Ervaringen met Cytomel

liothyronine

14-12-2023 | Vrouw | 69
liothyronine (2.5mg)
Ziekte van Hashimoto
Vanwege aanhoudende restklachten naast gebruik van 100mg Thyrax mocht ik de combinatietherapie testen T3 Cytomel 2x daags halve tablet, 2.5mg per dosis. Na 3 dagen wat hoofdpijn totaal geen bijwerkingen meer, rest klachten verdwenen als sneeuw voor de zon, slaap kwaliteit steek verbeterd, betere doorbloeding onderbenen, fitter.

24-08-2023 | Vrouw | 38
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang blijvende klachten bij enkel gebruik L-thyroxine, vooral vermoeidheid, spierpijnen en gewrichtsklachten. Eindelijk Cytomel opgestart, maar wat een gedoe. De eerste weken ging het goed, buiten direct last van tunnenzicht en buikpijn. Buikpijn trok wel weg na enkele dagen. Startdosis: L-thyroxine 100mcg naar 50mcg gehaald en daarbovenop 5mcg Cytomel per dag, verdee[lees meer...]ld in 2 shiften. T4 veel te laag en TSH afwijkend. Daarop naar 75mcg L-thyroxine en dezelfde hoeveelheid Cytomel. Ondanks bloedwaarden oké waren, veel last van hoofdpijn, slecht zicht, veel angsten, niet stil kunnen zitten... Ook kun je de tabletten slecht in 2 breken, verkruimelen meteen, geen gelijke parten... De pieken die Cytomel geeft zijn niet fijn als je gevoelig bent voor hormoonschommelingen. Nu terug naar de oude dosis medicatie. Ben erachter dat ik PMDD heb en de vermoeidheid, spierpijnen, gewrichtspijn, brain fog et cetera te linken zijn aan mijn maandelijkse hormooncyclus, rond de eisprong en dan tot aan de menstruatie...

04-05-2020 | Vrouw | 52
Ziekte van Hashimoto
Cytomel wordt steeds duurder. Ik ben er 10 jaar geleden mee begonnen. De prijs is sindsdien van circa 25 euro per 45 stuks naar 65 euro per 45 stuks gestegen. Ik heb een tijd liotheronine T3 van het merk Sandoz in Oostenrijk kunnen halen bij de apotheek voor 2,80 euro per 45 stuks. Cytomel is de enige die Nederland levert en voert de prijs op.

15-09-2018 | Vrouw | 36
Ziekte van Hashimoto
Ik ben net begonnen met Cytomel, 1/4 om de dag naast natuurlijk schildklier hormoon. Tot nu toe gaat dat goed. Belangrijk om te weten is dat Cytomel tarwe zetmeel bevat, dus gluten bevat en dit houdt de anti stoffen van je Hashimoto in stand waardoor je schildklier verder achteruit gaat. Vanwege de gluten dus ontevreden. ACE pharmaceuticals bied een glutenvrije hypo [lees meer...]allergene variant aan, helaas is die erg duur en wordt hij niet vergoed door mijn verzekering. Mocht iemand het wel vergoed krijgen hoor ik het graag. Ik ga nog verder zoeken naar een gluten vrije optie die betaalbaarder is. Mocht iemand iets weten, tips zijn welkom.

07-03-2016 | Vrouw | 29
liothyronine (25mg)
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 12e is de ziekte van hashimoto geconstateerd. Vanaf mijn 18e slik in Cytomel. Dit omdat ik nog heel veel 'restklachten' had. Depressief voelen, flauwvallen, altijd koud hebben enz. Ik heb toen een artikel gelezen over cytomel en heb toen aangegeven bij mijn arts dat ik graag cytomel wilde proberen. Eigenlijk wilde zij het niet voorschrijven. Maar na veel zeuren he[lees meer...]b ik het toch gekregen. Nadat ik cytomel slik voel ik mij zoveel beter. Ik heb geen bijwerkingen van het medicijn. Het is wel dat de tabletjes niet goed in gelijke delen gebroken kunnen worden.

15-10-2015 | Vrouw | 32
Ziekte van Hashimoto
2x daags kwart tablet (25mg) doen voor mij echt wonderen.. Start beter op in de ochtend en heb niet zon middagdip na de lunch. Het klinkt als minimale dosering maar effect is enorm. Nadeel is dat ondanks de lijntjes de tabletjes niet heel fijn breken en daardoor ongelijke partjes geven.

19-07-2015 | Vrouw | 18
Ziekte van Hashimoto
Omdat mijn euthyrox al 4 jaar goed was ingesteld, maar ik me nog steeds heel slecht voelde en goede ervaringen hoorde over cytomel, heb ik dit voorgesteld aan mijn internist. Helaas begrijp ik niks van alle goede verhalen. Sinds ik ben gestart heb ik last van hartkloppingen, ben ik benauwd en kortademig, heb ik een raar gevoel in mijn benen en ben ik nog sneller duizelig d[lees meer...]an normaal. Daarnaast zijn de kleine tabletjes maar moeilijk in vieren te delen.

20-08-2017 | Man | 30
Ziekte van Hashimoto
Sinds anderhalve week op Cytomel van Ace Pharmaceuticals. Endocrinoloog heeft me 1 tablet voorgeschreven verdeeld over de dag, maar één tablet is echt niet genoeg, daar kun je misschien 3 uur mee vooruit. Ben op eigen initiatief er drie per dag van 25 mcg gaan nemen ('s ochtends, 's middags en 's avonds) en nu gaat het wel. Nu nog de arts zien te overtuigen meer voor te [lees meer...]schrijven...

07-03-2016 | Man | 46
liothyronine (5ug)
Ziekte van Hashimoto
Na enkele steeds fanatiekere hardloop-jaren viel bij bloedprikken in de zomer van 2014 het spreekwoordelijke kwartje: trage schildklier. De jaren daarvoor merkte ik al, dat ik regelmatig vanwege vermoeidheid een training over sloeg, zelden echt intensief trainde of wedstrijden liep. Uiteindelijk heb ik wel 2 marathons volbracht (3:28 en 3:06) en zelfs nog een keer 15km in [lees meer...]59:30 (Zevenheuvelenloop). Daarna was de koek op en ben ik ruim een jaar bezig geweest met instellen, leren, ontdekken en tot 2x toe opnieuw opstarten van hardlopen. Het gebruik van Cytomel speelde een korte rol daarin, maar leverde niet het gewenste resultaat. Omdat het wél een hogere hartslag veroorzaakte, ben ik er na ruim 3 maanden weer mee gestopt en slik ik nu enkel nog levothyroxine. Langzaamaan gaat ook regelmatig hardlopen weer, of ik ooit nog m'n oude niveau bereik, geen idee. Mogelijk kan ik wel nog als hardlooptrainer aan de slag.