Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Bij  SchildklierX

Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

05-07-2023 | Vrouw | 50
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Slik nu 212,5 levotheroxine waarbij de waardes redelijk stabiel blijven. Wel nog steeds last van hoofdpijn en laatste half jaar vooral pijn in mijn lijf (heb ook fibromyalgie maar die is al jaren goed onder controle). Enige dat niet gebeurd is afvallen, blijf met wat ik ook probeer stabiel in (over)gewicht.

04-07-2023 | Vrouw | 38
Trage schildklier
Begonnen met Levothyroxine ongeveer 2 jaar geleden tijdens zwangerschap - een snufje van 25 mg. Na zwangerschap opgehoogd van 25 naar 50mg, bleef moe, aankomen, dacht dat het door een jong kindje kwam, maar afgelopen mei opgehoogd naar 100 mg omdat de waardes toch steeds ‘op het randje waren.’ Na ongeveer 6/7 weken van de laatste ophoging, hele nare bijwerkingen, hele erg[lees meer...]e spierspanningen in benen en handen/armen,(‘s nachts) veel zweten, opgejaagd gevoel, opgezwollen handen en voeten, maar de waardes waren wel goed . Naar huisarts gegaan - besloten om tijdelijk te stoppen, na aanleiding van gesprek met internist/ endocrinoloog. Morgen eerste dag zonder, ik zal schrijven wat mijn bevindingen zijn. Ik wilde zelf al eerder stoppen omdat ik voel dat mijn lichaam het na de zwangerschap nu zelf aan het oplossen is. Ik raad ook iedereen als je dit gevoelt hebt, het blijven aankaarten bij huisarts.

14-06-2023 | Vrouw | 40
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
In april, kreeg ik een nieuwe verpakking. Enkele dagen later voelde ik mij niet lekker. De gedachte van de nieuwe verpakking ging door mij heen. Maar liet het gaan. 2 maanden verder. Heb ik onderzoeken gehad. Dysfunctionele ademhaling gekregen. Benauwd kreeg ik het. Hoofdpijn. Paniek/angst aanvallen. Dat allemaal terugdenkend. Begon het daarmee. Ze zeggen dat ik goed b[lees meer...]en in gesteld. En dat het niet uit moet maken. Dat het nu een nieuwe verpakking is. Toch blijf ik erbij dat het hierdoor komt. En wil eigenlijk graag stoppen. Mijn huisarts, geeft aan. Dat dat op mijn eigen risico is. Daar mag je het dus mee doen. Terwijl ik het heb aangegeven. Over de klachten sindsdien. Ik vraag mij af, of er meer mensen zijn, die dit herkennen. En of, sommige ook zijn gestopt of af gaan bouwen. Met deze dosis van 25 en of dat juist goede resultaten gaf of niet. Want neem ze nu. Maar nu na jaren te hebben geslikt met heel veel tegenzin.

31-01-2023 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Schildklier is na 1,5 jaar nog steeds niet goed ingesteld. Blijft maar schommelen eerst omhoog nu weer omlaag. Ik wil er mee stoppen want de medicijnen geven meer bijwerkingen dan de schildklier. Rare benen (zwabber) en raar gevoel in hoofd, Paniek, hartkloppingen, opgezette buik en moeilijke stoelgang, moe, slecht slapen. Ik ben al aan minderen en dat voelt als ruimte in [lees meer...]mijn lijf. Nagels en haren doen het weer goed, geen opgezette buik, benen voelen anders minder verkrampt. Wat een rommel die levothyroxine. Alles wordt op de overgang gegooid maar merk dat het medicijn alles verergert.

31-05-2022 | Vrouw | 72
levothyroxine (75)
Trage schildklier
Ik heb jaren Tirax geslikt, ben verplicht overgezet op levothyrox toen het probleem met de verstrekking van Tirax aan de orde was.ik ben van 112 naar 100 toen naar 88 nu naar 75 mcg gebracht,ik loop al meer dan een jaar alles af omdat er gedacht wordt dat ik overspannen ben,ik loop de hele dag te trillen en heb last van Hartkloppingen last van kou brandend gevoel in mij[lees meer...]n lijf,maar de waarden zijn goed volgens de artsen,ik heb haar uitval nagels die afbreken en scheuren, ben dood moe ,maar nee hoor dokter zegt alles is goed,ik wordt er moedeloos van,ik ben 72,heb nog een zoon met Down Cindroom thuis en mijn man zit nu ongeveer 15 maanden in een verzorgingshuis, ik kan niet een normaal leven meer leiden, sorry ik word er gek van.ik heb met Tirax nooit zulke klachten gehad ik slikte 150mcg.

28-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Sinds 10 tallen haren slik ik Levothyroxinenatrum 100 naar volle tevredenheid. Maar sinds 2 jr is er bij mij hoge bloeddruk geconstateerd. Nu slikt ik dagelijks Losartankalium 25. Bij de bloedtest is nu geconstateerd dat ik daardoor een lagere dosering Levothyroxinenatrum moet innemen (75). Nu kom ik in gewicht aan, van 60 naar 64 kilo. Komt dat omdat ik nu Losartankaliu[lees meer...]m erbij inneem????

21-02-2022 | Vrouw | 27
Trage schildklier
Ik ben er sinds 2 jaar achter dat ik een te trage schildklier heb, het begon nadat ik ontdekte dat mijn schildklier heel erg was opgezet en ik veel bij behorende klachten had. Naar de internist gegaan, bloed geprikt (waardes veel te hoog) ... uiteindelijk medicijnen gekregen. Ik begon met euthyrox 75 dit was een hell.. hele dag duizelig misselijk hoofdpijn moe & een opgebl[lees meer...]azen gevoel. Nadat ik 5 x naar de huisarts ben geweest met mijn klachten(aangezien mijn waardes inmiddels goed waren), besloot hij toch thyrax voor te schrijven, dit ging veel beter en de klachten verdwenen langzaam. Nu na 1 jaar ben ik weer terug bij af, weer vreselijke hoofdpijn, duizeligheid en super moe. Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet want mijn waardes zijn prima. heeft iemand hier ervaring mee?? want een dokter neemt je totaal niet serieus ...

10-08-2021 | Vrouw | 60
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb al jarenlang een trage schildklier, enige tijd geleden overgestapt naar levothyroxine omdat ik voor tyrax overgevoelig werd, ik ondervind dagelijks duizeligheid, het beïnvloedt mijn bezigheden, middel lijkt nu erger dan de kwaal.. ik wil er gewoon van af

13-06-2021 | Vrouw | 64
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Daar ik extreem moe was deed de dokter een bloedafname. Resultaat : trage schildklier. Neem nu l thyroxine. Mijn bloedwaarden voor de schildklier zijn oké maar ik voel me niet beter. Kan moeilijk inslapen en ben nog meer moe daardoor.

21-05-2021 | Vrouw | 58
Trage schildklier
Per toeval na bloedonderzoek trage schildklier, ik had nergens last van dat ik daar iets van merkte. Nu aan de medicijnen en doodziek ervan. Net gestopt om te kijken of het over gaat.

21-05-2021 | Vrouw | 58

11-09-2018 | Vrouw | 48
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Ik krijg sinds 2.5 jaar thyrax. Voorheen geen klachten gehad. Voor iets anders naar het zkh geweest en daar ontdekten ze dat ik een te trage schildklierfunctie heb. Nadat ik thyrax ging gebruiken ben ik ook voor vermoeidheid naar de huisarts geweest. Daarvoor krijg ik nu B12-injecties. Maar ik ben hem nu een aantal keren vergeten in te nemen deze week en merk dat ik veel m[lees meer...]eer energie heb. Ik ga in overleg met de huisarts of ik hem ook echt nodig heb. Ze zijn zo snel met medicijnen geven tegenwoordig...

09-07-2018 | Vrouw | 64
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Begonnen met 50 mg en een paar klachten. Verhoogd naar 75 mg en opeens stemmen in mijn hoofd heel wantrouwerig zijn niet mezelf vertrouwen.Echt deze klachten zijn heel heftig en raar nog nooit last van gehad zijn er mede gebruikers die dit ook hebben? Hopelijk krijg ik hier reacties op.

03-04-2018 | Vrouw | 58
levothyroxine (125ug)
Hypothyreoïdie
Alle bijwerkingen.

24-12-2022 | Man | 74
Trage schildklier
Bij verkeerde hoeveelheid kreeg ik depressieve stemming, na aanpassing van de sterkte geen last meer en voel ik mij gezond.

18-09-2022 | Man | 59
levothyroxine (75mg)
Trage schildklier
Sinds 1 jaar gebruik ik het medicijn thyroxinennatruim Het 1 ste half jaar 50 mg en daarna waren de waarde.s nog niet goed toen moest ik via de HA 75 mg gaan slikken ....maar.nu na 1 jaar voel ik.mij er niet beter op worde ..als.ik de medicatie wel eens vergeet voel ik mij stukker beter ....dus heb de medicatie soms 1 paar dagen express vergeten ..en voelde ik mij niet [lees meer...]meer zo vermoeid en ook geen stress of kwalijke rare dromen of hart steken ...na dat ik de tabletten ben gaan slikken ook storm of harde ruis in mijn hoofd ...vind dit niet normaal ...wie kan mij advies gëven over een andere alternative mediacijn wat beter is ..want word hier inmiddels wanhopig van