Nozinan

Levomepromazine

Bojan Nikolik (25-03-2015)

12-08-2017

Nozinan (levomepromazine)

Nozinan is een volledig niet verslavende slaappil, die ook nog super goedkoop is. Ik kan Nozinan wel niet nemen in de week daar ik me telkens zou overslapen op een werkdag. Ik gebruik het enkel in het weekend, en uitslapen doe ik, je bent echt fit als je wakker komt na gebruik van Nozinan.
26-10-2015

Nozinan (levomepromazine)

Heb sinds kort naast mijn antidepressiva Venlafaxine 75mg en angstremmer Alprazolam nu ook Nozinan gekregen, omdat ik de laatste maanden amper sliep. Direct na 1e x inname kreeg ik al bijwerkingen zoals nare gedachten, beelden en herinneringen. Ook de volgende dag een zeer droge mond en trillingen in de armen. Nu gebruik ik het bijna een week en merk nagenoeg niet veel [lees meer...]verschil. Misschien is het nog een inwerkperiode, dus ga het even aanzien.
19-08-2015

Nozinan (levomepromazine)

Sinds 5 weken wordt mij nozinan toegediend. Eerst in halve tabletten van 12,5 mg en sinds 3 dagen 25 mg omdat ik last kreeg van schokkende ledematen en angstig werd. Het middel werkt echt als een slaapmiddel, en heeft totaal geen antipsychotische werking. Binnen 30 - 60 minuten slaap je er gegarandeerd op, want de sedatie / verslapende werking is enorm. Maar zo ook de [lees meer...]dag erna! Ik herinner me de eerste 4-6 uur van de dag niks meer, ik zie eruit als een zombie, ik kan haast niet wakker worden. Ik slik hiernaast methylfenidaat (ritalin) oorspronkelijk voor ADD, maar nu ook om mij weer boven water te krijgen. Vaak zittend of zelfs staand overdag in slaap gevallen. Nu de dosering opgehoogd is door bijwerkingen, is dit dus ook veel erger geworden. Een actief leven is er niet meer bij. Sporten moet echt uit mijn tenen komen, en de pillen zijn moeilijk in een kwart te breken. Ik ben van mening dat dit middel niet zo snel voorgeschreven dient te worden. Het maakt echt een lopend wrak van je. Voor extreme gevallen van slapeloosheid kortdurend of zo nodig incidenteel. Ik probeer nu naar 6mg te gaan en uiteindelijk te switchen. Iemand suggesties? Ik krijg al lorazepam en risperdal maar deze werken te min voor slaap.
23-07-2013

Nozinan (levomepromazine)

Hallo, Heb nu een paar dagen Nozinan en merk er niets van, ook niet als ik er overdag 1 in neem.Voorheen ging ik er knock-out van, maar nu helpt niets....Ook geen diazepam of mirtazepine....veel geprobeerd, maar niets lijkt meer te helpen! Ik ben teveel gewend denk ik....je lichaam reageert niet eens meer op die pillen! Weet er nog iemand wat ik kan proberen?
07-06-2013

Nozinan (levomepromazine)

Heb van de psychiater Nozinan gekregen tegen de totale slapeloosheid die veroorzaakt wordt door Parnate. Daarvoor een maand een Benzo gehad maar dat werkte op laatst niet meer. 3 volle maanden plezier van de nozinan gehad en toen begonnen ineens de bijwerkingen. Extreme vermoeidheid en een kurkdroge mond. Dat laatste werd zo erg dat mijn tong en mondslijmvlies kapot ging[lees meer...]en en ik niet meer kon eten zonder vreselijke pijn. Een maand met diverse andere slaapmiddelen en ook zonder wat aangerommeld, tot mijn mond weer genezen was. Kan nu 4x per week nozinan nemen zonder al te droge mond te krijgen. Wissel af met Zopiclon. Wil graag zonder slaapmiddelen maar dat zal niet lukken zegt de psychiater. Wel prettig van nozinan is dat je er niet steeds meer van hoeft.
15-03-2013

Nozinan (levomepromazine)

Effectief na veel andere slaapmiddelen te hebben geprobeerd. Alleen meer dan 20 kg aangekomen in 5 maanden. Van het ene probleem naar het andere. Dit is ook niks.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum