Ervaringen met Truxal

Psychose (3 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

Seroquel (629 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

08-05-2023 | Vrouw | 54
chloorprotixeen (75mg)
Onrust
Eerst ook overdag geslikt nu alleen voor de nacht Slaap fantastisch erg rustig Maar afhankelijkheid vind ik niks Soms er nerveus in gesprekken met mensen Gejaagd gevoel bij bezigheden

28-03-2023 | Vrouw | 38
chloorprotixeen (15mg)
Ik kreeg dit voorgeschreven door een psychiater en slik dit nu al enkele jaren. Alleen zo nodig, en maximaal 3 tot 4x in de maand ongeveer. Ik slik dan 15 mg en dat is genoeg om rustig te worden. Zo rustig dat ik ook zelf niet meer kan koken oid, maar ik doe mezelf ook geen pijn. Soms krijg ik er wel hele rusteloze benen van, dat vind ik vervelend. Maar buiten dat, top!

20-07-2020 | Vrouw | 51
chloorprotixeen (45mg)
Onrust
Ik neem het s avonds een uur voor het naar bed gaan in.En slaap fantastisch. Groot nadeel trillen/beven in voeten .In armen in lichte maten. Bij weinig kou,spanning,onrust neemt dit toe. Maakt mij erg onzeker dat trillen. Soms ook waarneembaar op de borst,waardoor ik denk dat ik misschien wel dood zou kunnen gaan .

05-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
Ik krijg de truxal om heftige emoties in goede banen te leiden. Verder helpen ze goed tegen rand psychotische aandoeningen. Ikzelf heb PTSS en ADHD. Voor de PTSS slik ik de truxal.

02-02-2019 | Vrouw | 25
Onrust
Ik gebruik truxal al zonodig, ik ben begonnen met 2x 50, en nu zit ik op 5x15 en 1x50. Ik vond het altijd een geweldig medicijn, ik nam het alleen elke dag in, alles. Nu probeerde ik te stoppen in 1x en ben 2 dagen verder, maar shit man. Ik slaap niet, ik heb kippenvel bij 20.5 graad, ik ben misselijk & ik braak. Ook word ik een soort agressief. Ik heb dus maar besloten er[lees meer...] 1 van 15 in te nemen om de afkickverschijnselen wat minder te maken.

16-02-2018 | Vrouw | 41
Psychische klachten
na een hele reeks anti psychotica oa deze gehad erg heftig

17-10-2016 | Vrouw | 24
Stemmingswisselingen
Ik gebruik Truxal nu 6 dagen. Ik heb dit zo nodig 2x per dag gekregen, maar ik gebruik het 2x daags standaard. Ik vind het nog moeilijk om de juiste tijdstippen erbij te krijgen. Ik doe het nu om half 2 's middags en om half 10 's avonds. In de avond gebruik ik ook Risperidon 0,5 mg. Dan slaap ik minder goed. Maar als ik 's avonds 2x 15 mg Truxal en dan nog 0,5 mg Risperid[lees meer...]on neem, plas ik altijd in mijn bed.

08-09-2016 | Man | 47
Psychose
blijf eraf, je slaapt lekker maar rust niet en als je er vanaf wil kan je rekenen op een flinke tijd zeer lastig en dan licht slapen, nog geen rust. spierpijn en stramme spieren, niet kunnen slapen, zweten en het koud hebben en alles wat is onderdrukt al die jaren komt bij mij nu tijdens de afkick naar boven als agressie, euforie enz de psygiater schreef 't me voor aan [lees meer...]de hand van een foute diagnose, de diagnose is teruggedraaid maar ik zit wel na al die jaren met de shit. mensen blijf er van af voordat je er aan vast zit gr ton

08-05-2016 | Vrouw | 35

17-04-2016 | Man | 69
Stemmingswisselingen
Ik gebruikte 15 of 30 mg Truxal, dus lage dosering. Maar bij hardlopen kreeg ik steeds kuitklachten, soms zelfs blessures. Dit werd veroorzaakt door Truxal. Na stoppen geen problemen meer. Staat bij bijwerkingen als zeer zelden dus had dit niet verwacht.

07-03-2016 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Helpt mij de hypomane episodes te voorkomen en maakt mij rustiger in het algemeen. Heb er veel baat bij. Na vele andere antipsychotica te hebben gehad ben ik hier tevreden mee.

22-11-2014 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Ik vind het een vreselijk medicijn. Ik zie in sommige reacties dat er mensen zijn die er baat bij hebben maar ik absoluut niet. Ik heb meer last van de bijwerkingen dan dat ik me er goed door voel. Mijn slijmvliezen zijn na een half jaar gebruik erg aangetast. Alles wat ik eet iof drink smaakt vies en chemisch, net zoals mijn reuk, kennelijk doordat de slijmvliezen in m[lees meer...]ijn neus ook zijn aangetast. Ik word absoluut niet rustiger door het medicijn, voel me vreemd en onwerkelijk en afgevlakt. Ook helemaal geen zin meer in sex of om wat dan ook te ondernemen. Ik ga in overleg met mijn psychiater dit middel zo snel mogelijk afbouwen en dan ben ik echt klaar met alle medicatie.

08-04-2013 | Vrouw | 43
chloorprotixeen
Gekregen omdat ik onrustig was na stoppen veel problemen gehad spiertrekkingen licht in het hoofd er zweten trillen en hoofdpijn. Beetje bij beetje gestopt daarna die klachten gehad. Het medicijn zelf vond ik erg zwaar me spieren ik was enorm afwezig en erg veel slapen en dromen. Ik had meer geholpen geweest met een goed slaapmiddel.

09-02-2013 | Vrouw | 33
Psychose
Middel in hoge dosis (3 keer daags 100 mg) gekregen voor het stabiel blijven na psychose. 2 jaar lang gebruikt, waarna gesopt. Geen terugval gehad. Nu 6 jaar later gebruik ik dit middel incidentieel. Allen voor het slapen, wanneer gedachten/piekeren niet te stoppen is. Tablet van 15 mg is dan teveel, deze breek ik doormidden. Met 7,5 mg ben ik binnen een uur gedach[lees meer...]teloos, piekeren onmogelijk. Ik val snel in slaap. Reden om dit incidentieel voor het slapen gaan te doen (1 a 2 keer per maand) is omdat de bijwerkingen in de ochtend nog te merken zijn. Ik neem het wanneer ik uit kan slapen. Bemerk desondanks dat ik gedachteloos ben gedurende de dag. Daarnaast zorgt het bij mij voor vochtophoping rond ogen. Prima middel voor na pyshose en voor inslaper bij piekeren.

08-12-2012 | Vrouw | 30
chloorprotixeen
Medicatie gekregen tegen onrust en hevige stemmingswisselingen. Als zo nodig gebruik ik 50 mg en dat werkt zeer goed. Na ongeveer een half uur word ik een stuk rustiger. In het begin veel last gehad van een zwaar gevoel in de spieren. Na een aantal weken werd dit gevoel geleidelijk minder.

20-08-2012 | Man | 46
chloorprotixeen
Truxal wordt weleens gebruikt tegen onrust in een dosis van drie maal daags 15 mg per dag, maar de psychiater die ik heb vond het nodig om mij 150 mg truxal voor te schrijven te nemen voor slaap. 150 mg is een zeer hoge dosis voor een middel als truxal, want de middelen die ik had moeten krijgen tegen de bijwerkingen van dit spul die kreeg ik niet, artane bijvoorbeeld. Ik [lees meer...]heb het eens een enkele keer geprobeerd en twee uurtjes meer slaap waren het resultaat, dus terug naar de psychiater.