Ervaringen met Strumazol

thiamazol

gewichtstoename agranulocytose levertoxiciteit haaruitval constipatie zware menstruatie verstoorde slaap energieverlies spierkrampen depressief

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (32 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

15-12-2015 | Vrouw | 51
Snel werkende schildklier
Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.

17-11-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Graves
Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.

05-08-2015 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.

28-03-2015 | Vrouw | 35
Snel werkende schildklier
Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!

09-03-2015 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.

31-12-2014 | Vrouw | 45
Ziekte van Graves
Na een paar weken slikken, kreeg ik enorme huiduitslag. Dit werden grote rode jeukende en hete plakken op mijn benen, armen en romp. Van het krabben kreeg ik blauwe plekken, zo erg jeukte het. Ik ben gestopt met de medicatie en ik heb 3 dagen Prednison geslikt, toen was het vrij snel over gelukkig.

11-10-2014 | Vrouw | 50
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves Had al twee keer het medicijn Strumazol gebruikt zonder bijwerkingen. De eerste keer was 1993 tot 1994 de tweede keer was van 2007 tot 2009. De Internist gaf 2007 de voorkeur voor behandeling met radioactief jodium, maar ik wilde dat niet. Achteraf heb ik daar spijt van om het volgende. De derde keer 7-2014 ging mijn schildklier weer veel t[lees meer...]e snel werken. Nu ging ik wel akkoord voor de behandeling met radioactief jodium. Maar eerst moest mijn schildklier de normale waarde hebben, dus moest ik eerst Strumazol slikken. Maar dit keer ging het mis ik kreeg de meest ernstige bijwerking van Strumazol. De verstoring van de aanmaak van witte bloedcellen in het beenmerg. Terwijl ik dit medicijn toch bij elkaar 3 jaar geslikt had in het verleden. Dat zegt dus niets. Omdat ik een dag van tevoren nadat het mis ging bloed had laten prikken vroeg ik later aan de Internist: Kon u niet gelijk kijken of ik wel genoeg witte bloedcellen had? Ze zei dat het geen enkel nut had gehad. Het kan in één dag gebeuren dat je beenmerg geen witte bloedcellen meer aanmaakt. De dag dat het mis ging was ik erg moe, lag de hele dag op de bank te slapen. Ik had lichtelijk keelpijn en dacht er verder niet bij na, verkoudheid en keelpijn ging rond. In de vooravond voelde ik dat ik koorts kreeg. Toen ik mijn temperatuur ging opnemen was het 39.7 ik wist gelijk, dit is helemaal mis. Heb gelijk een afspraak bij de huisartsenpost gemaakt. De arts die mij hielp keek in mijn keel nadat ik hem had gezegd dat ik keelpijn en hoge koorts had. Hij zei: Je keel is een beetje rood. Ik zei hem dat ik waarschijnlijk de ernstige bijwerking van de Strumazol had. Hij begreep niet waar ik het over had en keek mij vragend aan. Ik heb hem toen de bijsluiter van de Strumazol gegeven. Hij was duidelijk niet op de hoogte van de zeer ernstige bijwerking van Strumazol. Blijkbaar nog wat hij moest doen, hij vroeg mij: Wat wil je dat ik ga doe? Ik zei: Wat dacht u van mij bloed afnemen om te kijken hoe het mij mij witte bloedcellen gesteld is. Hij besloot dat maar te laten doen, hij vroeg of ik daar een uur wilde wachten op de uitslag of dat ik naar huis zou gaan en hij mij de uitslag per telefoon zou mededelen. Ik gaf de voorkeur om naar huis te gaan. Na een uur werd ik gebeld met de mededeling dat ik gelijk had en gelijk moest komen en blijven. Toen ik bij het ziekenhuis aankwam was de koorts al boven de 40 gr. Ik werd gelijk aan een infuus met antibiotica gelegd. Na een paar dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben stegen mij witten bloedcellen naar 2.4 ook de koorts zakte af. Maar een dag laten begon de koorts weer boven de 40 gr te stijgen. Mijn witte bloedcellen daalde naar 1.4 Nu mocht ik ook het medicijn Omeprazol niet meer gebruiken omdat ook deze bijwerking kan geven op de afname van witte bloedcellen. Ik kreeg een injectie om mijn beenmerg te stimuleren om witten bloedcellen aan te maken. Mijn witte bloedcellen stegen toen naar 7 en dat was goed, ook de koorts verdween uiteindelijk. Na 11 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen in mijn woonplaats waar ik uiteindelijk ook geopereerd zou worden. Werd ik op eigen verzoek overgebracht naar het UMCG voor de operatie. Ik kwam namelijk niet meer in aanmerking voor de behandeling met radioactief jodium. Omdat deze niet gelijk aanslaat en ik geen Strumazol nog andere schilkier remmers meer mocht slikken. Ook was mijn schilkier warde in 11 dagen weer flink gestegen het dubbel van de normale waarde. Ik moest dus zo snel mogelijk geopereerd worden. Heb in het UMCG een week lang drie keer per dag een verschrikkelijk vies drankje moeten drinken om de doorbloeding van mijn schilkier te verminderen. Daarna is mijn schilkier in zijn geheel verwijder. De chirurg heeft 3 bijschildklieren kunnen sparen, het zou goed kunnen dat deze de volledige werking overnemen van het regelen van calcium maar dat is afwachten in hoeverre dat gebeurd. Daarom slik ik 2000 mg calcium per dag en vitamine D. En natuurlijk Thyrax een schilkier hormoon. Ik heb na 3 en een halve week in de ziekenhuizen te hebben gelegen nu 2 weken thuis. Ik heb weinig last van mij wond gehad. Wel heb ik omzettende keelpijn gehad vooral bij het slikken. Ook is mijn stem anders, ik kan geen hoge tonen maken nog mijn stem verheffen. Mij is verteld door de chirurg dat het nog goed kan komen, de tijd zal het zeggen.

10-10-2014 | Vrouw | 64

30-07-2014 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Hai, Ik heb ook de ziekte van graves en voelde mij verschrikkelijk moe,spierzwakte en kon niets meer,na enkele maanden gebruik van strumazol en thyroxine voelde ik me weer zoals vroeger. Nu ,na 18 maanden behandeling moet ik de medicatie afbouwen, en afwachten wat het wordt. Tot nu toe gaat alles goed

29-06-2014 | Vrouw | 45
Ziekte van Graves
Ben al ruim een jaar aan strumazol 30mg per dag,maar na vier weken strumazol gebruik moest ik thyrax er bij slikken.in het begin voelde ik me beter maar nu heel veel last van gewrichten,erg moe,aankomen,en depressief. Het is een rot medicijn en ik snap het niet waarom niet e artsen iets anders in plaats daar van voorschrijven. Ik heb een vriendin. Zij heeft een andere me[lees meer...]dicijn al 16 jaar en ze heeft geen last van bijwerkingen . Ik ben afgelopen maand er mee gestopt ,maar nu krijg ik weer last van te snel werkend schildklier vanwege thyrax. Ik zou het eerlijk gezeght liever opereren ,en daarna thyrax slikken om de functie van de schildklier te overnemen. Op dit manier vind geen leven,die schildklier en die medicijnen er bij zetten het hele lichaam op zijn kop.

26-05-2014 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves
Ik slik nu ong bijna een jaar strumazol, doordat bij mij de ziekte van graves is geconstateerd. Hierbij slik ik ook een betablokker i.v.m hoge hartslag. In het begin had ik goede hoop, voelde mij eigen langzaam opknappen 0)) Nu ben ik weer terug bij af, zo ziek als een hond!! pijn in mijn armen, schouders en knieën extreem zenuwachtig. Heb 6 weken terug bloed moeten pr[lees meer...]ikken en de assistent zei dat de waarde 11 was. Ik zei en nu.....toen zei ze gewoon doorslikken en over 3 maanden weer prikken. Mijn waarde was toen de tijd bijna 40 ! Als ik de strumazol door blijf slikken staat mijn waarde straks op nul. En dan? pff Heeft iemand hier ervaring mee?

17-12-2013 | Vrouw | 27
Ziekte van Graves
Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!

05-11-2013 | Vrouw | 33
Hyperthyreoïdie
In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.

10-08-2013 | Vrouw | 49
Snel werkende schildklier
Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost

12-06-2013 | Vrouw | 57
Schildklier
Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.

26-05-2013 | Vrouw | 8
Ziekte van Graves
Sinds februari 2013 gebruikt onze dochter van 8 jaar strumazol. Nadat wij eerst dachten dat ze een motorische achterstand had hebben wij haar laten bloedprikken en bleek het graves. De jeuk, motorische achterstand en pijn in haar benen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ze moet nog wel ingesteld worden op thyrax. Tot nu toe zijn wij heel tevreden.