Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

18-11-2021 | Vrouw | 64
Ziekte van Hashimoto
Sinds 13 jaar heb ik Hashimoto. Heb Thyrax geslikt moest van huisarts stoppen vanwege klachten Ben natuurlijk schildkliermiddel gaan slikken . Daar zit T3 in. Ik zet euthyrox 125 NIET om naar T3. Dat komt herhaaldelijk uit de lab onderzoeken. Met Thyrovanz een natuurlijk middel wordt ik weer meer mens. Helaas in deze covid tijd is het niet meer voorradig. Terug naar Eur[lees meer...]hyrox met alle klachten van dien. Ben verpleegkundige en moet hierdoor stoppen met werken. Achter de geraniums en alvast gaan sparen voor een pruik.

24-09-2021 | Vrouw | 66
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

18-07-2020 | Vrouw | 71
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ziekte van Hashimoto maar vlieg van hyper naar hypo, endocrinoloog doet er erg makkelijk over en stuurt je doodgewoon weer terug naar de huisarts

29-04-2020 | Vrouw | 53
Ziekte van Hashimoto
Nam vroeger met zeer goed resultaat L thyroxine. Na verandering van de samenstelling (wat niet eens meegedeeld werd! Ik heb het aan den lijve moeten ondervinden) kon ik de dosis niet meer geregeld krijgen. Na lang zoeken overgestapt op Euthyrox. Dat ging eerst goed tot de samenstelling ook weer veranderd werd. Het lukt weer niet meer stabiliteit te bekomen. Nu is het opnie[lees meer...]uw zoeken. Dit heeft mij al een aantal jaren van mijn leven bezig gehouden. En het spijtige is dat het echt een grote invloed heeft op dagelijks functioneren. Nog spijtiger is het dat de reacties van medische kant voornamelijk ongeloof zijn en suggesties om je levens of dieet stijl te veranderen. Alsof ik zelf al niet elke weg naar verbetering onderzocht heb. Om hopeloos van te worden. Ik ken mijn lichaam ondertussen al heel goed en ben het beu om zo betuttelend behandeld te worden.

24-03-2020 | Vrouw | 68
levothyroxine (75)
Ziekte van Hashimoto
Na ophogen Euthyrox in december i.v.m. somberheidsklachten (consult psychiater gehad: patiente heeft weinig ziekteinzicht!) binnen 3 weken verdwijnen somberheid, maar steeds meer maagklachten, half februari zo ernstig dat ik overging op pap en vla eten en een dubbele dosis Pantozol 40 mg. Na een tip over Mannitol in Euthyrox op dit forum, waar ik heel dankbaar voor ben, b[lees meer...]leek Pantozol ook Mannitol te bevatten. Deze week weer terug naar Thyrax, helaas, hoop dat dat minder klachten geeft.

17-02-2020 | Vrouw | 40
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang tevreden gebruik van Euthyrox. Maar in 2019 veranderde de samenstelling: Lactose eruit en Citroenzuur en Mannitol erin. Mannitol is een zoetstof (die oa maagklachten kan veroorzaken! Lees verder als je dit ook hebt gekregen met de nieuwe euthyrox). Schildklierwaarden bleven goed na de nieuwe samenstelling. Maar er kwamen klachten van misselijkheid en steeds er[lees meer...]ger wordende pijn in de maag en bovenbuik, en daarna ook pijn in de darmen. De misselijkheid werd ondraaglijk en de pijn ook. Ik kon niet meer mijn werk uitvoeren, mijn dagelijkse dingen niet meer doen en voelde me doodziek. In de bijsluiter was niets te vinden over deze bijwerkingen dus ik begreep er niets van. Ik ben toen toch verder gaan zoeken naar mannitol, wat dit was en wat het deed en ontdekte dat veel mensen sinds de nieuwe samenstelling ook dergelijke klachten hadden gekregen. Ik had intussen maagbeschermers in een hoge dosering gekregen en de klachten bleven, maar als ik de maagbeschermer niet erbij slikte werd het NOG erger. Ik ontdekte dat in de maagbeschermer ook mannitol zat. Ben weer naar de huisarts gegaan, want ik zat inmiddels in de medische molen om maagonderzoeken te ondergaan. In overleg met huisarts en apotheek ben ik gestopt met Euthyrox en overgestapt op een levothyroxine zonder Mannitol. En ook de maagbeschermers heb ik niet meer ingenomen. Eerste 2 dagen nog wel klachten, maar voelde wel al anders. Ook veel maagzuurklachten ineens, maar dat is logisch als je al maanden aan een hoge dosering maagzuurremmers zit. En daarna werd alles weer rustig en ging ik me beter voelen. Ik werd gewoon vergiftigd door mijn eigen schildkliermedicijnen! Niet iedereen is overgevoelig voor mannitol natuurlijk. Maar als je sinds de nieuwe samenstelling zieker geworden bent, is het de moeite waard om op deze zoetstof te letten in zowel je medicijnen als in producten die je eet (bv kauwgum). Niet leuk om weer te moeten instellen op een nieuw schildkliermedicijn, maar ik had geen keuze want mijn leven met de vernieuwde Euthyrox was simpelweg niet meer leefbaar. Daarom schrijf ik dit bericht, ik hoop dat ik in elk geval 1 iemand hiermee kan bereiken die er iets aan heeft.

18-12-2019 | Vrouw | 36
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

02-08-2017 | Man | 52
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Al dertien jaar bekend met de schildklierziekte Hashimoto. Ik slikte dagelijks 175 van het merk Thyrax duo tab. Vorig jaar begin juni overgestapt op Euthyrox, van het merk MERCK met dezelfde dosering. Na een aantal maanden kreeg ik steeds meer klachten, zoals vermoeidheid, een hyper gevoel, kortademig, spierpijn, spierzwakte, wazig zien, en nog veel meer. Sinds januari 20[lees meer...]17 voel ik mij steeds slechter worden en voel mij heel beroerd. Huisarts heeft mij al 3x verlaagd naar 137,5 maar nog kloppen de waardes voor geen meter. Ik ben doorgestuurd naar de endocrinoloog en die heeft mij gelijk de oude Thyrax duo tab voorgeschreven.

01-05-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Hashimoto
Ook ik moest overstappen van Duotab op Euthyrox en ben gewoon 1 op 1 overgezet met dezelfde sterkte. Aanvankelijk was de 100 ug nog van Duotab maar vanaf december kreeg ik éen tablet voor de volledige dosering van Euthyrox. Langzamerhand kreeg ik allerlei klachten die ik in eerste instantie aan de overgang toeschreef maar bij de jaarlijkse schildkliercontrole bleek mijn T[lees meer...]SH enorm gezakt. Benauwdheid, kortademig, hartkloppingen, slapeloosheid, vermoeidheid, krachteloosheid, stemmingswisselingen. Dus ook ik heb te kampen met overdosering als gevolg van de verplichte overstap van Duotab naar Euthyrox en het is schrikbarend hoe slecht artsen hiervan op de hoogte zijn.

19-06-2016 | Vrouw | 40
Ziekte van Hashimoto
Vanwege het niet leverbaar zijn van Thyrax overgegaan op Euthyrox. Eerste week wat vocht vasthouden, labiel en wat misselijk. In de 2de week begon ik zwevende zwarte vlekjes te zien , dit werden op den duur doorzichtige wolkjes, ogen begonnen steeds zanderiger te worden. Ook steeds meer pijn in met name schouders en vingers. Later ook pijn scheuten in spieren. Naar de huis[lees meer...]arts, diagnose "droge ogen" traanfilmpje deed er meer dan 20 seconden over om te vormen, normaal gebeurt dit in 10 seconden. Wazig zien geen auto meer kunnen rijden door de waas en onmogelijkheid te focussen. Bloed onderzoek, TSH waarden waren goed. Nu over op Levothyroxine TEVA. Geen last meer van ogen, pijn en misselijkheid.

15-06-2021 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

16-04-2021 | Vrouw | 72
levothyroxine (0.75mg)
Ziekte van Hashimoto
Zo als hierboven vermelde klachten. Ik gebruik op eigen initiatief, Dentaid tegen droge mond waardoor het tandvlees minder erg slinkt, neusslijmvlies dr. Vogel tegen neuskorstjes, zeer slecht slapen, altijd koud. Op huisartsadvies carbogel voor droge ogen, koelzalf van Linette (vette crème wat niet intrekt en uren lang vettig blijft waardoor je kleren vettig worden) vagin[lees meer...]ale crème tegen droogheid ook van Linette. Ik heb al 30 jaar een traag werkende schildklier en slik er al die jaren Euthirox voor en de laatste jaren begonnen bovenstaande klachten. Niemand van mijn huisartsenpost nam het initiatief om eens verder te zoeken waar de opgehoopte klachten vandaan konden komen. Heb een week of 3 geleden contact gezocht met een natuurgeneeskundige en daar kwam uit dat ik Hasimoto heb door bloed te laten prikken wat niet bij mijn huisartsenpost werd gedaan.

10-01-2021 | Vrouw | 49
levothyroxine (25ug)

26-02-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (81,5)
Ziekte van Hashimoto
Ik gebruik Euthyrox al vele jaren in dezelfde dosering naar tevredenheid. Onlangs merkte ik dat ik me niet prettig voelde. Onrust, paniek, stress, zware benen, hartoverslagen. Deze klachten zijn ontstaan na het gebruik van de nieuwe formule Euthyrox. Ik heb de dosering nu verlaagd maar voel me nog niet optimaal maar het is nog te vroeg. Zal pas echt duidelijk zijn over een[lees meer...] week of 6 a 8. Fijn dat er geen lactose meer in zit als je n intolerantie hebt, maar blijkbaar doen de gewijzigde vulstoffen toch iets met de opname van het medicijn ook al zegt de fabrikant dat dat niet zo is. Het is gewoon heel vervelend dat medicatie wordt gewijzigd en dat je weer opnieuw kunt beginnen met zoeken naar de juiste instelling. Ik hoop dat de nieuwe formule mij uiteindelijk net zo goed gaat bevallen als de oude formule. Zo niet, zal ik helaas moeten overstappen op een ander merk.

09-01-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Ik slik euthytox maar ik voel me belabberd spierpijn veel oedeem in mijn voeten pijn op mijn borst duizelig en hartslag dan vlug dan langzaam. .Voel me echt belabberd en angstig . Hart slaat over pijn op de borst veel spierpijn en vovht in mijn benen . Te lage waarden van schildklier ik slik euthyrox al een hele langen tijd apotheek heeft nooit gezegd dat euthytox veran[lees meer...]dert is. Nou de laatste tijd veel aangekomen.

09-01-2020 | Vrouw | 58
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik had niet door dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Maar voel me al een jaar beroerd met wisselende waarden met dezelfde hoeveelheid inname, dus steeds hoeveelheid aanpassen zonder goede resultaten. Duizelig, obstipatie, moe, gejaagd, lage bloeddruk. Kortom nu ik dit weet, heb ik misschien een verklaring voor mijn malaise.