Ervaringen met Invega

verlies van libido afwezigheid van erectie

Schizofrenie (9 meningen)
Bipolaire stoornis (5 meningen)

05-12-2015 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Door chronische infecties Bartonella, Bortadella, Borrelia en dysbiose in de darmen die gedurende decennia niet werden behandeld, krijg ik regelmatig een klinische shocktoestand. Met Invega blijf ik gewoon doorgaan, alsof er niets aan de hand is. Op dat gebied is het wel effectief.

20-05-2012 | Man | 40
Schizofrenie
Ik had een paar maanden een psychose en gebruikte Abilify, het bleek niet effectief genoeg tegen de pos. symptomen. Na staken Abilify en na gebruik van ongeveer 7 weken Invega zijn alle pos. symptomen verdwenen. Nu wel vaak slaperig en ietwat neerslachtig. Maar heel fijn is de rust die ik nu in mijn hoofd heb. Ik heb nu ook niet dat "cocon/harnas" gevoel (wig tussen mij en[lees meer...] de wereld) dat ik met het "zusje" Risperdal wel heb gehad. Daarnaast gebruik ik ook Lexapro.

29-11-2010 | Man
Schizofrenie
werkt bij mij beter als risperdal

01-05-2024 | Man | 35

verlies van libido afwezigheid van erectie

Na een zware psychose die al ver was gevorderd. Op aanraden van psychiater met deze medicatie begonnen tijdens opnamen in geestelijke gezondheidskliniek. Herstel had wel wat tijd nodig omdat ik niet op tijd had in gegrepen,wegens vooroordelen over psychische medicatie en geen besef van mijn ziektebeeld. Dit kwam ook omdat ik ook met depressie,angst en sociaal fobie [lees meer...]zat . Waar ze me later escitalazopram 10 mg hebben gegeven met goede resultaten als je dit niet tegen werkt met verslaving. Ivm met de bijwerkingen van invega,geen of weinig gewichtstoenamen. Wel libido verlagend wat toch wel mee speelt. Ok even erectie stoornissen gehad maar deze waren van korte duur en ook verminderd tot droog klaar komen tijdelijk. Werkt goed tegen wanen en onrealisten denkbeelden en ook wel tegen achterdocht,maar heeft zijn tijd nodig,in hoe ver de psychose is gevorderd! Dus eigelijk best teverden over ondanks de bijwerkingen,maar hoop toch hier snel mee kunnen af te bouwen wegens al te lang gebruik.Dit omdat ik nog zware verslaving heb. Dus best als je wilt dit niet te lang wilt blijven nemen,zeker optijd in grijpen bij klachten en STOPPEN met je verslaving!(als je die hebt). Hoop hier snel van af te zijn omdat dit toch op lange termijn dementie zou kunnen uitlokken ...

28-07-2023 | Man | 35
paliperidon (150mg)
Gebruik Nu 3 Jaar Invega Geen Dingen Meer In Me Hooft Of Nauwelijks .Wel Op 3 Jaar 30 KG Bijgekomen .Verder Geen Gedachtengang , Niks Is Leuk Of Ontspannend ,Gevoelens Worden Beinvloed Of Niks Of Nauwelijks Gevoelens Aan Of Bij Andere Personen (partner) ,Opgeblazen Gevoel Alsof je Vol Zit .

11-12-2021 | Vrouw | 28
paliperidon (75mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik was bezig met euthanasie regelen toen ik dwanghulp kreeg en dit medicijn kreeg. Ik kreeg eerst 100mg en ervaarde naast de spastische beweging in me nek ook rusteloosheid verergering van het horen van stemmen en verwardheid. Ernstige slaapstoornis met slaapwandelen en slaapverlamming, trillend ooglid en wazig zien. De dosis was veel te hoog. In overleg heb ik kunnen rege[lees meer...]len 75mg te krijgen. Dit werkte beter de ergste bijwerkingen namen af, maar wel eens in de 3 weken inplaats van 4 weken, want ik ervaarde vererging van de klachten na de 3e week. Na maanden stopte mijn menstruatie. Me prolactine was gestegen waardoor er melk uit de tepels druppelde. Ik kreeg hier een lage dosering parlodel voor. Bewust laag omdat het de tegenover gestelde werking heeft van de paliperidon. Het allermooiste voordeel van de paliperidon is dat het mijn wanen weg nam. De stemmen in me hoofd tot zwijgen heeft gebracht en ik een normaal leven weer kon appakken. Ik werk nu al 4 maanden 32uur per week en ben daar best trots op. Voorheen ervaarde ik de klachten die passen bij schizofrenie en was bang dat ik shinzofrenie had. Ik mocht de medicatie in overleg meer afbouwen naar 50mg. Dit ging niet goed omdat ik daarnaast ook amfetamine gebruikte. Ik vroeg om de 75mg en stabiliseerde daarop. Ik ben gestopt met drugs en vroeg maanden later om weer te proberen af te bouwen. Dit keer ging het goed op 50mg zo goed dat ik maanden daarna naar 25mg mocht en nu helemaal gestopt ben met de medicatie en dat gaat nog steeds erg goed. Ik heb dit medicijn anderhalf jaar of bijna 2 jaar gehad. Ik leerde tijdens mijn genezing hoe het zo ver was gekomen dat ik stemmen hoorde. En zoals ik ze ben gaan horen heb ik ze ook stil kunnen krijgen. Het werden weer gedachtes en die gedachtes kwamen van mij. Alleen medicatie zou niet helpen als je niet bereid bent te genezen. Je moet zelf het meeste doen. Therapie is ook erg belangrijk alhoewel ik nog steeds op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Maar ik heb inplaats daarvan het geluk getrroffen een perfecte partner tegen te komen die veel geduld en begrip en betrokkenheid toont in mijn herstelproces. Ik ben van iemand die een verslonst huis had de hele dag door wijn dronk om het dragelijk te maken en kluizenaar met dichtgeplakte ramen en gesloten gordijnen naar iemand met een schoon huis, strakke planning 32uur per week aan het werk en nog koken ook na het werk. Ik ben dankbaar dat dit medicijn er is. Het is wel belangrijk de juiste dosering te vinden.

