lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

18-02-2017

Schizofrenie

Heb veel last van de bijwerkingen, verstopping, verminderde eetlust en spierspanning. Ik loop hierdoor bij de fysiotherapie, tandarts en huisarts, moet steeds laxeren om verstopping van de darmen te compenseren, daardoor val ik af, weeg nog maar 51 kilo, hopeloos dus.
14-06-2016

Fluanxol (flupentixol)

Ik kreeg last van paniek en angst bij het wakker worden. Veel negatieve gedachten in mijn hoofd. Na een paar dagen van het gebruik van Fluanxol 0,5 mg namen deze angsten af. Ben erg tevreden met het medicijn. Alleen de eerste dagen van gebruik lichte bijwerkingen: tintelingen in mond, duizelig en hoofdpijn.
14-03-2016

Schizofrenie

Xeplion is een ramp: je kunt niks meer, als je 1 rumboon eet, ben je dagen van slag, het geeft bultjes op de huid (en van binnen?) enz. enz. Dus: ik heb het geweigerd en overgestapt naar Fluanxol. Dit dient ook het doel en amper bijwerkingen, alleen enkele dagen tot een kleine week wat extra moe en dat tegen 3% (!!!!!!) van de kosten voor de verzekering. Ik ben veel energi[lees meer...]eker (niet té), kan af en toe een biertje nemen en content. Mijn omgeving is weer tevreden met mij, dus blij toe!
19-02-2016

Schizofrenie

Voor het nemen v/d Fluanxol hoorde ik de hele dag stemmen, was erg boos op anderen en flink in de war. Ik zwierf rond langs drie adressen en viel mijn buurman aan, 's nachts, met een stenen schaal, vanwege die stemmen. Na het starten met het gebruik van Fluanxol waren de stemmen onmiddellijk weg, was ik ook veel minder snel boos en minder in de war. Dit had ook met mijn o[lees meer...]pname op de Paaz te maken, hierdoor kreeg ik rust. Nu, vier jaar later, gaat het goed met me. Ik let wel constant op mijn gewicht, want ik heb een veel dikkere buik gekregen en zeker 10 kilo gewichtstoename. Maar ik ben veel rustiger en de stemmen zijn nooit terug gekomen. Ik kan weer op mezelf wonen met ambulante begeleiding. Ik heb na de Paaz opname en de start van Fluanxol heel veel kortdurende (1 kwartier/uurtje) micro-psychoses gehad gedurende zeker twee jaar. Momenten van hevige onrust/angst/stress. Wat dan altijd hielp was om even in bed te gaan liggen of op de bank met een koptelefoon met muziek op. Met de ogen dicht. Dan zakte die psychoses vrij snel. Maar met pech, als ik keer op keer erg negatief dacht, had ik twee keer op één dag zo'n micro-psychose. Het heeft altijd met negatief denken te maken bij mij, dat wekt een micro-psychose op. Ik ben Cognitieve Gedragstherapie gaan volgen bij het Riagg, dat verbeterde de situatie. Ik leerde positiever te gaan denken, te kunnen denken aan andere, positievere mogelijkheden dan de negatieve gedachtes over een situatie. Hierbij is heel erg van belang dat je erg actief bent in het gebruik van CGT, dus het vaak toepast! Door die CGT, het gebruik van Fluanxol, het krijgen van leuke nieuwe vrienden ben ik nou nog maar weinig psychotisch. (1 keer per 2 weken, verhelp ikzelf door rustig op de bank te gaan liggen met een koptelefoon op met rustige muziek. Erg belangrijk is dan dat je je ogen sluit, zodat die rust krijgen. Ik voel op zo'n moment mijn oogbollen trillen.) Mijn depot krijgen vind ik niet erg. Het geeft veel rust, ik vergeet nooit mijn medicijnen in te nemen en tijdens zo'n depot heb ik ook mijn vaste afspraak bij de hulpverleenster van het Riagg. Kortom: ik ben zeer tevreden over het medicijn Fluanxol.
28-11-2015

Autisme

Hallo, ik heb voor mijn autisme een paar antipsychotica doorlopen en ben op eigen aandringen begonnen aan deze antipsychotica, omdat hij vrij specifiek dopaminerg werkt en een antidepressieve werking heeft. Ik heb gemerkt dat het daadwerkelijke antidepressieve effect een paar dagen op zich laat wachten. De kalmerende werking is er gelijk. Hier is een overzicht van de effec[lees meer...]ten per dosering: 1mg geeft een mild aangenaam gevoel in mijn hoofd, 2mg geeft een aangenaam gevoel + licht emotionele 'sedatie'. 3mg: de emotionele sedatie neemt de overhand, libido is omlaag (prolactin). 4mg: sterk emotionele sedatie + akathisie, libido is omlaag (prolactin). Nu houd ik het op 1mg per dag. Door de halveringstijd van +- 24 uur zal de bloedconcentratie uiteindelijk ongeveer gelijk zijn aan een dosis van 1,9mg. Een voordeel aan dit medicijn is dat het 'gewicht' en 'sedatie' neutraal is. Je voelt je dus niet zo bedwelmt als met sommige andere antipsychotica en je word niet dik. Zonder dit medicijn had ik last van sterke stemmingswisselingen, woedeaanvallen en angsten (OCD). Nu voel ik mij stabieler en kan ik wat vaker zeggen dat ik hoop voor de toekomst heb.
07-07-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb nu last van ernstige obesitas. Ik woog eerst 50 kilo, en nu 200 kilo. Waardoor ik nu lijd aan hart en vaatziekten en nierproblemen en leverproblemen suikerziekte gecombineerd met hoog bloeddruk en daarnaast blijvend motorieke stoornis.
07-07-2015

Schizofrenie

Ik heb een tijd lang fluanxol gebruikt, en ik kan het niet aanbevelen. Ik leef veel liever met een psychose.
29-04-2015

Stress

Na 8 jaar ongelofelijk ziek te zijn, bijna niets kunnen eten buiten wat brood en aardappelen. Angstaanvallen en wat meer, heb ik van de dokter een combinatie van fluanxol met nortrilen gekregen. En wat een verschil! Na 1 dag voelde ik me al stukken beter, ik had eindelijk ook weer echte eetlust. 5kg aangekomen wat eigenlijk best wel nodig was! en buiten het lichtjes vermoe[lees meer...]id zo'n 3 uur na inname heb ik geen bijwerkingen. ik kan eindelijk weer normaal functioneren. Fluanxol heeft mijn leven gered.
Pagina 1 van 2

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!