Cytomel

liothyronine

Trage schildklier (13 meningen)
Ziekte van Hashimoto (7 meningen)
Schildklier verwijderd (3 meningen)
Snel werkende schildklier (1 mening)

Thyrax Duotab (843 meningen)
Euthyrox (324 meningen)
Levothyroxine tabletten (178 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Eltroxin (8 meningen)

14-03-2015

Schildklier verwijderd

Last van duizeligheid en depressief. Door cytomel is dit verbeterd. Ik heb nu echter liothyroninenatium van de apotheek gekregen (komt uit Frankrijk en hoeft ook niet in de koelkast volgens bijsluiter). Dit lijkt echter minder goed te werken? Ben dit nu even aan het nazoeken op internet.
05-06-2013

Schildklier

Al een tijd slik ik cytomel om mijn restklachten te laten verdwijnen, had altijd koude voeten en handen en voelde me altijd moe en futloos. Ik ben nu een stuk fitter en heb geen last meer van koude voeten en handen, ik werk inmiddels weer part-time en dat bevalt me goed. Al met al heb ik veel baat bij de cytomel.
10-01-2013

28-09-2012

Schildklier

10 jaar alleen thyrax gebruikt, maar had nog veel restklachten. 5 jaar 2x dgs 6,25 mg erbij gebruikt. sinds een jaar 2x 3,125 mg. ( deze dosis geeft minder schommelingen bij mij). cytomel geeft mij meer energie, beter denken, carpaal tunnelsyndroom verdwenen, meer lichaamswarmte, voel me beter.
08-02-2012

Schildklier

Nu zou ik niet meer zonder kunnen maar in het begin zeer veel bijwerkingen gehad. ook door een te snelle opbouw en overdosis. bijwerkingen die ik had waren: gonzend en bonzend hooft pijn achter in de nek en een hoofd dat letterlijk groter was want mijn (sport)helm paste niet meer. Ik had ook het gevoel dat het zo uit elkaar kon barsten. mijn haar was niet meer in model t[lees meer...]e brengen en viel uit. Nu ik omlaag ben gegaan doet het medicijn wat ik ervan verwachte. pijnlijke spieren blijven uit, concentratie werd wat beter alhoewel het nu weer verslechterd en de zogenaamde "watten"verdwenen uit mijn hoofd. Bij bloedonderzoek blijkt dat ook mijn organen weer goed werken op mijn alvleesklier na. maar dat staat er los van ivm suikerziekte
12-01-2012

Cytomel (liothyronine)

al heel lang -> zeer tevreden, afgekeurt door niet herkennen symptonen.
16-09-2011

Trage schildklier

cytomel werkte prima, maar sinds kort last van diabetes, waarvoor Tolbutamide. Hierdoor veel last van mijn darmen en diaree. Daardoor werkte de cytomel niet meer optimaal, en kreeg ik mijn oude klachten van de schildklier weer terug.
14-08-2011

Schildklier te traag

heb al 17 jaar een te traag werkende schildklier. sinds 2004 slik ik er cytomel bij en mijn restklachten waar ik jaren last van had zijn verdwenen,wat een verschil. super, ben blij dat ik aan de cytomel ben.
27-02-2011

Schildklier

stimuleert t4. Geeft t3 af.
17-08-2010

Cytomel (liothyronine)
Ziekte van Hashimoto (hypothyreoidie)

Jarenlang was ik aan het worstelen met mijn Thyrax. Ik bleef maar klachten houden. In overleg met mijn internist werd de Thyrax opgeschroefd dat ik net te hoge waarden had (zoals bij hyperthyreoidie). Maar ook dat nam de klachten niet weg. Dus wilde ik Cytomel erbij. Dat kreeg ik (na wat morrelen). Sindsdien klaarde mijn hoofd op. Eindelijk leek alles te "passen". Concent[lees meer...]ratie was goed, mijn lichaam leek niet langer "te groot" en nog veel meer rest-klachten verdwenen. Ik ben dus uiterst tevreden. Ik wel nog een notitie maken. Ik ben zelf van mening dat iemand eerst goed ingesteld moet zijn met Thyrax. Pas daarna Cytomel toevoegen. Niet Thyrax inruilen voor Cytomel. Deze mening heb ik gebaseerd op onderzoeken die ik gelezen heb e.d.
29-04-2010

Hypothyreoïdie na radioactieve jodiumslok

Ik kreeg de Ziekte van Graves na de bevalling van mijn eerste kind. Nadat ik een radioactieve jodiumslok had gekregen ben ik begonnen met Thyrax. Hoewel mijn bloedresultaten prima waren voelde ik mij voortdurend slecht en had ik veel last van zogenaamde restklachten. Via via hoorde ik van het bestaan van Cytomel. In overleg met mijn internist ben ik 6 jaar geleden begonnen[lees meer...] met slikken. Na ongeveer vier maanden voelde ik mij zoveel beter dat daarvoor. Het verschil was onvoorstelbaar.
16-03-2010

Trage schildklier

Ik had stille hoop, dat ik naast het gebruik van tyrax. Ik mij met cytomel beter zou gaan voelen, omdat ik nog steeds met restklachten zat. Maar helaas niets is minder waar. Gebruik nu 2xdgs 1 tab(25mg) en 1xdgs een halve. Dit nu zo'n week of 5. In het begin dacht ik dat ik wat minder moe was, maar dat is denk ik een opleving geweest. Ga morgen weer bloedprikken en dan vol[lees meer...]gende week afspreken met de internist wat nu verder.
03-03-2010

Schildklierafwijking

na een aantal jaren thyrax gebruikt te hebben bleef ik steeds klachten houden. in het schildkliermagazine las ik een artikel over cytomel. helaas wilde de internist het niet voorschrijven omdat het niet duidelijk was of het wel zou helpen. uiteindlijk heb ik een schildklierspecialist gevonden die zelf met het idee kwam.ik gebruik het nu bijna één jaar en ik kan wel zeggen [lees meer...]dat ik me er steeds beter bij voel.
18-12-2009

Schildklier

ik ben cytomel gaan gebruiken na een behandeling met jodium ;voorheen eerst behandeld met euthyrox maar na heel veel haar verlies ben ik cytomel gaan gebreuken.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum