Ervaringen met Truxal

Psychose (3 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

Seroquel (629 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

26-04-2011 | Man | 43
chloorprotixeen
Heb Truxal voorgeschreven gekregen door psychiater zónder geneesmiddel tegen bijwerkingen zoals bv. acute dystonie = plotselinge spierkramp of tardieve dyskinesie = laat optredende bewegingsstoornissen. In sommige dagdelen krijg ik acute psychoses die tics veroorzaken als het syndroom van Tourette. Onwillekeurige bewegingen, schreeuwen e.d. Zorg er dus voor als je met dit [lees meer...]middel begint dat je vraagt om de middelen tegen bijwerkingen zoals anticholigergicum bv. Tremblex, Akaniton of Artane. Omdat ik aan depressie lijd is het mijns inziens het verkeerde middel voor mij...

02-04-2011 | Man | 21
Angst-Psychose
Goed medicijn als je het echt alleen maar zo nodig gebruikt, ik krijg 30 mg per dag maar daar voel ik al lang niks meer van ik zou 150 mg voor psychotische klachten en spanningen moeten nemen en 200mg voor slaapproblemen, dus ik spaar deze op voor het geval dat er echt nood is, en omdat ik nog 5 andere meds er bij slik voel je er ook weinig van.

21-10-2010 | Vrouw
Borderline
Goede ervaringen met 100 mg truxal tegen stemmen in mijn hoofd en heftige onrust en psygoses slik het al 5 jaar sindsdien geen terugval gehad

07-08-2010 | Vrouw
chloorprotixeen
Zelf mutilatie, angststoornissen,onrust,rust in m`n hoofd
Sinds 3 maanden slik ik dit medicijn omdat ik ben gestopt met drinken,kreeg ik meer last mijzelf temutileren,ik zat toebn in detox. Eerst kreeg ik 2 x 15 mg per dag en toen later kreeg ik 30 mg per dag en zonodig 15 mg extra. ik krijg het via het boumanhuis. Ik vertelde tegen de arts daar dat ik het teweinig vind(30 mg per dag)hij is het daar niet mee-eens dus nu krijg [lees meer...]ik soms van een goede vriend een paar truxal van 50 mg en breek die doormidden en neem dan 2 x 25 mg per dag en nu voel ik me veel beter en heb haast geen drang meer om mijzelf tesnijden. Ik ben alleen 4 kilo aan gekomen.Eerst woog ik 56 kg en nu 60 kg,ik vind dat niet erg,want ik word nooit tedik.Bij mij kan er altijd wat bij,ik ben 1.72 cm,dus eigenlijk ietsjes tedun voor mij gevoel. Ik ben door de truxal wel wat meer afwezig en vlak met m`n emoties en dan weer teheftig,maar daar valt mee te leven.

13-01-2010 | Vrouw
Hevige onrust, angst & depressie
Mij werd 2 tabletten truxal voorgeschreven als ik mij onrustig begon te voelen, dit had hevige bijwerkingen. Ik sliep erg snel, maar de volgende dag kon ik niet meer opstaan en lopen. Bij een verminderde dosis, gewoon 1 tablet zijn de bijwerkingen minder, ik word rustig, maar ook vlakker in emoties, beetje duizelig en geen zin om nog wat te doen. Over het innemen tijden[lees meer...]s een depressie heb ik mijn twijfels, merk toch een terugval na uitwerking.

25-11-2009 | Vrouw
Vooral tegen angsten/achterdocht/vreemde gedachten
Heb een lange tijd truxal geslikt 3 maal daags 2 tabletten. Merkte geen verbetering. Merkte eigenlijk helemaal niks. Ben na lange tijd in één keer gestopt (niet goed natuurlijk) maar ook geen last van ontwenningsverschijnselen. Helaas hielp dit middel mij dus niet.

17-07-2009 | Vrouw
Acute manie
Truxal is voor mij ook een "zo-nodig" medicijn. Ik gebruik het als ik een manie voel opkomen, meestal heb ik dat vrij snel in de gaten en kan ik het temperen met truxal. Ik neem een tabletje van 15 mg, soms maar 1 keer, soms ook een paar dagen. Ik heb er geen last van bijwerkingen, misschien op de lange duur wat gewichtstoename, maar ik gebruik het zo weinig. ik heb er[lees meer...] goede ervaringen mee, ben er erg tevreden over.