18-10-2018 | Man | 31
paliperidon (12mg)
Psychose
Na 2 psychoses neem ik Invega 12mg op lange termijn. Medicijn werkt goed voor het verminderen van verbale auditieve hallucinaties, maar ik ben wel over de jaren heen 30 kg bijgekomen en heb erectieproblemen. Medicijn doet niets tegen negatieve symptomen.

04-09-2018 | Vrouw | 42

29-04-2018 | Vrouw | 41
Psychose
Ik zou graag willen afbouwen maar gebruik 3mg en minder bestaat er niet in Nederland/ Belgie/ Duitsland. Wie heeft een oplossing hiervoor???? Laatst in 1 keer gestopt in overleg met psychiater, maar was fiasco. Angst en slapeloosheid terug en ook geen eetlust, ondernemingszin of rust. Ik slik dit middel 3 maanden!

03-06-2013 | Man | 24
ADHD
invega werkt, maar met de bijwerkingen erbij vind ik het nemen niet waard. Ik voelde me wel terug rustig in men hoofd, maar begon te kwijlen als een hond(nooit gehad), kreeg tics(constant begwegen van lippen) en voelde minder levendig dan een kamerplantje. Voor mensen die zwaar pyschotisch zijn is dit middel waarschijnlijk wel aan te raden maar is dit niet het geval zou ik[lees meer...] het zeker niet nemen...Ik denk wel dat ik veel bijwerkingen had door dit middel die niet iedereen heeft door het te gebruiken...

20-05-2008 | Vrouw

10-07-2022 | Vrouw | 36
paliperidon (9mg)
Autisme
Ik vond invega niet goed . Ik had er bijwerkingen bij spijtig genoeg ☹️

04-03-2019 | Man | 33
paliperidon (9mg)
Schizoaffectieve stoornis
vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.

17-04-2018 | Man | 58
Bipolaire stoornis
Vanaf 5-8- 2014 t/m 15 -1-2017 heb ik Invega voorgeschreven gekregen(i.p.v Risperdal). Ik ben destijds begonnen met 6 mg,maar al snel moest de dosis verlaagd worden naar 1mg per dag,maar uiteindelijk werkte het middel niet meer,en is vanaf 15-1-2017 gestaakt. En nu gebruik ik Lithium-carbonaat(1200 mg per dag),en dat is al vanaf 2002 zo,en verder niets erbij qua medicatie[lees meer...].

12-03-2018 | Vrouw | 43
paliperidon (100mg/ml)
Psychose
Men vertelde mij dat ik verward zou zijn, kon al niet meer uit woorden komen door alle stress en wanhoop van mijn klachten. Men wilde niet luisteren naar mij of mijn verhaal/medische geschiedenis, weigerde contact op te nemen met andere specialismen en hield eigen contact met andere artsen tegen en zorgde voor weer vertraging in mijn behandeling die ik wel nodig heb ipv ge[lees meer...]dumpt te worden in de GGZ door mijn omgeving en de macht die de GGZ tentoon spreidt en tussendoor het ook onmogelijk maakte om behandeling te mogen krijgen voor mijn andere lichamelijke klachten die allemaal bij de neuroloog horen, zoals de hersentumor in mijn hoofd die langzaam groeit en geen GGZ diagnose beslaat maar zeker voor psychische problemen zorgt. De houding van GGZ en hun dwang en drang om mij dan nog aan te merken bij weigeren van Invega als dat ik lastig en vervelend zou zijn en geen ziekte inzicht zou hebben is ook erg grof te noemen wanneer ik al een hele tijd weet dat ik dat in mijn hoofd heb groeien en er Ctscans gemaakt zijn en MRI scans waar het duidelijk zichtbaar op is. Het middel Invega is mij erg slecht bevallen vooral in de tijd dat ik zorg nodig had van een specialist en het etiket GGZ en anti psychotica hier niet echt een goede binnenkomer weer zijn. Naast dat mensen mijn gedrag uitleggen als verward of anders maar zij leven niet met de gedachte dat er een tumor aan het groeien is in de schedel die nergens heen kan, de prognose, gevolgen en hun eigen kortzichtigheid. Ik ben voorstander van anti psychotica en medicatie trouw, zeker bij GGZ patienten waar ik nog verder wil gaan om de maatschappij tegen hen te beschermen en dat de omgeving mij serieus had genomgen met mijn vage klachten en gedrag en niet naar de slachtbank van het GGZ slachthuis te brengen, slopender dan een hersentumor die groeit en realistisch is.

23-02-2018 | Man | 23
Psychische klachten
Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum