Latuda

lurasidon

Schizofrenie (1 mening)

28-05-2019

Dwangstoornis

Deze medicatie heeft me bijna het leven gekost. Ben mede hierdoor in crisis beland en 2 maanden in klinieken gezeten hierdoor. Hierdoor nog meer trauma's gekregen. Vanaf het moment dat ik ermee en alleen nog maar Fluvoxamine slik gaat het een stuk beter met me. Het schommelt heel erg, maar dat is in ieder geval veel beter dan de agressie, spierspasmes, extreme depressivite[lees meer...]it en andere klachten die ik toen ervoer. Mijn hulpverleners hebben de bijwerkingen zwaar onderschat. Gelukkig net op tijd ermee gestopt. Want ik ging er ook heel erg door hyperventileren. Ik hoop nooit meer antipsychotica te hoeven slikken. Alleen maar rare, idiote bijwerkingen geven die mij! Gelukkig gaat het met die Fluvoxamine nu een stuk beter met me. En ik heb mijn levensstijl behoorlijk aangepast, gezonder eten en drinken wat me volgens mij ook wel helpt.
14-03-2019

Manisch-depressieve stoornis

Inmiddels 1 jaar in gebruik. Gekregen na gebruik van Olanzapine, waar ik in korte tijd erg veel aan kwam in gewicht. Na 2/1/2 jaar geschommeld te hebben tussen depressie en hypomanie, nu eindelijk een jaartje nagenoeg stabiel/rust.
19-01-2018

Bipolaire stoornis

Eerst 18 Mg gebruikt een week lang en toen 37 Mg. Na een week was ik uit mijn depressie getrokken. Heel snel! Na 15 jaar lijk ik eindelijk het juiste medicijn te hebben gevonden. Ongelofelijk! Wel oppassen voor hypomanie. Wat drukke momenten gehad. In begin na gebruik erg slaperig en suf. Autorijden is niet aan te raden eerste dagen.
15-01-2018

Psychose

11-05-2016

Schizofrenie

In september ben ik na een zoektocht van 3,5 jaar gestart met Latuda tegen mijn psychotische klachten. Het is het eerste middel dat bij mij goed helpt. Ik heb minder last van belevingen, minder last van angst en kan beter functioneren. Wel blijf ik in zekere mate last houden van de negatieve symptomen. Maar ook die verbeteren langzaam maar zeker. Sinds ik dit middel slik h[lees meer...]erstel ik voor het eerst echt! Ik heb nu meer ruimte om te werken aan mijn herstel omdat ik minder last heb van mijn klachten. Ik ben vergeleken met een jaar geleden een ander mens. De bijwerkingen zijn lastig maar vergeleken met het resultaat niet onoverkomelijk! Ook val ik langzaam maar zeker weer af terwijl ik van o.a. clozapine veel aangekomen was.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum