thiamazol

Ziekte van Graves (35 meningen)
Snel werkende schildklier (23 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

02-01-2010 | Vrouw
Schildklier
Ik begon met Strumazol omdat mijn schildklier te snel werkte, na een tijd onder controle bij de dokter in het ziekenhuis kreeg ik weer een telefoontje dat ie te langzaam werkte, kreeg een ander tabletje erbij, Tyrax genaamd.. en dat moest weer het hele zaakje stabiel zetten, maar heb nu het idee dat het weer te snel gaat, ben haar aan het verliezen, transpireer heel veel, [lees meer...]ben soms heel kattig tegen mensen, ben snel geirriteerd.. Moet binnenkort weer naar de dokter en heb vorige week bloed laten prikken, het kan niet anders zijn dat ie weer te snel werkt... ik hou het in de gaten.

03-11-2009 | Vrouw
Ziekte van Graves
Een jaar gebruikt . Een maand gestopt, daarna weer begonnen. Na 5 maanden in levensbedrijgende situatie opgenomen met pancytopenie in UMC. Na 3 weken totale schildklierverwijdering. Nu herstellende.

15-10-2019 | Man | 47
Te hard werkende bijschildklier
Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...

28-05-2019 | Man | 35
Vermoeidheid
Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

07-12-2018 | Man | 36
thiamazol (10mg)
Ziekte van Graves
Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

26-06-2013 | Man | 57
Schildklier
Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum