Semap

Risperdal (159 meningen)
Quetiapine (153 meningen)

19-09-2018

Psychose

Door omstandigheden en factoren in mijn leven kreeg ik een psychose als die jaren ervoor gingen die zonder behandeling voorbij omdat ik erg ziek was lichamelijk en na een ongeluk, ook veroorzaakt door de voorgeschreven medicaties in ziekenhuis, operaties en infecties. Ik heb een intoxicatie gehad en erna kreeg ik allerlei soorten anti psychotica, die ik al vanuit opvoed[lees meer...]ing en opgroeien kende, maar niet zozeer wist wat die pillen waren of inhielden. Ik had wel opgemerkt dat er met aantal mensen in de omgeving het beter ging als zij de pillen namen, en wat ik kwijt ben door de behandelingen wat morfine een troep is, neem ik nu Semap, omdat ik ook weet dat half Nederland boven de 65 jaar dit gaat krijgen toegediend in zorgtehuis of thuis door zorg. Naast de schade van wat men elkaar aandoet, niks van zorg voor elkaar over heeft is het geaccepteerd ook inmiddels dat mensen pillen slikken nodig hebben ook al worden ze moe, herstel is niet voor iedereen weggelegd, net als een gelukkig leven ook niet, ik ben er goed mee te leven en functioneren, zonder kinderen want ik ga met de genensoep daar niet aan beginnen of de mensen die nog vrijheid blijheid wensen onder de patienten die beweren het wel zelf te genezen want het is een psychiatrisch ziektebeeld en kan onder veel noemers vallen maar vanzelf genezen nee dat zit er niet of ooit nog in.
18-03-2018

Psychose

...(Redactie MijnMedicijn: review ging niet over ervaring met het medicijn)
02-01-2018

Psychose

ik slik dit middel nu al enige tijd,en om de zoveel tijd viel een smerige smaak in de mond me op. door goed op te letten kwam ik er al snel achter dat deze smaak van het middel afkomstig was. niet erg fijn om daar de hele dag mee rond te lopen,de mond spoelen of tanden te poetsen blijkt niet te werken. ook blijf ik er bij dat mijn gedachten niet beïnvloed kunnen worden [lees meer...]door deze pillen,want een pil veranderd mijn mening niet. tegen een psychose werkt slapen nog steeds het best,simpel weg door het resetten van de gedachten,er is geen beter medicijn dan dat. ook ben ik van mening dat het niet uitmaakt of je ze neemt of niet,het is een preventie middel door het dopamine niveau laag te houden zijn de psychoses minder heftig...maar beleven zal je ze alsnog.
16-06-2017

Psychose

Ik raad niemand antipsychotica aan. De bijwerkingen zijn te heftig. Je leidt geen normale leven meer. Probeer natuurlijke medicatie of therapieën, gesprekken met deskundigen en zoek iemand om mee te praten, wie je vertrouwd. Ik slaap regelmatig niet meer en als ik slaap, dan is het maar maximaal 1 uurtje. Slapen is erg belangrijk voor je lichaam, daardoor rust je lichaam u[lees meer...]it en krijg je weer energie. Doordat ik niet slaap, droom ik niet en dat vind ik heel erg. Ik ben van mening dat dromen je kunnen vertellen hoe ver je spiritueel ontwikkelt ben en ik merk dat dat achteruit gegaan is. Niemand heeft het recht om je spirituele ontwikkeling van je af te pakken , je welzijn en je gezondheid. Vroeg of laat wordt je er zelf mee geconfronteerd, als het niet in dit leven is dan wel in je volgende leven! Ik heb namelijk geen psychose.
24-06-2012

Psychose

Ik slik dit medicijn nu 3 jaar en heb geen last meer van randpsychoses. Ik heb wel last van mn ogen van het licht en daartegen neem ik artane 2 mg. De dag van de inname legt het wel al je gedachten stil. Dat vind ik wel vervelend. De dag erna gaat het stukken beter gelukkig. Ik ben er tevreden over en vind het een goed medicijn.
23-06-2012

Psychose

De semap legt heel mijn gedachtenwereld plat en ik kan helemaal niet meer denken of redeneren. Ik vind dit een zeer slechte zaak. Ik baal weer als een stekker dat ik een halve semap heb ingenomen.
17-04-2012

Psychose

Reeds in mij jonge jaren maakte ik veel associaties tussen onderwerpen die totaal niets met elkaar te maken hadden. Je voelt je niet op je gemak, onrustig en je denkt niet duidelijk meer. Na het innemen van semap is dit volledig veranderd. Momenten dat ik zonder val wakkert dit gevoel weer op, na verloop van tijd leer je er een beetje mee omgaan maar toch probeer ik met re[lees meer...]gelmaat de medicatie in te nemen want dan voel ik mij op men best. Concentratie is eveneens veel hoger bij inname van de medicatie.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum