Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

17-01-2019 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)
Hyperthyreoïdie
Mijn schildklier is eerst platgelegd met Strumazol. Daardoor verdwenen al mij vervelende klachten (continu héél heftige opvliegers, m'n lichaam stond in de overdrive-stand, héél slecht slapen, trillen). Nu moet de Levothyroxine een goed evenwicht brengen. Ik merk dat de opvliegers weer in lichte vorm terug komen, af en toe weer wat trillerig, weer wat drukker in mijn lijf[lees meer...], en slechter slapen.

27-09-2018 | Vrouw | 28
levothyroxine (25ug)
Hyperthyreoïdie
In feb. van 2018 naar de dokter gegaan ivm aanhoudende diarree. Waar ik dacht iets vekeerds te hebben gegeten en even snelle hulp nodig te hebben van de huisarts. Na weken van continu (uit het niets, soms na vet eten) diarree, het steeds meer moe worden (alle "extra" activiteiten al geschrapt 1 voor 1 als; sociale contacten, sporten, uitjes etc.) weer terug naar de dokte[lees meer...]r in april 2018. Bloedprikken, alles lijkt inorde alleen de vitamine D niet. Mag ik bijslikken met tabletjes van de drogisterij, dit is voldoende. in aug. 2018 weer terug naar de dokter ontzettende pijnlijke/vermoeide benen. Kan niet meer goed staan. Kan niet meer 5 dagen achter elkaar werken. Ga van 32 uur tijdelijk naar 17. En zelfs dit met moeite. Dan komt de diagnose schildklier gaat te traag. Lichtelijk vertraagd medicijnen zijn niet nodig. Een week na de diagnose weer bij de dokter, kan nog steeds niet goed lopen/staan. Alles in mn benen vooral brand/trilt alsof ik uren en uren heb gestaan/gelopen. Nu krijg ik toch medicijnen. Ik moet nog 2 weken werken (3 dagen 17 uur) tot aan mn vakantie. De laatste twee weken zit ik de dagen die ik moet werken (ben inmiddels ook aan de medicijnen) met een plastictasje en een extra schone onderbroek in mn zak in de tram. Zo'n last heb ik van maag en darmen. Bij inspanning tril ik (vooral mn handen) en zweet ik ontzettend (ik ruik mezelf onwijs). Na een hele "stille" vakantie (2,5 week achter de rug, nu het laatste weekend in) vandaag naar de stad om te kijken of "het gaat". Hiervoor niet verder buiten geweest van huis dan 100 tot 200m. Ik ben bang. Bang dat ik "ineens moet spugen of poepen". Ik word onzeker van mijn eigen angst. Dit ben ik niet. Ik deed alles alleen. Ik zou zelfs nog alleen koffie drinken of dineren als dat zo uitkomt. Nu zit ik met zwetende handen in de tram en heb ik een paniek aanval zodra ik uitstap in de stad. Mijn partner helpt me kalmeren en na +- 2 uurtjes( op 20min. van huis) is het mooi geweest en gaan we naar huis. Ik ben kapot. Mijn benen zijn heel erg moe en trillen en branden als een malle. Het lijkt op spierpijn maar het is het niet (denk ik). Help ik wil mijn leven terug. Herkent iemand zich hierin?

14-01-2017 | Vrouw | 42
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
Na meer dan tien jaar aan de thyrax geweest te zijn, moest ik net als zovelen overstappen op de levothyroxine. Eerst dezelfde dosering als de thyrax 175....! Binnen twee weken stond mijn leven op zijn kop. Hartkloppingen, 8 kilo erbij, extreem moe, haaruitval, enz. Eigenlijk wel bijna tien bijwerkingen... mijn leven werd kwalitatief steeds minder. Uiteindelijk wilde de hui[lees meer...]sarts mij eigenlijk naar de cardioloog sturen, maar dat heb ik geweigerd. Hoezo extra kosten maken....Dosering werd verlaagd naar 150, dat was weer ellende... alles weer van voren af aan en de huisarts staat met de rug tegen de muur. Hij weet het ook niet meer en kan me niet helpen. Nu blijk ik ook nog tics/spierkrampen in mijn gezicht heb... dus maandag maar weer met de huisarts overleggen, moedeloos word je ervan.

07-11-2016 | Vrouw | 47
levothyroxine (150ug)
Snel werkende schildklier
De eerste 3 weken na het overstappen van Thyrax op Levoxthyroxine voelde ik me super; meer energie, fitter etc. Maar daarna ging het mis; 's nachts kramp, spierpijn, slecht slapen, depressief etc. Bleek dat ik veel te hoge bloedwaardes had. Nu al 2 x de dosering naar beneden toe bijgesteld, maar geen verbetering. Vind het een schande dat Thyrax niet meer verkrijgbaar is en[lees meer...] dat dit het alternatief is, pas in december weer bloed prikken maar het kost me nu al een half jaar en ik heb niet het idee dat het met dit medicijn voor mij goed gaat komen.

04-11-2016 | Vrouw | 55
levothyroxine (75mg)
Snel werkende schildklier
Al 15 jaar ziekte van graves. Goed geregeld met thyrax moet overstappen naar levothyroxine van teva. Nu ruim drie weken bezig, wat een ellende voel sinds ruim een week zo beroerd trillen, darmklachten, depressief en algehele malaise. Over 3 weken pas prikken ben benieuwd. Zo heb ik mij lang niet gevoeld. waardeloos.

17-10-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (50ug)
Hyperthyreoïdie
Sinds augustus wordt dit medicijn geleverd in doordrukstrips en ook zijn de tabletten iets hoger. 3 weken na het slikken van de tabletten uit de doordrukstrips ervaar ik dat het medicijn niet goed meer werkt, de bloedwaardes zijn niet goed meer en ik ervaar veel klachten. Vanaf januari 2014 heb ik dit medicijn zonder problemen geslikt.

18-05-2016 | Man | 78
levothyroxine (75mg)
Snel werkende schildklier
Ik had eerst Thyrax duotab 0.100mg, omdat de schildklier nog te hoog was, moest ik overstappen naar Thyrax 0.75 mg. Ik kreeg daarvoor in de plaats Levothyroxine. Ik kreeg op de vierde dag een dikke lip/ hoofdpijn met verhoogde bloeddruk. Met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Het kan zijn dat de oorzaak in één van de andere stoffen die in Levothyroxine zit. Door de medisch[lees meer...] specialist heb ik terug toch thyrax van 1x per dag 3 tabletten 0,25 mg kunnen krijgen, zolang de voorraad strekt. En nu maar afwachten op verbetering. Groeten, Etienne

02-02-2016 | Vrouw | 82
levothyroxine (50)
Snel werkende schildklier
V.a. 1965 problemen met de schildklier, na 2 keer Radio-Jod slok, veranderde de te snelle werkende schildklier, in een te trage. Echter met Euthyrox 50 , tot 2013 goed mee te leven. Daarna verhoging van Euthyrox 50, met 25 erbij. Ergens in 2013 door mijn apoheek plotseling Levothyroxine 50 + 25 geleverd. Echter hiermee ook geen problemen ondervonden.

18-01-2016 | Vrouw | 67
levothyroxine (25ug)
Snel werkende schildklier
Hiervoor ruim 30 jaar thyrax gebruikt. Nooit geen problemen gehad. Nu zit ik weer met een probleem, dankzij de fabrikant moet ik nu tijdelijk overstappen op thyrax duotab, maar weer voor even. Wat gaat dit met mijn kostbare lijf doen? Het is geen speelgoed.! Je wordt weer extra op kosten gejaagd, gaat de fabrikant ( de veroorzaker) van deze ellende betalen. Graag een ant[lees meer...]woord.