Ervaringen met Semap

Psychose (17 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

19-01-2023 | Vrouw | 30
Psychose
Ik had menselijke angst maar helaas kreeg ik door mijn eigen paniek die ik in het ziekenhuis had gemaakt de ggz aan mijn deur die me onder druk dit medicijn toediende. Allereerst wil ik zeggen de slechtste mensen ter aarde die dit medicijn hebben uitgevonden en die dit adviseren en aan de mensheid geven. Ik ben depressief en net een kast plant geworden word al 3 jaar bedre[lees meer...]igd met verplichte opname als ik deze dopamine onderdrukkende rotzooi niet inneem. Elke sprankje geluk wat een mens kan voelen is weg. Ik geloof niet dat er iets bestaat wat erger is wat je kan overkomen dan dit. Begin er nooit aan want als je normaal werkende hersens heb dan heb je dat na het innemen niet meer en dan is het doel bereikt want als je ermee wil stoppen draai je door en dan hebben hun je waar ze je willen hebben. “Psychose” “depressie” “we moeten dit behandelen je kan er niet mee stoppen nu” ik wens dit mijn slechtste vijand niet toe en de lijst fysieke klachten die ik erdoor heb is eindeloos. Doe het niet!!

18-03-2018 | Man | 41
Psychose
...(Redactie MijnMedicijn: review ging niet over ervaring met het medicijn)

16-06-2017 | Vrouw | 45
penfluridol (30mg)
Psychose
Ik raad niemand antipsychotica aan. De bijwerkingen zijn te heftig. Je leidt geen normale leven meer. Probeer natuurlijke medicatie of therapieën, gesprekken met deskundigen en zoek iemand om mee te praten, wie je vertrouwd. Ik slaap regelmatig niet meer en als ik slaap, dan is het maar maximaal 1 uurtje. Slapen is erg belangrijk voor je lichaam, daardoor rust je lichaam u[lees meer...]it en krijg je weer energie. Doordat ik niet slaap, droom ik niet en dat vind ik heel erg. Ik ben van mening dat dromen je kunnen vertellen hoe ver je spiritueel ontwikkelt ben en ik merk dat dat achteruit gegaan is. Niemand heeft het recht om je spirituele ontwikkeling van je af te pakken , je welzijn en je gezondheid. Vroeg of laat wordt je er zelf mee geconfronteerd, als het niet in dit leven is dan wel in je volgende leven! Ik heb namelijk geen psychose.

06-09-2016 | Vrouw | 37
Schizofrenie
de psychiater denkt dat ik schietzofreen ben. maar ik ben dat niet! ik kreeg 2 keer medicijnvergifteging van de psychiatrie. ik was alleen maar aan het rouwen! rouwen meer niet. nu heb ik een verkeerde diagnose boven mijn naam. en daar ben ik heel erg boos over. mijn lichaam gaat achteruit door het gebruik van semap! de psychiatrie zou afgeschaft moeten worden.

31-03-2013 | Vrouw | 42
Hoofdluis
Semap is een vuil vies klotemedicijn. Ik heb het vanmorgen ingenomen en ik ben er verschrikkelijk van in de war geraakt. Ze weten bij de GGZ niet waar ze mee bezig zijn. Ik ben woest dat ze mij deze kutpillen voorschrijven. Het zijn een stelletje klootzakken bij de Riagg. Ze weten totaal niet hoe ze problemen moeten oplossen. Het is nogal gemakkelijk om te zeggen: "neem di[lees meer...]t pilletje"en dan gaat alles over. Dit is geen manier van dingen oplossen. Als je een trauma hebt en je bent mishandeld, dan heb je een andere vorm van hulp nodig en niet zo'n kutpil waar je volledig van in de war raakt. Ik kan niet eens meer een gesprek volgen of het nieuws. Laat staan een film. Het is rotzooi en ze stoppen het maar lekker in hun eigen reet van mij part. Stelletje klootzakken!

23-06-2012 | Vrouw | 41
Psychose
De semap legt heel mijn gedachtenwereld plat en ik kan helemaal niet meer denken of redeneren. Ik vind dit een zeer slechte zaak. Ik baal weer als een stekker dat ik een halve semap heb ingenomen.

08-02-2011 | Vrouw | 39
Psychoses
Omdat ik in mijn psychose medicijnen wantrouwde, kreeg ik Semap, dat maar 1x per week geslikt hoefde te worden. Het is een depot. Ik heb 6 jaar lang geleden onder het gebruik, omdat ik 3-4x per week úren achtereen angstig was. Voor mijn zwangerschap ben ik overgestapt op Haldol, omdat dit veilig is voor de baby en tijdens borstvoeding. Ik gebruik slechts 1 mg per dag. Met [lees meer...]Haldol zijn wél ook mijn angsten verdwenen en kan ik weer 100% functioneren. Toen ik tussendoor een tijdje stopte om van de angsten af te zijn, werd ik helaas weer psychotisch. Dus, voorlopig voor mij Haldol en nooit geen Semap meer!!

14-08-2009 | Vrouw
Psychose
Heb alleen maar meer psychische klachten gekregen door dit medicijn gebruik TROEP! ik heb paniek aanvallen door gekregen ergere angsten maar Psychose(stemmen) werd wel minder Het was een depo ik nam 1 keer in de week de medicatie maar die is dan voor de hele week goed, ik nam het maandags was hele dagen lang onrustig kon niet slapen paniekerig angstig zaterdag was de o[lees meer...]nrustigheid stukken minder en zondag en maandags was het over maar maandags moest ik het weer nemen dus zo ging het de hele week door heb 6maanden geprobeert want ze zeiden dat ik nog moest wennen aan het medicijn maar dat was niet het geval.

02-01-2018 | Man | 28
penfluridol (10)
Psychose
ik slik dit middel nu al enige tijd,en om de zoveel tijd viel een smerige smaak in de mond me op. door goed op te letten kwam ik er al snel achter dat deze smaak van het middel afkomstig was. niet erg fijn om daar de hele dag mee rond te lopen,de mond spoelen of tanden te poetsen blijkt niet te werken. ook blijf ik er bij dat mijn gedachten niet beïnvloed kunnen worden [lees meer...]door deze pillen,want een pil veranderd mijn mening niet. tegen een psychose werkt slapen nog steeds het best,simpel weg door het resetten van de gedachten,er is geen beter medicijn dan dat. ook ben ik van mening dat het niet uitmaakt of je ze neemt of niet,het is een preventie middel door het dopamine niveau laag te houden zijn de psychoses minder heftig...maar beleven zal je ze alsnog.

02-04-2017 | Vrouw | 41
Angst
Het legt je gedachtewereld plat. Ik kreeg er erge hoofdpijn van zodat ik moest gaan liggen. Het voelde alsof iemand mij met een plank op mijn kop had geslagen en het werkte drukkend pijnlijk op de oogboldruk. Waarschijnlijk kun je er op lange termijn ook nog glaucoom van krijgen. Het werkt wel voor weken. Het is een antipsychotica. Met de moderne antipsychotica hoef je g[lees meer...]een antiparkinsonmiddelenen te gebruiken tegen spierspasmen. De bijwerkingen zijn niet mis. Zo kun je er op lange termijn dikker van worden, en het lichaam kan meer vocht vast houden. Verder kun je er darmpoliepen van krijgen als bijwerkingen, en het metabolisme verandert. De bijwerkingen zijn niet mals.

21-03-2010 | Vrouw
Psychose
Naar gevoel in ogen en spieren, gevoel van ontheemdheid na een dag na inname. moet altijd dan 20 mg oxazepam innemen om te kalmeren. duur van nare gevoel houdt aantal uren aan. Met de jaren verergeren bijwerkingen...ik slik al 8 jaar

21-01-2022 | Man | 48
Psychose
Eerder haldol. Om in stress periode rustig te worden, minder woede en denken werkt het goed. Om elke week te gebruiken is handiger dan haldol. Haldol is me onvrijwillig gegeven dagelijks. Ik ben toen op acemap geattendeerd door goede begeleider. Ik zat vast door een vechtende buurjongen waardoor ik stress en psychose kreeg, mede door politieoptreden.

29-01-2019 | Man | 25
Bipolaire stoornis
ik gebruik dit medicijn nu sinds augustus 2018 en ben er rustiger van geworden en heb een betere concentratie, ik heb versterkte stress die tot martelen pijn doet dat is voor mij een reden om te kiezen omermee te stoppen aangezien zulke periodes zo pijn in mijn armen en benen het is intensieve pijn die wordt versterkt door de medicatie en voor het medicatiegebruik nie[lees meer...]t had, ik voel me verder onrustig en wordt enkel rustig van wiet of sigaretten wat overigens ook niet goed is maar samen in combinatie geen probleem zou moeten geven. ik wil er vanaf , dan ben ik maar wat drukker

04-06-2016 | Man | 35
Schizofrenie
ik kom wat aan van semap, verder vallen de bijwerkingen mee en ook wat vermoeidheidsgevoelens. Ik kan niet meer zo goed sporten.

16-11-2010 | Man
Zgn "psychose"
ook ik mag in semap geloven, heb het 3 a 4 keer gehad en ben er vervolgens mee gestopt omdat er mij inziens mijn stoornissen aan andere dingen zijn toe te schrijven. Toch ga ik het proberen om te ervaren en te beleven wat het met me doet en ik juridisch technisch gezien geen keuze heb. Omdat ik er nog aan begin zet ik overal 3 sterren en geef ik over enkele weken mijn reac[lees meer...]tie hierover,

12-08-2009 | Vrouw
Psychose
Ik merk niet veel van bijwerkingen, alleen voel ik mij soms verdoofd, misschien is dat slechts een gevoel. Ik denk soms dat ik best minder zou kunnen slikken maar heb dat nog niet met mijn arts besproken en ik zou zelfs als hij dat zou goedkeuren, niet minder dúrven slikken. Ik weet niet of ik zonder nog psychoses zou hebben maar hoef geen risico te nemen omdat het middel [lees meer...]voor mij geen beduidende negatieve gevolgen heeft. Ik slik het nu 13 jaar en heb in die periode geen psychoses meer gehad.