriënteerd is geraakt bij het fietsen en in het kanaal is beland met de dood tot gevolg!

21-12-2020 | Vrouw | 54
Aderverkalking
Hallo, ik was extreem moe was zonder energie ik voelde me leeg ik kon niets meer aan niet luisteren niet spreken en geen pblm meer aan. Gewoon uitgedoofd, kortademig,draaierig en verlamd been... vanaf ik sulpiride inneem ben ik fit heb minder pijnen in mijn gewrichten en kan slapen..mijn mirakel pil!

06-05-2013 | Vrouw | 54
sulpiride
Dit medicijn werkt bij mij beter dan anti-depressiva, ik ben nog steeds mezelf en zit niet op een "grijze afgevlakte autostrade" zoals anti-depressiva met mij doen. Ik ben meestal goedgezind, heb energie en heb nog steeds contact met mijn emoties om in therapie aan de slag te kunnen gaan. Ik ga dit medecijn maar zeer tijdelijk nemen om, zoals mijn huisarts zegt "een duwtje[lees meer...] in de rug te krijgen" en het nadien terug zelf aan te kunnen. 1 groot minpunt: ik verdik (4 kilo op 1 week tijd).

18-06-2021 | Vrouw | 55
Vertraagde maaglediging
Kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid , brandend maagzuur en eetlustverlies door vertraagde maaglediging. Ik heb dit medicijn langdurig moeten nemen en het is wel effectief tegen de aandoening Echter door het langdurig gebruik, bleef mijn menstruatie uit, nam ik erg toe in gewicht en het ergste werd door mijn omgeving opgemerkt, mijn persoonlijkheid en ka[lees meer...]rakter werden totaal anders en niet in positieve zin, ik werd rebels en onverschillig. Ik was precies mezelf niet meer en raad dit medicijn niemand aan! Ter info: ik gebruikte dit tussen mijn 18-19 jarige leeftijd

29-11-2020 | Vrouw | 55
sulpiride (25mg)
daar mijn vraag ik neem ze nu een maand sulpiride maar kan dat je aders zeer doen mijn polsen zo zeer doen nu stilletjes afbouwen ik heb maar 25mg genomen. gestopt

24-08-2015 | Vrouw | 55
Psychose
ik ben moe in mijn hoofd en mijn geheugen werkt ook niet lekker. ik ben blij dat ik ben kunnen stoppen met de dogmatil (met toestemming van de huisarts). ik heb de pillen geslikt voor een psychose waar ik in kwam en ben nu na een periode langzaam weer afgebouwd.

19-07-2015 | Man | 55
Onrust
Tot voor kort (6 maanden) heb ik baat bij dit medicijn gehad. Nu ervaar ik meer onrust, terwijl ik het nog steeds inneem. Navraag bij specialist en apotheek heeft geen resultaat opgeleverd in die zin dat er een oorzaak is gevonden. Uiteraard kan het aan ook mijzelf liggen, dat ik de werking als minder ervaar.