Fluanxol

Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (6 meningen)

09-04-2019

Onrust

Ik gebruik dit medicijn nu drie jaar en ben erg tevreden ermee. Ik gebruik dit tegen onrust, piekeren, onzekerheid en angst. Deze zijn verdwenen met Fluanxol 0,5 mg. Ik ben weleens gestopt, maar dan komt de onrust meteen weer terug. Ik ben hier niet veel van aangekomen. Wel meer zin in eten. En mijn libido is iets minder geworden. Heb nog genoeg energie en ben gewoon [lees meer...]een meer chill mens met dit medicijn.
04-04-2019

Psychose

Gebruik dit medicijn +- 5 jaar, met 1 tussentijdse stop onder begeleiding. Toen hervallen in psychoses. 3mg werkte meer effectief dan 2mg, geen angsten meer hierdoor. Heb totaal geen energie meer, slaap bijna de hele dag. Soms uit het niets een energieke dag. Eet super gezond en alle vitamines, daglicht lampen gekocht ect. het helpt maar het neemt de oververmoeid[lees meer...]heid niet weg. Dus proberen andere medicijn te krijgen en hopen dat die beter aanslaat. Want bij de ene kan het een wonder zijn en bij een ander een verwoesting. Het helpt top voor psychoses, alleen verder ben je niks meer waard. Hopelijk werkt Abilify bij mij meer, waarschijnlijk krijg ik die.
06-03-2019

Psychische klachten

01-08-2018

Fluanxol (flupentixol)

Ik neem fluanxol voor depressie, angst- en paniek. Normaal ben ik heel gevoelig voor bijwerkingen, maar bij dit medicijn valt het goed mee. Na inname ben ik wel moe. Ook meer zin in eten, waardoor mijn gewicht wat is toegenomen. Mentaal gaat het wel beter. Ik voel me minder neerslachtig en ben rustiger.
26-12-2017

Psychose

5 jaar lang abilify and lorazepam gebruikt om nieuwe psychotische episodes te voorkomen. Van boven genoemde medicijnen had ik veel bijwerkingen. Daardoor stopte ik met mijn medicatie omdat ik ze beu was, en ging het weer mis. Vorig jaar na mijn derde episode toch maar Fluanxol in depot (spuit) vorm geprobeerd, in mijn been. 20 mg/ per 2 weken. De positieve symptonen waren[lees meer...] bijna allemaal weg na eerste gebruik. Dus werkt goed om psychotische klachten te verhelpen. Plus ik heb veel meer energie en sta steviger in mn schoenen. Bijwerkingen: ik heb niet zo'n honger gevoel meer, dus ben afgevallen. Verder energie te over. En de eerste & laatste paar dagen na & voor het depot slaap ik slechter
16-04-2017

Psychose

Ik heb om mijn 18e een psychose gehad. Sinds mijn psychose gebruik ik fluanxol. Sinds dat ik fluanxol gebruik zijn mijn psychotische klachten weg. Maar er zijn een paar bijwerkingen die ik vreselijk vind. Ik ben heel erg moe en ik eet ook heel veel. Het hongergevoel knaagt aan me. Verder kan ik amper actief bewegen, ik ben heel de dag moe. Ik vind het niet normaal dat ik [lees meer...]als jong volwassene niet kan functioneren. Ik lijk wel een bejaarde. Natuurlijk wil ik niet terug naar de psychose, maar ik wil ook niet dat ik mijn hele leven liefst in mijn bed blijf liggen. Ik wil weer kunnen functioneren. In het begin hadden de pillen een positief effect op me: Ik had geen psychotische klachten meer.. ik had zelf vertrouwen, ik was sportief, maar hoe vaker ik de fluanxol neem hoe minder ze worden en hoe negatiever ik het leven bekijk. Ik hoop dat iemand dezelfde ervaring met mij kan delen.
03-04-2017

Onrust

Ik gebruik nu bijna een jaar Flunxol 0,5 mg. Door de bijwerkingen (afvlakking en gewichtstoename) en doordat het goed met me gaat wil ik gaan stoppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
18-02-2017

Schizofrenie

Heb veel last van de bijwerkingen, verstopping, verminderde eetlust en spierspanning. Ik loop hierdoor bij de fysiotherapie, tandarts en huisarts, moet steeds laxeren om verstopping van de darmen te compenseren, daardoor val ik af, weeg nog maar 51 kilo, hopeloos dus.
14-06-2016

Fluanxol (flupentixol)

Ik kreeg last van paniek en angst bij het wakker worden. Veel negatieve gedachten in mijn hoofd. Na een paar dagen van het gebruik van Fluanxol 0,5 mg namen deze angsten af. Ben erg tevreden met het medicijn. Alleen de eerste dagen van gebruik lichte bijwerkingen: tintelingen in mond, duizelig en hoofdpijn.
14-03-2016

Schizofrenie

Xeplion is een ramp: je kunt niks meer, als je 1 rumboon eet, ben je dagen van slag, het geeft bultjes op de huid (en van binnen?) enz. enz. Dus: ik heb het geweigerd en overgestapt naar Fluanxol. Dit dient ook het doel en amper bijwerkingen, alleen enkele dagen tot een kleine week wat extra moe en dat tegen 3% (!!!!!!) van de kosten voor de verzekering. Ik ben veel energi[lees meer...]eker (niet té), kan af en toe een biertje nemen en content. Mijn omgeving is weer tevreden met mij, dus blij toe!
19-02-2016

Schizofrenie

Voor het nemen v/d Fluanxol hoorde ik de hele dag stemmen, was erg boos op anderen en flink in de war. Ik zwierf rond langs drie adressen en viel mijn buurman aan, 's nachts, met een stenen schaal, vanwege die stemmen. Na het starten met het gebruik van Fluanxol waren de stemmen onmiddellijk weg, was ik ook veel minder snel boos en minder in de war. Dit had ook met mijn o[lees meer...]pname op de Paaz te maken, hierdoor kreeg ik rust. Nu, vier jaar later, gaat het goed met me. Ik let wel constant op mijn gewicht, want ik heb een veel dikkere buik gekregen en zeker 10 kilo gewichtstoename. Maar ik ben veel rustiger en de stemmen zijn nooit terug gekomen. Ik kan weer op mezelf wonen met ambulante begeleiding. Ik heb na de Paaz opname en de start van Fluanxol heel veel kortdurende (1 kwartier/uurtje) micro-psychoses gehad gedurende zeker twee jaar. Momenten van hevige onrust/angst/stress. Wat dan altijd hielp was om even in bed te gaan liggen of op de bank met een koptelefoon met muziek op. Met de ogen dicht. Dan zakte die psychoses vrij snel. Maar met pech, als ik keer op keer erg negatief dacht, had ik twee keer op één dag zo'n micro-psychose. Het heeft altijd met negatief denken te maken bij mij, dat wekt een micro-psychose op. Ik ben Cognitieve Gedragstherapie gaan volgen bij het Riagg, dat verbeterde de situatie. Ik leerde positiever te gaan denken, te kunnen denken aan andere, positievere mogelijkheden dan de negatieve gedachtes over een situatie. Hierbij is heel erg van belang dat je erg actief bent in het gebruik van CGT, dus het vaak toepast! Door die CGT, het gebruik van Fluanxol, het krijgen van leuke nieuwe vrienden ben ik nou nog maar weinig psychotisch. (1 keer per 2 weken, verhelp ikzelf door rustig op de bank te gaan liggen met een koptelefoon op met rustige muziek. Erg belangrijk is dan dat je je ogen sluit, zodat die rust krijgen. Ik voel op zo'n moment mijn oogbollen trillen.) Mijn depot krijgen vind ik niet erg. Het geeft veel rust, ik vergeet nooit mijn medicijnen in te nemen en tijdens zo'n depot heb ik ook mijn vaste afspraak bij de hulpverleenster van het Riagg. Kortom: ik ben zeer tevreden over het medicijn Fluanxol.
28-11-2015

Autisme

Hallo, ik heb voor mijn autisme een paar antipsychotica doorlopen en ben op eigen aandringen begonnen aan deze antipsychotica, omdat hij vrij specifiek dopaminerg werkt en een antidepressieve werking heeft. Ik heb gemerkt dat het daadwerkelijke antidepressieve effect een paar dagen op zich laat wachten. De kalmerende werking is er gelijk. Hier is een overzicht van de effec[lees meer...]ten per dosering: 1mg geeft een mild aangenaam gevoel in mijn hoofd, 2mg geeft een aangenaam gevoel + licht emotionele 'sedatie'. 3mg: de emotionele sedatie neemt de overhand, libido is omlaag (prolactin). 4mg: sterk emotionele sedatie + akathisie, libido is omlaag (prolactin). Nu houd ik het op 1mg per dag. Door de halveringstijd van +- 24 uur zal de bloedconcentratie uiteindelijk ongeveer gelijk zijn aan een dosis van 1,9mg. Een voordeel aan dit medicijn is dat het 'gewicht' en 'sedatie' neutraal is. Je voelt je dus niet zo bedwelmt als met sommige andere antipsychotica en je word niet dik. Zonder dit medicijn had ik last van sterke stemmingswisselingen, woedeaanvallen en angsten (OCD). Nu voel ik mij stabieler en kan ik wat vaker zeggen dat ik hoop voor de toekomst heb.
07-07-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb nu last van ernstige obesitas. Ik woog eerst 50 kilo, en nu 200 kilo. Waardoor ik nu lijd aan hart en vaatziekten en nierproblemen en leverproblemen suikerziekte gecombineerd met hoog bloeddruk en daarnaast blijvend motorieke stoornis.
07-07-2015

Schizofrenie

Ik heb een tijd lang fluanxol gebruikt, en ik kan het niet aanbevelen. Ik leef veel liever met een psychose.
29-04-2015

Stress

Na 8 jaar ongelofelijk ziek te zijn, bijna niets kunnen eten buiten wat brood en aardappelen. Angstaanvallen en wat meer, heb ik van de dokter een combinatie van fluanxol met nortrilen gekregen. En wat een verschil! Na 1 dag voelde ik me al stukken beter, ik had eindelijk ook weer echte eetlust. 5kg aangekomen wat eigenlijk best wel nodig was! en buiten het lichtjes vermoe[lees meer...]id zo'n 3 uur na inname heb ik geen bijwerkingen. ik kan eindelijk weer normaal functioneren. Fluanxol heeft mijn leven gered.
21-10-2014

Schizofrenie

Ik gebruik nu anderhalf jaar 1 ML Fluanxol Depot per 4 weken. Het toedienen via injectie stelt niks voor! Ik vind een depot prettiger dan het slikken van pillen doordat ik nu niet meer iedere dag aan medicatie hoef te denken en daarnaast ervaar ik veel minder bijwerkingen! Het enige waar ik last van heb is energieverlies veel slapen en ik ben 10 kilo aangekomen in anderhal[lees meer...]fjaar tijd, helaas. Het werkt wel goed tegen psychose.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum