Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

31-10-2019 | Vrouw | 42
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

11-11-2011 | Man | 42
Randpsychose
Lang geleden kuur van een paar weken gehad om uit een psychose te komen na softdruggebruik. Vervolgens 25 jaar niet, maar door aanhoudende stress ging het niet lekker en heb ik wat meegekregen van de huisarts voor als het nodig is. Het helpt om tot rust te komen. Opmerkelijk is wat er op verschillende sites te lezen valt, dat de werking pas na dagen zou intreden. Ik voel h[lees meer...]et binnen een half uur. De bijwerkingen houden een paar dagen aan en zijn knap lastig.

30-03-2020 | Man | 43
haloperidol (75)
Psychose
Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.

25-04-2011 | Man | 43
Schizofrenie
Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.

27-11-2019 | Man | 44
haloperidol (5mg)
Psychische klachten
Haldol is een waardeloos middel. Ik kon niet meer normaal in een stoel zitten of op bed liggen. Vanaf vandaag gestopt met dit middel

29-11-2013 | Vrouw | 44
Hypomanie
Opgenomen vanwege manie. In eerste instantie oxazepam voorgeschreven ivm. traumatische ervaring overlijden ouder. Voor mijn gevoel ontzettend op gaan hallucineren, black outs etc. naar mijn mening. Sufheid, afname gevoelens, hoofdpijn, moeilijk kunnen plassen etc. Met vage herinneringen van heldere momenten. Heel erg achterdochtig en opgejaagd gevoeld. 24 uur later o[lees meer...]pgenomen en in 3 dagen tijd 2 injecties gekregen naar mijn idee met haldol/haloperidol. 6 dagen haldol moeten slikken. 1e 2 dagen 3 mg, 3 dagen 1,5 mg + weer begonnen met roken, 15 sigaretten per dag. Bijverschijnselen/werkingen namen af. Ernstig gaan menstrueren, meer dan normaal. Hb is nu ook 7,3, normaal 8,0 of hoger en diarree paar dagen. In totaal bijna 4 kilo afgevallen. 1 dag 1 mg en minder gaan roken (5-8 sigaretten) weer veel bijwerkingen. Droge mond, onrustig maar wel diepe slaap. Naar gevoel in mijn lijf pijnlijke spieren. Erg koud/rillingen. Slaap gelukkig wel. Een waslijst aan bijwerkingen, heldere momenten, hoge bloeddruk, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Nu thuis en slik sinds 3 dagen geen haldol meer, maar heb met vlagen weer onrust gevoel, veel dorst, voel me slap, oorsuizen etc. Slaap wel goed, maar heb daar nooit problemen mee. Durf geen andere medicatie meer in te nemen. Huisarts is accoord gegaan. Kreeg alternatief medicijn van psychiater olanzapine, maar durf eigenlijk niks meer in te nemen, arts vertelde over mogelijke bijwerkingen bijv. gevoel kater en werd er alleen bij gedachten al naar. Ik heb deze bijwerkingen nu aardig onder controle en al hoofdpijn genoeg en slap vanwege lage hb. Met drinken, wat suiker eten en toch weer wat meer roken heb ik het ellendige gevoel onder controle. Voel me verder de afgelopen met steeds langere momenten erg rustig en helder en kan weer echt huilen, bij mijn emoties komen. Met vlagen voel ik me minder, last van mijn spieren, koud en ongemakkelijk gevoel. Op de afdeling veel patienten geschrokken, mensen langdurig bekend met de psychiatrie dat ik een delier zou hebben of anders toch wel erg heftig reageer. Van hun tips gekregen om er mee om te gaan. Weinig tot geen reacties op mijn bijwerkingen door verpleging/arts daar. Huisarts wel. Kan iemand mij meer vertellen wat er met mij is. Slik totaal geen medicijnen en tot vlak hiervoor functineerde ik goed!. Wat overkomt mij? Het is nu midden in de nacht, net weer onrustig wakker en erg koud. Wat gedronken, gegeten en peukje gerookt. En op zoek gegaan naar antwoorden op internet. bijtoeval deze website gevonden!

25-12-2010 | Man | 44
Delirium
Kreeg dit spul n.a.v. delirium welke ik kreeg als bijwerking van dexamethson welke ik een week moest blijven slikken. De gedachtedwalingen bleven hetzelfde alleen ik kon me amper meer bewegen, kwijlde, kon zeer slecht slikken, niet drinken en mn mond hing een beetje schuddend naar beneden. Wat een K*T spul, sorry kan het niet anders zeggen. Gelukkig weigerde mijn vrouw en [lees meer...]een goede verpleger mij meer van dit spul te geven of zoals werd aangegeven zelfs te verhogen. Na stoppen van Haldol snel weer terug in het normale delirium. Dit voelde toch prettiger na stop zetten dexamethason verdween delirium binnen een dag.

18-06-2014 | Man | 46
Schizofrenie
Ik ben zeer tevreden met Haloperidol na een periode vol wanen, angsten en zelfverwaarlozing. Ben nu druk bezig met herstel d.m.v. werkritme en daarnaast vrijwilligerswerk bij een bureau voor herstelondersteuning bij psychiatrische aandoeningen.

30-05-2016 | Man | 47
haloperidol (2mg/ml)
Zat in een ernstige psychose en was binnen 2 weken weer met voeten op de grond dankzij Haldol. Als ik nu angstig word ga ik ff 1 dag van 2 tabletjes naar 3 tabletjes en dat werkt heel erg goed. Ik moet de depressie gevoelens wel zelf onderdrukken door middel van afleiding en gesprekken met hulpverleners :) Ik merk alleen de bijwerking kramp maar voor die kramp heb ik oo[lees meer...]k tabletjes :) Volgens de psygiater moet ik de rest van mijn leven Haldol slikken. Wat mij betreft een aanrader

11-10-2013 | Vrouw | 47
haloperidol (1mg)
Ik gebruik sinds vandaag haldol, kan iemand mij vertellen wat dit doet met de onrust in mijn hoofd en lijf. Ik heb CPTSS klachten (red.: complexe posttraumatische stress-stoornis). Ik weet nog niet hoe effectief dit is, vandaar dat ik dit hier vraag.

09-07-2014 | Vrouw | 48
Borderline persoonlijkheidsstoornis
ik begon jaren terug met haldol tabletten met hoge dosering maar ik kon niet meer functioneren, toen tranxene gehad en die werken goed.( ik neem ook alprazolam en moclobemide) Nu toch weer vaker aanvallen van intens verdriet en depressie en dan neem ik nu druppels om mijn hoofd een beetje kalm te krijgen( sucicidale neigingen) Ik neem Haldol niet elke dag maar alleen als[lees meer...] ik een crisis voel aankomen en dan werkt het perfect! Ik heb het vermoeden dat veel mensen een te hoge dosis krijgen en dan is het echt rotspul, je wordt een zombie en gevoel- en emotieloos.

23-02-2011 | Vrouw | 48
Onrust
Mijn vader 84 jaar oud revalideerde na een CVA en liep achter de rollator, geheugen goed, eten goed, totdat hij haldol krijg toegeschreven door de verpleeghuisarts eind december.Half januari kwamen wij erachter wat mijn vader kreeg. Eergisteren mijn vader begraven - hij wilde niet dood.

06-06-2015 | Vrouw | 49
haloperidol (1mg)
Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.

15-01-2014 | Vrouw | 49
Borderline persoonlijkheidsstoornis
In eerste instantie lorazepam gekregen vanwege angst en achterdocht. Maar dan neemt de angst steeds weer snel toe na een uur of zes na inname. Haldol werkt 24 uur en remt ook de achterdocht stuk beter.

10-04-2012 | Vrouw | 49
Psychose
ik had vorig jaar last van een psychose en kreeg daavoor ook haldol ik werd erg suf van 4 mg. nu heb ik 3 mg en daar doe ik het veel beter op. ik ben veel minder suf en veel beter te spreken. ik voel mij veel minder gespannen en onrustig. ik ben weer veel meer mij zelf. ik ben ook veel ondernemender geworden. al met al een goede beslissing om minder te nemen. dit natuurlij[lees meer...]k wel in overleg met mijn psychiater. ik kan nu ook veel beter tegen prikkels, hier aan moest ik wel wennen. maar het allemaal de moeite waard geweest.ik voel mij niet onrustig in mijn hoofd ondanks de verlaaging.

28-01-2012 | Vrouw | 49
haloperidol
ik heb vorig jaar een psychose gehad en ik was best wel in de war daarom kreeg ik haldol ik was er eerst niet zo over tevreden maar dat kwam door andere medicatie ik vind haldol een prima middel tegen psychoses ik doe weer vrij veel in huis en ik heb weer veel plezier en rust in mijn leven gekregen en dat vind ik erg fijn ik lees ook andere dingen van mensen maar zij hebbe[lees meer...]n mischien een hogere dossering ik heb maar 4 mg per dag en daar doe ik het heel goed op.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum