Ervaringen met Haldol

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

15-10-2021 | Man | 23
haloperidol (50mg/ml)
Psychose
Ik had een psychose door overmatig speed gebruik en er werden mij haldol-injecties verplicht. Plots na de eerste spuit voelde ik een overmatige drang om te bewegen en te rennen (en dat in een isolatiecabine...). Ik heb in totaal zes spuiten gehad en gelukkig hoeft het nu niet meer. Extreem veel last van rusteloze benen, tot zover, dat een busreis of film er niet inzat of h[lees meer...]eel ongemakkelijk/ondraaglijk was. Stil zitten kon ik niet; het gaat nu gelukkig steeds beter. Ook deed het niet veel goeds voor de stemming. (neurotransmissie in het brein wordt geremd...), echter, het enige positieve is dat ik uit mijn psychose ben gekomen en, nu ik het op dit punt ook niet meer hoef, stabiel ben en psychose-vrij ben. Als je kunt kiezen uit antipsychotica kun je naar mijn mening, door de heftige bijwerkingen, beter niet voor haldol kiezen. Neem of kies dan voor olanzapine of iets vergelijkbaars. Oja, om niet te vergeten, ik ben een jongeman die gezond leeft... maar door dit spul hem niet meer omhoog kreeg (en lastig krijgt... 3 weken terug was mijn laatste injectie). Het leven was er volledig uit- nadat ik geen erectiemiddel mocht van de 'dokter' dit maar op de zwarte markt gaan kopen. Zo kon (en kan) ik toch seksueel actief zijn. Ik vind het geen verstandige keus van de dokter om mij dit niet voor te schrijven, maargoed. De haldol ontnam de 'zin' in vrijen echter niet. Maar leven was nergens te bekennen. Voor mij, als het goed is, nooit meer halperidol.

08-06-2020 | Man | 40
haloperidol (5mg)
Mijn broer heb ik door dit horror spulletje van een kern gezonde jonge kerel in 4 dagen tijd zien aftakelen in een compleet wrak . Hij begon opeens spastische armen en benen te krijgen en enorme pijn door heel zijn lichaam wat ie daarvoor nog nooit had gehad , niet om aan te zien verschrikkelijk . Ik snap werkelijk de dokters niet dit dit vergif ook maar durven voor te sch[lees meer...]rijven gewoonweg misdadig . Dit moet ala minuut verboden worden het is puur vergif rotzooi .

02-05-2020 | Vrouw | 40
haloperidol (5mg)
Haldol is het meest zware middel wat ik ooit ingenomen heb. Na 20 min kreeg ik het gevoel dat ik tegen de vlakte ging en ik kreeg hartkloppingen. Vervolgens kreeg ik zo'n sterke bewegingsdrang die ruim 9 uur geduurd heeft. Uiteindelijk naar de SEH gebracht met de auto, maar door die bewegingsdrang moest ik om de paar sec de auto uit om te lopen. Het was zo eng! Uiteindelij[lees meer...]k moest het volgens de huisarts vanzelf afzakken. Ik had geen te grote hoeveelheid gehad, dus ik kreeg geen tegengif, of hoe je dat ook noemt. De volgende ochtend dat ik ontwaakte was ik zo dankbaar dat ik me weer goed voelde, maar ik besefte me hoe eng het is om de controle over je lichaam te verliezen. Voor mij geen Haldol meer. Sommigen zullen er baat bij hebben, maar wees voorzichtig met de dosering. Ook bij ouderen wordt het vaak voorgeschreven en ik heb ooit tijdens een ziekenhuisopname gezien wat dat deed met die persoon. Totaal in de war en onrustig. Ik heb dat toen gemeld bij de verpleegkundige, omdat ik de bijwerking herkende. Ze zijn toen gestopt met het toedienen van het medicijn. De man knapte snel weer op. Bij onrust in mijn hoofd gebruik ik nu Xanax 1mg en Escitalopram 10 mg. DmDezeiddelen werken goed bij mij. De startdosering moet niet te hoog zijn. Dat raad ik iedere arts aan; ook al zit iemand nóg zo wanhopig tegenover u.

30-03-2020 | Man | 43
haloperidol (75)
Psychose
Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.

21-12-2019 | Vrouw | 88
haloperidol
Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar

27-11-2019 | Man | 44
Psychische klachten
Haldol is een waardeloos middel. Ik kon niet meer normaal in een stoel zitten of op bed liggen. Vanaf vandaag gestopt met dit middel

07-04-2019 | Man | 24
haloperidol (2mg/ml)
ADD
Dosering van 2,5 mg en daarboven i.c.m. BMI 30% veroorzaakt het trillingen in je lichaam, daarnaast is er sprake van mentale onrust. Wat ik als laatst genoemd heb, is zelfs bij 1 mg. Het medicijn veroorzaakt ook obsitatas en suikerziekte (bij een slecht eet patroon). Haldol, be like het geweldigste medicijn voor de oldskoolers.

30-12-2018 | Man | 89
haloperidol (1mg)
Mijn vader kreeg dit middel van Verpleeghuis B. Hij kan niet meer draaien in bed, niet meer opstaan, nauwelijks nog lopen.hij roept aldoor help me,help me. Totaal verstijfd zware benen. Niet meer kunnen liggen. Twee weken geleden zong hij nog en vertelde verhalen. Ik weet niet of hij het nog krijgt. Verpleeghuis wil het niet zeggen. Hij kwijlt, trilt, snot loppt uit zijn n[lees meer...]eus. En dat in een verpleeghuis waar hij nooit in gehoeven had. Ik weet niet wat ze nu doen daarom hem te helpen. Gelijk verbieden dit spul zodat geen verdere slachtoffers van komen

21-02-2018 | Vrouw | 61
haloperidol (10mg)
Psychische klachten
Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

24-01-2018 | Vrouw | 86
Psychose
Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.

17-01-2018 | Man | 37
haloperidol (5mg)
NIet doen. steekpijnen in de nieren

15-09-2017 | Vrouw | 54
haloperidol (5mg)
Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!

03-04-2017 | Vrouw | 40
haloperidol (10mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn opname voor paniek en angststoornis. Toen ik startte met automutileren kreeg ik haldol. Vlot na het gebruik ervan werd ik voor het eerst van mijn leven zo depressief dat ik suïcidale gedachten had. Wijdde dat nog niet aan het medicijn. Ik bleef maanden doorslikken en werd steeds vlakker, emotielozer. Ik zong niet meer, speeld[lees meer...]e niet meer en begon te merken dat ik problemen kreeg met nadenken en concentreren, niet meer normaal een gesprek kunnen voeren, libidoverlies, apathie, voelde geen liefde of geluk meer, niks meer willen ondernenen, enkel een complete zombie met somberheid en een trillend lichaam. Sinds 2 dagen ben ik gestopt en ik lijk nu al weer helderder te worden, hoop dat dat doorzet en ik alle nare bijwerkingen snel kwijt ben, het was geen leven met Haldol.

11-12-2016 | Vrouw | 74
haloperidol
Het gaat over mijn demente vrouw. Die kreeg haldol toegediend in het verpleeghuis om ze rustig te houden. De gevolgen van de bijwerkingen zijn dramatisch; een half jaar geleden kon ze niet meer lopen of staan, ze hebben ze in een rolstoel gezet, ze viel uit die rolstoel maar ook uit bed. Toen ik er achter kwam dat ze haldol kreeg heb ik info gevonden op internet. Hier blee[lees meer...]k m.n dat dit middel tegen psychose dient te worden gebruikt maar wat blijkt dat het in 60-70% aan dementerende mensen in verpleeghuizen wordt gegeven. Ik heb toen geëist van de arts onmiddellijk te stoppen met haldol v.w. de valpartijen e.d. Toen het gestopt is liep ze weer vrolijk rond na 3 weken en dat is toch wel het bewijs dat het door die verdomde haldol komt ook al zei de arts dat het daar niet aan lag dat ze niet kon staan e.d. maar aan de algehele achteruitgang door de dementie. Ik vind Haldol puur vergif en de kans op overlijden door de haldol is vrij groot. Het is bovendien niet bedoeld voor dementerenden en vind ik dat het verboden moet worden mensen die troep voor te schrijven

22-06-2016 | Vrouw | 34
haloperidol (40mg/ml)
Psychose
Ik heb heel erg veel last van dit middel. Ik ben continu heel afwezig en moe. Mijn gevoelens zijn vervlakt. Ik voel weinig liefde, geluk, vreugde, plezier meer in mijn leven, zelfs niet als ik bij mijn 5-jarige zoon ben. Dit middel ontneemt me mijn complete persoonlijkheid en maakt me zo depressief dat ik alleen nog maar dood wil. De arts vindt het echter wel effectief, du[lees meer...]s ik ben gedwongen het te blijven gebruiken.

04-06-2016 | Man | 35
haloperidol (100mg/ml)
Schizofrenie
ik heb dit middel 8 maanden gebruikt en kreeg er bewegingsdrang van. Ik kon niet meer fatsoenlijk op een stoel zitten of in bed liggen, lag continue te bewegen en te schudden. Nu ben ik met de haldol gestopt maar heb nog steeds onrust in mijn lichaam, eraan overgehouden misschien. Hoop dat t ooit weggaat.