Ervaringen met Fluanxol

11-03-2014 | Vrouw | 38

09-04-2019 | Vrouw | 41
flupentixol (0,5mg)
Onrust
Ik gebruik dit medicijn nu drie jaar en ben erg tevreden ermee. Ik gebruik dit tegen onrust, piekeren, onzekerheid en angst. Deze zijn verdwenen met Fluanxol 0,5 mg. Ik ben weleens gestopt, maar dan komt de onrust meteen weer terug. Ik ben hier niet veel van aangekomen. Wel meer zin in eten. En mijn libido is iets minder geworden. Heb nog genoeg energie en ben gewoon [lees meer...]een meer chill mens met dit medicijn.

19-02-2016 | Vrouw | 41
flupentixol (50mg/ml)
Schizofrenie
Voor het nemen v/d Fluanxol hoorde ik de hele dag stemmen, was erg boos op anderen en flink in de war. Ik zwierf rond langs drie adressen en viel mijn buurman aan, 's nachts, met een stenen schaal, vanwege die stemmen. Na het starten met het gebruik van Fluanxol waren de stemmen onmiddellijk weg, was ik ook veel minder snel boos en minder in de war. Dit had ook met mijn o[lees meer...]pname op de Paaz te maken, hierdoor kreeg ik rust. Nu, vier jaar later, gaat het goed met me. Ik let wel constant op mijn gewicht, want ik heb een veel dikkere buik gekregen en zeker 10 kilo gewichtstoename. Maar ik ben veel rustiger en de stemmen zijn nooit terug gekomen. Ik kan weer op mezelf wonen met ambulante begeleiding. Ik heb na de Paaz opname en de start van Fluanxol heel veel kortdurende (1 kwartier/uurtje) micro-psychoses gehad gedurende zeker twee jaar. Momenten van hevige onrust/angst/stress. Wat dan altijd hielp was om even in bed te gaan liggen of op de bank met een koptelefoon met muziek op. Met de ogen dicht. Dan zakte die psychoses vrij snel. Maar met pech, als ik keer op keer erg negatief dacht, had ik twee keer op één dag zo'n micro-psychose. Het heeft altijd met negatief denken te maken bij mij, dat wekt een micro-psychose op. Ik ben Cognitieve Gedragstherapie gaan volgen bij het Riagg, dat verbeterde de situatie. Ik leerde positiever te gaan denken, te kunnen denken aan andere, positievere mogelijkheden dan de negatieve gedachtes over een situatie. Hierbij is heel erg van belang dat je erg actief bent in het gebruik van CGT, dus het vaak toepast! Door die CGT, het gebruik van Fluanxol, het krijgen van leuke nieuwe vrienden ben ik nou nog maar weinig psychotisch. (1 keer per 2 weken, verhelp ikzelf door rustig op de bank te gaan liggen met een koptelefoon op met rustige muziek. Erg belangrijk is dan dat je je ogen sluit, zodat die rust krijgen. Ik voel op zo'n moment mijn oogbollen trillen.) Mijn depot krijgen vind ik niet erg. Het geeft veel rust, ik vergeet nooit mijn medicijnen in te nemen en tijdens zo'n depot heb ik ook mijn vaste afspraak bij de hulpverleenster van het Riagg. Kortom: ik ben zeer tevreden over het medicijn Fluanxol.

18-02-2017 | Vrouw | 43
flupentixol (0,5ml)
Schizofrenie
Heb veel last van de bijwerkingen, verstopping, verminderde eetlust en spierspanning. Ik loop hierdoor bij de fysiotherapie, tandarts en huisarts, moet steeds laxeren om verstopping van de darmen te compenseren, daardoor val ik af, weeg nog maar 51 kilo, hopeloos dus.

14-10-2014 | Man | 46
Psychose
Voel mij emotioneel intelligenter/beter. Klachten zijn weg. Korte termijn geheugen wordt er wel wat slechter door zolang je middel gebruikt. Heb ook Risperdal gebruikt en voelde mij lang niet zo goed.

25-08-2012 | Man | 46
Depressief
na 12 jaar gestopt, en voel nu wat ik in al die tijd gemist heb. Als het nodig is innemen, maar zo snel als mogelijk alternatief vinden of stoppen.

28-12-2019 | Vrouw | 47
flupentixol (100mg/ml)
Psychose
als het depot uitgewerkt raakt, na 3 weken komt mijn gevoel iets terug en voel ik hoe rot ik me al die tijd 24 uur lang gevoeld heb. de laatste paar dagen voel je je iets beter en slaapt dieper en natuurlijker. je mist ook daardoor het contact met anderen, voelt dat niet en je mist daardoor ook je geloof, bidden is als een machine die bid, geen contact met God. natuurlijk[lees meer...]e middelen zijn iets een tegenhanger waar door je iets meer leeft en je iets minder rot voelt. ze veroorzaken geen psychose. ga op zoek en probeer uit. bv ginklo biobla helpt bij mij een beetje tegen dat niet voelen en dat rotgevoel, vooral de laatste week merk ik effect. blijf gelukkig wel helder in mijn hoofd, geen rare gedachten. als het vaak misgaat doordat je in 1 keer gestopt ben en langzaam afbouwen van het depot wel gaat, geloven artsen en behandelaren niet meer in overgroeien of volledig herstel. dat maakt mij wanhopig en depressief. de medicijnen veroorzaken (nu) mijn psychische problemen, klachten. dat klinkt misschien raar. maar de oorzaak van indertijd waardoor mijn psychose ontstond, pesten heb ik overwonnen, maar in 1 keer stoppen geeft als afkikckverschijnsel, ontrekkingsverschijnsel nu de pscychose. dus bouw alsjeblieft langzaam af. (in maanden).

20-01-2012 | Man | 49

07-07-2015 | Man | 50
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb nu last van ernstige obesitas. Ik woog eerst 50 kilo, en nu 200 kilo. Waardoor ik nu lijd aan hart en vaatziekten en nierproblemen en leverproblemen suikerziekte gecombineerd met hoog bloeddruk en daarnaast blijvend motorieke stoornis.

07-07-2015 | Vrouw | 50
Schizofrenie
Ik heb een tijd lang fluanxol gebruikt, en ik kan het niet aanbevelen. Ik leef veel liever met een psychose.

29-11-2020 | Vrouw | 52
flupentixol (0,5mg)
Bipolaire stoornis
Dit medicijn is puur gif

14-09-2020 | Vrouw | 52
flupentixol (5mg)
Bipolaire stoornis
Na een reeks van medicijnen (lithium, depakine, risperdal en abilify) nu al een aantal maanden tevreden met Fluanxol. De prettigste van allemaal tot nu toe met de minste bijwerkingen. Abilify was ook redelijk totdat het veranderde in Aproprizol. De laatste inname van Apropizol was een en al ellende. Afvlakking van gevoel en kilo’s aangekomen. Nu met Fluanxol veel beter te [lees meer...]doen. De overtollige kilo’s zijn er moeilijk af te krijgen, maar ook niet aangekomen. Wel wat vermoeid, maar niet te vergelijken met de vorige medicijnen. Of het de stoornis onder controle houdt moet nog blijken. Ik ben door alle genoemde medicijnen heengegaan. Ik ben nu zeer tevreden hoe het gaat.

08-08-2020 | Vrouw | 58
flupentixol (3)
Dwangstoornis
ik gebruik om agitatie dwingen tegen te gaan en anderen niet overbelast. maar door teveel dosis krijg ik ontzettend verlangen naar contact. ik kan niet goed uit mijn geheugen komen en voel me gedemp in mijn denken en alsof alles letterlijk bij mij binnen komt. emotie veranderd in opgejaagdheid en onrust. ik gebruik magnesium voor slapen gaan om geen zware dromen te hebben[lees meer...]. ik heb ook akinaton om de onrust weg te krijgen. Maar bij 0,25 ml per 3 weken heb ik die bijwerking niet ik kan beter ordenen van ene naar andere schakelen geeft sturing.

04-07-2023 | Vrouw | 60
Psychose
ik heb een ernstige psychose gehad met last van stemmen,zelfmoordgedachten en zelfmoordpogingen .IK kreeg een depot elke 14 dagen .Fluanxol heeft letterlijk en figuurlijk mijn leven gered.Het is voor mij een wondermiddel .Maar bij iedreen werken medicijnen anders .Maar ik heb positieve ervaring met Fluanxol.

14-03-2016 | Man | 60
Schizofrenie
Xeplion is een ramp: je kunt niks meer, als je 1 rumboon eet, ben je dagen van slag, het geeft bultjes op de huid (en van binnen?) enz. enz. Dus: ik heb het geweigerd en overgestapt naar Fluanxol. Dit dient ook het doel en amper bijwerkingen, alleen enkele dagen tot een kleine week wat extra moe en dat tegen 3% (!!!!!!) van de kosten voor de verzekering. Ik ben veel energi[lees meer...]eker (niet té), kan af en toe een biertje nemen en content. Mijn omgeving is weer tevreden met mij, dus blij toe!

17-07-2022 | Vrouw | 65
flupentixol (50)
Chronische depressie
Ondanks mijn weerstand door sterke aandrang van psychiater dan toch maar beginnen slikken. Begin ging het goed ?! Nu besef ik dat er alternatieven waren voor mijn probleem ipv deze rommel jaren te slikken. Ik was fysiek en mentaal een dik en gevoelloos..lusteloos ongelukkig wrak geworden. Huisdokter onder druk gezet om mij te helpen met af te bouwen en te stoppen. Geen gem[lees meer...]akkelijke weg maar lees nu hulpboeken en voel terug weer!! Pijnlijke situaties die ik tijdens gebruik fluanxol ook wel voelde maar het kon mij niks schelen! Nu kan ik opnieuw écht genieten van leuke dingen...schaterlachen..weer creatief op alle vlakken. NEEN ZEKER GEEN AANRADER !!