Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Agranulocytose concentratieproblemen constipatie depressief energieverlies gewichtstoename haaruitval Jeuk over het hele lichaam krachtverlies in armen en handen krachtverlies in de benen levertoxiciteit lusteloos moeite met het vinden van woorden spierkrampen verstoorde slaap zware menstruatie

Snel werkende schildklier (32 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

13-04-2021 | Man | 28
Ziekte van Graves
Vanwege de ziekte van Graves Strumazol voorgeschreven gekregen. Initieel veel ervaringen gelezen die niet goed waren en daarom wel wat angst te voorduren gehad bij initiatie van de therapie. Een verhoogde schildklierwerking helpt sowieso niet bij je gemoedstoestand, onrust en angst liggen hoe dan ook op de loer. Gezien de halfwaardetijd van schildklier hormonen duurde h[lees meer...]et ongeveer anderhalve week voordat ik het verschil merkte. Langzaam maar zeker voelde ik me weer normaal na jaren van onrust. Wat een opluchting. Qua bijwerkingen heb ik soms wat last van m'n heupen en heb ik een weekje last van netelroos gehad (die makkelijk te behandelen was met Loratadine in overleg met de arts). Maar mijn hemel, wat valt het mee. Ik heb meer last gehad van de hooikoorts medicatie dan van dit medicijn. Nu beweeg ik mijzelf in de onstuimige wateren van hormonale instabiliteit met goede en slechte dagen. Ik kan dat de medicatie niet verwijten, helaas is er nog niet een betere behandeling die Graves bij de bron behandeld. Maar het is duidelijk dat dit verouderde medicijn werkt. Ik hou in ieder geval mijn hoofd hoog en probeer zo positief mogelijk te zijn in afwachting van verdere stabilisatie. Voor een ieder die dit leest: het komt goed en het valt heel erg mee. Hou je taai en wees lief voor jezelf en je lichaam.

11-09-2020 | Vrouw | 51
Ziekte van Graves
Na paar weken gebruik hevige netelroos gekregen en mijn leverwaarden waren te hoog. Gelijk gestopt met die rommel.

03-08-2020 | Vrouw | 51

18-05-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Graves
Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.

08-05-2019 | Vrouw | 36

07-12-2018 | Man | 36
thiamazol (10mg)
Ziekte van Graves
Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.

06-09-2018 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.

06-06-2018 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.