Truxal

chloorprotixeen

Psychose (3 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

05-05-2019

Stemmingswisselingen

Ik krijg de truxal om heftige emoties in goede banen te leiden. Verder helpen ze goed tegen rand psychotische aandoeningen. Ikzelf heb PTSS en ADHD. Voor de PTSS slik ik de truxal.
02-02-2019

Onrust

Ik gebruik truxal al zonodig, ik ben begonnen met 2x 50, en nu zit ik op 5x15 en 1x50. Ik vond het altijd een geweldig medicijn, ik nam het alleen elke dag in, alles. Nu probeerde ik te stoppen in 1x en ben 2 dagen verder, maar shit man. Ik slaap niet, ik heb kippenvel bij 20.5 graad, ik ben misselijk & ik braak. Ook word ik een soort agressief. Ik heb dus maar besloten er[lees meer...] 1 van 15 in te nemen om de afkickverschijnselen wat minder te maken.
16-02-2018

Psychische klachten

na een hele reeks anti psychotica oa deze gehad erg heftig
17-10-2016

Stemmingswisselingen

Ik gebruik Truxal nu 6 dagen. Ik heb dit zo nodig 2x per dag gekregen, maar ik gebruik het 2x daags standaard. Ik vind het nog moeilijk om de juiste tijdstippen erbij te krijgen. Ik doe het nu om half 2 's middags en om half 10 's avonds. In de avond gebruik ik ook Risperidon 0,5 mg. Dan slaap ik minder goed. Maar als ik 's avonds 2x 15 mg Truxal en dan nog 0,5 mg Risperid[lees meer...]on neem, plas ik altijd in mijn bed.
08-09-2016

Psychose

blijf eraf, je slaapt lekker maar rust niet en als je er vanaf wil kan je rekenen op een flinke tijd zeer lastig en dan licht slapen, nog geen rust. spierpijn en stramme spieren, niet kunnen slapen, zweten en het koud hebben en alles wat is onderdrukt al die jaren komt bij mij nu tijdens de afkick naar boven als agressie, euforie enz de psygiater schreef 't me voor aan [lees meer...]de hand van een foute diagnose, de diagnose is teruggedraaid maar ik zit wel na al die jaren met de shit. mensen blijf er van af voordat je er aan vast zit gr ton
08-05-2016

17-04-2016

Stemmingswisselingen

Ik gebruikte 15 of 30 mg Truxal, dus lage dosering. Maar bij hardlopen kreeg ik steeds kuitklachten, soms zelfs blessures. Dit werd veroorzaakt door Truxal. Na stoppen geen problemen meer. Staat bij bijwerkingen als zeer zelden dus had dit niet verwacht.
07-03-2016

Bipolaire stoornis

Helpt mij de hypomane episodes te voorkomen en maakt mij rustiger in het algemeen. Heb er veel baat bij. Na vele andere antipsychotica te hebben gehad ben ik hier tevreden mee.
22-11-2014

Bipolaire stoornis

Ik vind het een vreselijk medicijn. Ik zie in sommige reacties dat er mensen zijn die er baat bij hebben maar ik absoluut niet. Ik heb meer last van de bijwerkingen dan dat ik me er goed door voel. Mijn slijmvliezen zijn na een half jaar gebruik erg aangetast. Alles wat ik eet iof drink smaakt vies en chemisch, net zoals mijn reuk, kennelijk doordat de slijmvliezen in m[lees meer...]ijn neus ook zijn aangetast. Ik word absoluut niet rustiger door het medicijn, voel me vreemd en onwerkelijk en afgevlakt. Ook helemaal geen zin meer in sex of om wat dan ook te ondernemen. Ik ga in overleg met mijn psychiater dit middel zo snel mogelijk afbouwen en dan ben ik echt klaar met alle medicatie.
08-04-2013

Truxal (chloorprotixeen)

Gekregen omdat ik onrustig was na stoppen veel problemen gehad spiertrekkingen licht in het hoofd er zweten trillen en hoofdpijn. Beetje bij beetje gestopt daarna die klachten gehad. Het medicijn zelf vond ik erg zwaar me spieren ik was enorm afwezig en erg veel slapen en dromen. Ik had meer geholpen geweest met een goed slaapmiddel.
09-02-2013

Psychose

Middel in hoge dosis (3 keer daags 100 mg) gekregen voor het stabiel blijven na psychose. 2 jaar lang gebruikt, waarna gesopt. Geen terugval gehad. Nu 6 jaar later gebruik ik dit middel incidentieel. Allen voor het slapen, wanneer gedachten/piekeren niet te stoppen is. Tablet van 15 mg is dan teveel, deze breek ik doormidden. Met 7,5 mg ben ik binnen een uur gedach[lees meer...]teloos, piekeren onmogelijk. Ik val snel in slaap. Reden om dit incidentieel voor het slapen gaan te doen (1 a 2 keer per maand) is omdat de bijwerkingen in de ochtend nog te merken zijn. Ik neem het wanneer ik uit kan slapen. Bemerk desondanks dat ik gedachteloos ben gedurende de dag. Daarnaast zorgt het bij mij voor vochtophoping rond ogen. Prima middel voor na pyshose en voor inslaper bij piekeren.
08-12-2012

Truxal (chloorprotixeen)

Medicatie gekregen tegen onrust en hevige stemmingswisselingen. Als zo nodig gebruik ik 50 mg en dat werkt zeer goed. Na ongeveer een half uur word ik een stuk rustiger. In het begin veel last gehad van een zwaar gevoel in de spieren. Na een aantal weken werd dit gevoel geleidelijk minder.
20-08-2012

Truxal (chloorprotixeen)

Truxal wordt weleens gebruikt tegen onrust in een dosis van drie maal daags 15 mg per dag, maar de psychiater die ik heb vond het nodig om mij 150 mg truxal voor te schrijven te nemen voor slaap. 150 mg is een zeer hoge dosis voor een middel als truxal, want de middelen die ik had moeten krijgen tegen de bijwerkingen van dit spul die kreeg ik niet, artane bijvoorbeeld. Ik [lees meer...]heb het eens een enkele keer geprobeerd en twee uurtjes meer slaap waren het resultaat, dus terug naar de psychiater.
26-04-2011

Truxal (chloorprotixeen)

Heb Truxal voorgeschreven gekregen door psychiater zónder geneesmiddel tegen bijwerkingen zoals bv. acute dystonie = plotselinge spierkramp of tardieve dyskinesie = laat optredende bewegingsstoornissen. In sommige dagdelen krijg ik acute psychoses die tics veroorzaken als het syndroom van Tourette. Onwillekeurige bewegingen, schreeuwen e.d. Zorg er dus voor als je met dit [lees meer...]middel begint dat je vraagt om de middelen tegen bijwerkingen zoals anticholigergicum bv. Tremblex, Akaniton of Artane. Omdat ik aan depressie lijd is het mijns inziens het verkeerde middel voor mij...
02-04-2011

Angst-Psychose

Goed medicijn als je het echt alleen maar zo nodig gebruikt, ik krijg 30 mg per dag maar daar voel ik al lang niks meer van ik zou 150 mg voor psychotische klachten en spanningen moeten nemen en 200mg voor slaapproblemen, dus ik spaar deze op voor het geval dat er echt nood is, en omdat ik nog 5 andere meds er bij slik voel je er ook weinig van.
21-10-2010
Vrouw

Borderline

Goede ervaringen met 100 mg truxal tegen stemmen in mijn hoofd en heftige onrust en psygoses slik het al 5 jaar sindsdien geen terugval gehad

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum