Dogmatil

sulpiride

Psychose (4 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Ziekte van Menière (1 mening)

Seroquel (519 meningen)
Abilify (229 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (157 meningen)
Quetiapine (151 meningen)

18-12-2010

Psychoses

Ik zou iedereen die het gebruikt het afraden. Ik heb er waarschijnlijk borstkanker van gekregen. Er zit een stof in die prolactine heet en die borstkanker veroorzaakt. Dit is een hormoon. Als tip zal ik geven om regelmatig je prolactine-gehalte te laten prikken. Hou het goed in de gate.
22-11-2010

Paniek en drang

ik gebruik dogmatil sinds 2,5 jaar?? daarvoor melleril, een openbaring, veel meer emoties en toch lekker rustig en beheerst in mijn hoofd, daarvoor vrij vlak. Ik gebruik het samen met concerta, citolapram (zie ook mijn reactie op citolapram) helemaal geweldig, ik ben een blij en gelukkig mens en ga niet meer gebukt onder mijn eigen gedachten en drang. Ik heb dus ADD (conce[lees meer...]rta voor geordend funktioneren) citolapram en dogmatil (om rustig en normaal te kunnen leven) Ik heb een biologische afwijking en mis een stofje in mijn hersenen wat chemisch moet worden toegevoegd, net zoals een suikerpatient insuline moet slikken.
06-07-2010

Dogmatil (sulpiride)
Ernstige nerveusiteit, hartkloppingen, gehaastheid, dus voor meer rust in m'n lijf, hart en hoofd

's Avonds voor het slapengaan gebruik ik 50mg Seroquel, hiert word ik heel erg slaperig van, daarom helpt het me erg bij het in- en ook wel doorslapen. Ik word er ietsjes rustiger van in m'n hoofd. Voor overdag slik ik sinds een paar maanden Dogmatil. In eerste instantie werd mij aangeraden door mijn Psychiater om ze af en toe te nemen, alleen als het nodig/heel erg was. I[lees meer...]k moet zeggen dat als het heel erg was, ze niet werkten, tenzij ik er echt 3 per dag nam en dat twee dagen achter elkaar. Maar telkens kreeg ik de dag nadag ik er 1, 2 of 3 had ingenomen afkickverschijnselen. Ik begon ontzettend te trillen. Dit was dus erg vervelend. Vervolgens raadde mijn psychiater me aan om ze voor vast te gaan slikken, omdat ik op deze manier blijkbaar niet goed reageerde (sommige mensen kunnen het wel handelen en hebben er met af en toe slikken geen last van, ik dus wel). Nu slik ik elke dag 2x 1 capsule. Eentje 's ochtends, eentje 's middags. Ahhh.... wat HEERLIJK! Het helpt me echt voor meer rust in m'n hart en hoofd! Ik voel me veel stabieler en heb meer energie. Want al die spanning in m'n lijf, die ongelofelijke drukte in m'n hoofd e.d. zuigen natuurlijk energie! Nu die er bijna niet meer zijn, ben ik ook minder moe overdag. Ahh, voor mij echt een UITKOMST! Echt een HULPMIDDEL! IK KAN WEER EEN BEETJE ADEMHALEN! Wat fijn. En bijwerkingen? Door m'n Efexor, Seroquel, Aerius (tegen allergie, waarschijnlijk veroorzaakt door de seroquel) en de Pil, ben ik altijd wel misselijk en een beetje duizelig. Ook heb ik last van obstipatie, maar hiervoor gebruik ik elke dag extra vezels, wat wel helpt. Hierdoor is het dus erg lastig vast te stellen of er aan de Dogmatil bijwerkingen vast zitten voor mij. Ik heb in ieder geval niet gemerkt dat m'n klachten erger werden. M'n libido staat denk ik door de Efexor al op 'n laag pitje, dus ook dat komt niet door de Dogmatil veronderstel ik! M'n libido is juist wat omhoog gegaan sinds ik Domatil gebruik. Ik ben er erg dankbaar voor! (al hoop ik al die medicijnen niet m'n hele leven nodig te hebben... ook ivm zwangerschap. Als ik ooit zwanger zou willen worden. Mocht 't nodig zjin oke, maar ik wil eerst nog stabieler worden in m'n leven. 'n Vaste baan, fulltime weer kunnen werken, als ik dat weer een halfj aar kan ongeveer, zal ik kijken hoe het gaat met afbouwen, ik ben benieuwd.... Want dat is het enige waar ik me nog wel eens zorgen over maak.)
02-09-2009
Man

Angst voor psychiaters

Ik ben erg bang voor psychiaters, ik vertrouw ze niet, iedere keer als ik bij de psychiater kwam wilde hij me meer dwingen te slikken van wege mijn RM. Ik werd gedwongen 16 capsules per dag te nemen, en kreeg steeds meer klachten vooral lichamelijk. Als je gedwongen medicijnen moet hebben, weiger deze dan. (Red; mening is beperkt tot zuiver ervaringsgegevens)
12-02-2009

Burnout en depressie

Veel angsten en hyperventilatie. Malende gedachten. Na ongeveer 3 dagen merkt men het verschil en wordt men rustiger vooral in het hoofd. Betekent voor mij: kleur aan mijn dag. Bedankt lieve en deskundige psychiater!!!
28-11-2014

Misselijkheid

Ik kreeg dogmatil voorgeschreven van de huisarts als laatste 'redmiddel' om van mijn misselijkheid af te komen welke waarschijnlijk veroorzaakt werd door spanning/nervositeit. Echter hielp het (helaas) niet en heb ik het maar een kleine week gebruikt.
16-07-2013

Dogmatil (sulpiride)

Ik gebruik het medicijn voor onrust en depressie. Ben sinds het eerste gebruik 15 kg aangekomen, heb geen menstruatie meer terwijl deze eerst zeer regelmatig was. Proberen te stoppen met dit medicijn maar de 'afkick-verschijnselen' waren voor mij te heftig. Ik was doodziek. Wat het effect betreft ben ik er nog niet helemaal uit wat het doet. Bedenk je goed voor je met dit [lees meer...]medicijn begint.
17-03-2012

Dogmatil (sulpiride)

Een week onder behandeling en ik heb de indruk dat het beter gaat. Minder triest, niet een oncontroleerbare woede uitbarsting waarbij ik dingen brak en in staat was mensen in mijn omgeving te slaan. Ik heb enkele dagen gehad waarbij ik terugviel in depressieve humeurs, maar veel minder ernstig dan normaal, geen neiging tot zelfmoord zoals met antidepressiva. Op het[lees meer...] gebied van bijwerkingen: beetje misselijk, maar dat was ik al gewend met de antidepressiva en met de neuroleptica (seroquel) en niets dat mijn functioneren verhindert. Kortom, ik heb het idee dat het beter gaat. zelfs als het nog niet optimaal werkt. (Mogelijk effect op mijn humeur door de lente) (en mogelijk placebo effect, een week lijkt me nogal kort voor een medicijn om te werken)
14-04-2018

Maagklachten

[tekst verwijderd, koop/verkoop van medicijnen is op deze site niet toegestaan]
06-04-2017

Hyperventilatie

Ik ben gestart op 200mg gecombineerd met 100 mg sertraline voor chronische hyperventilatie. Ik ben reeds afgebouwd naar 50 sertraline en 100 sulpiride aangezien de sulpiride een invloed heeft op mijn prolactine gehalte. Die staat enorm hoog. Ik probeer zwanger te worden, maar door die sulpiride heb ik meermaals geen eisprong en dus ook geen menstruatie. Ik heb het echter w[lees meer...]el nodig. Als ik het niet neem begin ik heel hard terug te beven en flauw te vallen van paniek. Ook krijg ik alle symptomen van zwangerschap noem het maar schijnzwanger door sulpiride. Af en toe diarree en spastische darmen. Misselijk. Maar qua hyperventilatie helpt het wel
02-11-2011

Stress

05-04-2018

Vertraagde maaglediging

In 2012 kreeg ik dogmatil voorgeschreven voor een vertraagde maagledeging. Alle andere medicaties gaven mij bijwerkingen die immens storend waren in mijn dagelijks leven. Dogmatil was de enige medicatie die mij een normaal leven kon geven zonder klachten van misselijkheid en opgeblazen gevoel. Echter blijven mijn maandstonden wel uit, geef ik melk af en zit mijn libido op [lees meer...]een heel laag pitje.
06-04-2012

22-12-2015

Dogmatil (sulpiride)

Vroeger nam ik sulpiride, voorheen werd ik suf, kwam ik bij en werd ik impotent. Nu meer als 4 jaar later wegens ernstige angst- en eetklachten weer moeten starten, de onrust deed mijn maag volledig verkrampen en sulpiride vermindert onrust en verminderd maagklachten. Dit doet het uitstekend voorlopig, ben nu 1.5 bezig. Bijwerkingen tot nu toe zijn sommige dagen enorm suf,[lees meer...] hopelijk deze keer van voorbijgaande aard. Tot nu nog geen impotentie gemerkt, de eetlust lijkt deze keer ook binnen de perken, maar dat kan omdat ik nu op het moment ook eetangst heb en onder begeleiding van ene diëtist sta, nu enkele kilo's mogen er nu wel bij op dit ondergewicht.
25-01-2013

Dogmatil (sulpiride)

Ik zelf ben niet zo tevreden met dit medicijn, Hoewel ik het lastig vind om te peilen wat t doet kreeg ik wel lichamelijke reacties als borstvoeding, dikker worden en opgezwollen gevoel. ik ben toch gestopt ermee, omdat ik niet denk dat er iets verandert. maar de komende weken zal ik het resultaat gaan zien. Het is handig om een dagboek bij te houden om verschillen op te m[lees meer...]erken.
16-02-2012

Dogmatil (sulpiride)

Ik heb dit medicijn ongeveer 2 jaar geslikt, weet de preciese begin datum niet meer. In het begin was ik net een lamvogeltje dat niks meer deed. Mijn stemmingswisselingen werden na de 2de dag al minder. Wat ik als een nadeel ervaren heb ik dat ik er erg moe van werd, en ik 10 kilo aangekomen ben. Wat bij mij extra stak omdat ik net uit een een periode van anorexi[lees meer...]a kwam. En dan accepteren dat je door medicijnen aankomt is moeilijk. Ik ben sinds gister gestopt, omdat ik het gevoel heb ik dat ik het nu zelf kan. Dit overigens wel in overleg met de psychiater. Ik merk nog niks van afkick verschijnselen. Ik slikte ook lage dosering 50mg per dag

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum