Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

12-06-2013

Schildklier

Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.
26-05-2013

Ziekte van Graves

Sinds februari 2013 gebruikt onze dochter van 8 jaar strumazol. Nadat wij eerst dachten dat ze een motorische achterstand had hebben wij haar laten bloedprikken en bleek het graves. De jeuk, motorische achterstand en pijn in haar benen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ze moet nog wel ingesteld worden op thyrax. Tot nu toe zijn wij heel tevreden.
23-04-2013

Ziekte van Graves

In het najaar is bij mij de Ziekte van Graves geconstateerd, dus een veel te snelle schildklier. Ik kreeg hiervoor direct beta-blokkers om mijn hoge hartslag onder controle te krijgen en nadat ik bij de Endocrinoloog ben geweest ben ik in December gestart met 20mg Strumazol/dag. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen en na ongeveer een maand begon ik mij[lees meer...] langzaam beter te voelen. Na 2 maanden moest ik naast de Strumazol ook Levotheroxine gaan slikken (25Mgu). Inmiddels zijn mijn bloedwaardes stabiel en voel ik mij ook een nieuw mens vergeleken met eind vorig jaar. Ik moet nu nog een jaar doorgaan met de medicatie en dan hopen dat het genezen is. Ik wilde mijn ervaring delen omdat er vooral veel negatieve verhalen overal op internet staan, waar ik zelf nogal van geschrokken ben toen ik de diagnose Graves kreeg. Maar de behandeling kan dus ook heel goed verlopen!
20-02-2011

Ziekte van graves

bijwerking op termijn: botontkalking. Niet te lang mee doorgaan, vanwege dit risico. Overstappen op radioactief jodium (3e keer)
12-11-2010
Vrouw

Te snel werkende schildklier

Ik slik al bijna 5 jaar strumazol. begonnen met 30 mg 1x per dag en steeds door bloedcontrole afgaan bouwen. Slik nu al een geruime tijd ene dag 10 mg en andere dag 5 mg. Nu sta ik voor de radioactieve slok. Ik moest stoppen met de medicatie. Dit ging na 2 dagen al helemaal fout. Weer alle symptomen terug van een op hol geslagen schildklier. Vandaag heb ik weer overleg met[lees meer...] de arts om te kijken wat de beste optie is. Doorgaan met strumazol slikken is geen optie ivm bijwerkingen op de lange termijn!? en stoppen en door een ellendige periode gaan alvorens de slok te kunnen gaan nemen is ook niet prettig. Wie heeft ervaring met de slok en hoe het daarna verging?

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum