Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

15-05-2023 | Vrouw | 42
Ziekte van Graves
Na inname van de Strumazol direct 11 dagen spotting. Na 2 dagen was het heftige trillen in mijn handen weg en kwam beetje bij beetje energie terug. Ik was geen natte vaatdoek meer. Na een week uit voorzorg antihistaminicum erbij gaan slikken. Heb nu op dag 42 nog geen jeukklachten en hooikoorts klachten zijn nog als voor de constatering Graves. Zonder de antihistaminicum w[lees meer...]aren deze wel erger dan normaal. Na 2 weken werden mijn gewrichten stram, hadden wat opstartproblemen. Na 30 dagen zijn de spier en gewrichtspijn verergerd naar niet grappig. Het belemmert mij en ik heb zeer vaak kramp. Ook is mijn gekoesterde stoelgang van 1 tot zelfs 3x op een dag poepen over gegaan naar 1x in de 3-4 dagen. Het gewicht is in de laatste 10 dagen per dag rond de kilo opgelopen. Dit ondanks een beperkte inname en koolhydraatarm dieet. Huidvet en zweten lijken weg, in plaats daarvan een raar slijmvorming laagje, maar hierdoor geen schilverige benen! Mijn super sterke lange nagels zijn omgetoverd in broze schilvernagels. Nog een week voor de volgende afspraak, dan hopelijk Thyrax en vermindering van de klachten.

18-10-2022 | Vrouw | 53
Snel werkende schildklier
Medicijn werkt goed..alleen wil de internist mij aan de jodiumslok hebben waar ik erg over twijfel.

06-09-2022 | Vrouw | 44

05-06-2022 | Vrouw | 76
Snel werkende schildklier
“Staat niet in de bijsluiter!” Zowel internist als huisarts beweren dat het niet aan de strumazol ligt! Had foto’s gemaakt van mijn bloederige kapot gekrapte handen. Kan niet van de medicijnen komen was hun beider oordeel. Wel gek dat de bijwerkingen stopten toen ik de medikatie drie weken niet meer slikte. Helaas ging mijn T4 weer omhoog. Weer begonnen met de pillen en [lees meer...]wéér hetzelfde gedonder. Weet het niet meer.

13-04-2021 | Man | 28
Ziekte van Graves
Vanwege de ziekte van Graves Strumazol voorgeschreven gekregen. Initieel veel ervaringen gelezen die niet goed waren en daarom wel wat angst te voorduren gehad bij initiatie van de therapie. Een verhoogde schildklierwerking helpt sowieso niet bij je gemoedstoestand, onrust en angst liggen hoe dan ook op de loer. Gezien de halfwaardetijd van schildklier hormonen duurde h[lees meer...]et ongeveer anderhalve week voordat ik het verschil merkte. Langzaam maar zeker voelde ik me weer normaal na jaren van onrust. Wat een opluchting. Qua bijwerkingen heb ik soms wat last van m'n heupen en heb ik een weekje last van netelroos gehad (die makkelijk te behandelen was met Loratadine in overleg met de arts). Maar mijn hemel, wat valt het mee. Ik heb meer last gehad van de hooikoorts medicatie dan van dit medicijn. Nu beweeg ik mijzelf in de onstuimige wateren van hormonale instabiliteit met goede en slechte dagen. Ik kan dat de medicatie niet verwijten, helaas is er nog niet een betere behandeling die Graves bij de bron behandeld. Maar het is duidelijk dat dit verouderde medicijn werkt. Ik hou in ieder geval mijn hoofd hoog en probeer zo positief mogelijk te zijn in afwachting van verdere stabilisatie. Voor een ieder die dit leest: het komt goed en het valt heel erg mee. Hou je taai en wees lief voor jezelf en je lichaam.

07-12-2018 | Man | 36
Ziekte van Graves
Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.

06-06-2018 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.

13-06-2017 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier
Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.

24-01-2017 | Vrouw | 36
Ziekte van Graves
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.

06-07-2016 | Vrouw | 44

09-03-2015 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.

10-08-2013 | Vrouw | 49
Snel werkende schildklier
Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost

26-06-2013 | Man | 57
Schildklier
Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.

17-04-2013 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
Ben pas sinds 3 weken bezig met Strumazol. De eerste week heel veel jeuk en kloven in mijn vingers. Aanvankelijk ook nog gecombineerd met 80 mg Inderal vanwege snelle (tot 134) hartslag. Maak mij wel zorgen over een eventuele gewichtstoename. In andere reacties die ik hier lees, zie ik echter niet vanaf wanneer die kan optreden.

16-01-2013 | Vrouw | 30
Schildklier
Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.

07-02-2011 | Vrouw | 63
Schildklier
slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)