Dogmatil

Bij  DepressieX

Psychose (4 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Ziekte van Menière (1 mening)

Seroquel (515 meningen)
Abilify (226 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (146 meningen)

29-07-2019

Dogmatil (sulpiride)

Vanwege aanhoudende depressie sulpiride voorgeschreven gekregen. Mijn partner kreeg het op een gegeven moment ook voorgeschreven, omdat het ook zou kunnen helpen bij mensen met autisme. Zonder het door te hebben, verdween onze libido helemaal - wat er weer voor zorgde dat we ons uiteindelijk ellendiger voelden dan daarvoor. In de tijd dat we het gebruikten merkten wij beid[lees meer...]en geen positief effect. Dus zijn we tegelijkertijd weer gestopt. Ik ben daarna overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik goede ervaringen mee, en dat medicijn heeft geen invloed op mijn libido.
16-07-2013

Dogmatil (sulpiride)

Ik gebruik het medicijn voor onrust en depressie. Ben sinds het eerste gebruik 15 kg aangekomen, heb geen menstruatie meer terwijl deze eerst zeer regelmatig was. Proberen te stoppen met dit medicijn maar de 'afkick-verschijnselen' waren voor mij te heftig. Ik was doodziek. Wat het effect betreft ben ik er nog niet helemaal uit wat het doet. Bedenk je goed voor je met dit [lees meer...]medicijn begint.
06-05-2013

Dogmatil (sulpiride)

Dit medicijn werkt bij mij beter dan anti-depressiva, ik ben nog steeds mezelf en zit niet op een "grijze afgevlakte autostrade" zoals anti-depressiva met mij doen. Ik ben meestal goedgezind, heb energie en heb nog steeds contact met mijn emoties om in therapie aan de slag te kunnen gaan. Ik ga dit medecijn maar zeer tijdelijk nemen om, zoals mijn huisarts zegt "een duwtje[lees meer...] in de rug te krijgen" en het nadien terug zelf aan te kunnen. 1 groot minpunt: ik verdik (4 kilo op 1 week tijd).
25-01-2013

Dogmatil (sulpiride)

Ik zelf ben niet zo tevreden met dit medicijn, Hoewel ik het lastig vind om te peilen wat t doet kreeg ik wel lichamelijke reacties als borstvoeding, dikker worden en opgezwollen gevoel. ik ben toch gestopt ermee, omdat ik niet denk dat er iets verandert. maar de komende weken zal ik het resultaat gaan zien. Het is handig om een dagboek bij te houden om verschillen op te m[lees meer...]erken.
03-06-2012

Dogmatil (sulpiride)

beste, 4j. heb ik verschillende pillen genomen, efexor, sipralexa, litium, en bij oxazepam werd ik zelfs nog agrasiever en wilde ik niet meer leven, tewijl het eigenlijk vrij goed gaat met me. psygiater ziet geen enkel teken meer van depressie en voel me zonder pillen zoveel beter geestelijk, niet meer afgevlakt, niet meer zo moe, meer energie, en initiatief. maar mij[lees meer...]n lichaam wilt niet mee, maag en darm problemen, druk op mijn borstkas, benauwd; en snel geiriteerd. de psyg. raad me 50mg sulpiride aan, maar ik neem het nu 3d start met 25mg en 1u na het pilleke voel ik me zeer moe en dempig, wat me geen goed gevoel geeft... en ik blijf even snel geiriteerd bij drukte dochter. moet ik dit een kans geven, even door bijten? want ik heb echt geen zin om terug moe, dempig en afgevlakt teworden. ervaringen aub mvg
06-04-2012

17-03-2012

Dogmatil (sulpiride)

Een week onder behandeling en ik heb de indruk dat het beter gaat. Minder triest, niet een oncontroleerbare woede uitbarsting waarbij ik dingen brak en in staat was mensen in mijn omgeving te slaan. Ik heb enkele dagen gehad waarbij ik terugviel in depressieve humeurs, maar veel minder ernstig dan normaal, geen neiging tot zelfmoord zoals met antidepressiva. Op het[lees meer...] gebied van bijwerkingen: beetje misselijk, maar dat was ik al gewend met de antidepressiva en met de neuroleptica (seroquel) en niets dat mijn functioneren verhindert. Kortom, ik heb het idee dat het beter gaat. zelfs als het nog niet optimaal werkt. (Mogelijk effect op mijn humeur door de lente) (en mogelijk placebo effect, een week lijkt me nogal kort voor een medicijn om te werken)
02-03-2012

Depressief

paniekangsten en hyperventilatie v.a mijn25 jaartot mijn 40e in 1994 psychose gehad, daarna deze medicijnen, hierna nergens geen last meer van gelukkig. ik zal ze verder heel mijn leven slikken en heb geen bijwerkingen. ik ben weer een gelukkig mens.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum