ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

17-10-2016

Stemmingswisselingen

Ik gebruik Truxal nu 6 dagen. Ik heb dit zo nodig 2x per dag gekregen, maar ik gebruik het 2x daags standaard. Ik vind het nog moeilijk om de juiste tijdstippen erbij te krijgen. Ik doe het nu om half 2 's middags en om half 10 's avonds. In de avond gebruik ik ook Risperidon 0,5 mg. Dan slaap ik minder goed. Maar als ik 's avonds 2x 15 mg Truxal en dan nog 0,5 mg Risperid[lees meer...]on neem, plas ik altijd in mijn bed.
08-09-2016

Psychose

blijf eraf, je slaapt lekker maar rust niet en als je er vanaf wil kan je rekenen op een flinke tijd zeer lastig en dan licht slapen, nog geen rust. spierpijn en stramme spieren, niet kunnen slapen, zweten en het koud hebben en alles wat is onderdrukt al die jaren komt bij mij nu tijdens de afkick naar boven als agressie, euforie enz de psygiater schreef 't me voor aan [lees meer...]de hand van een foute diagnose, de diagnose is teruggedraaid maar ik zit wel na al die jaren met de shit. mensen blijf er van af voordat je er aan vast zit gr ton
08-05-2016

17-04-2016

Stemmingswisselingen

Ik gebruikte 15 of 30 mg Truxal, dus lage dosering. Maar bij hardlopen kreeg ik steeds kuitklachten, soms zelfs blessures. Dit werd veroorzaakt door Truxal. Na stoppen geen problemen meer. Staat bij bijwerkingen als zeer zelden dus had dit niet verwacht.
07-03-2016

Bipolaire stoornis

Helpt mij de hypomane episodes te voorkomen en maakt mij rustiger in het algemeen. Heb er veel baat bij. Na vele andere antipsychotica te hebben gehad ben ik hier tevreden mee.
22-11-2014

Bipolaire stoornis

Ik vind het een vreselijk medicijn. Ik zie in sommige reacties dat er mensen zijn die er baat bij hebben maar ik absoluut niet. Ik heb meer last van de bijwerkingen dan dat ik me er goed door voel. Mijn slijmvliezen zijn na een half jaar gebruik erg aangetast. Alles wat ik eet iof drink smaakt vies en chemisch, net zoals mijn reuk, kennelijk doordat de slijmvliezen in m[lees meer...]ijn neus ook zijn aangetast. Ik word absoluut niet rustiger door het medicijn, voel me vreemd en onwerkelijk en afgevlakt. Ook helemaal geen zin meer in sex of om wat dan ook te ondernemen. Ik ga in overleg met mijn psychiater dit middel zo snel mogelijk afbouwen en dan ben ik echt klaar met alle medicatie.
08-04-2013

Truxal (chloorprotixeen)

Gekregen omdat ik onrustig was na stoppen veel problemen gehad spiertrekkingen licht in het hoofd er zweten trillen en hoofdpijn. Beetje bij beetje gestopt daarna die klachten gehad. Het medicijn zelf vond ik erg zwaar me spieren ik was enorm afwezig en erg veel slapen en dromen. Ik had meer geholpen geweest met een goed slaapmiddel.
09-02-2013

Psychose

Middel in hoge dosis (3 keer daags 100 mg) gekregen voor het stabiel blijven na psychose. 2 jaar lang gebruikt, waarna gesopt. Geen terugval gehad. Nu 6 jaar later gebruik ik dit middel incidentieel. Allen voor het slapen, wanneer gedachten/piekeren niet te stoppen is. Tablet van 15 mg is dan teveel, deze breek ik doormidden. Met 7,5 mg ben ik binnen een uur gedach[lees meer...]teloos, piekeren onmogelijk. Ik val snel in slaap. Reden om dit incidentieel voor het slapen gaan te doen (1 a 2 keer per maand) is omdat de bijwerkingen in de ochtend nog te merken zijn. Ik neem het wanneer ik uit kan slapen. Bemerk desondanks dat ik gedachteloos ben gedurende de dag. Daarnaast zorgt het bij mij voor vochtophoping rond ogen. Prima middel voor na pyshose en voor inslaper bij piekeren.
Pagina 1 van 3

Mirena (1977) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (805) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (414) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (409) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!