Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

31-12-2020 | Vrouw | 48
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

19-06-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.

14-09-2016 | Vrouw | 56
levothyroxine (200ug)
Ziekte van Graves
Moest noodgedwongen ook overstappen van thyrax naar bovengenoemd middel. Blijk nu na 7 weken veel te hoog te zitten, te veel schildklierhormoon in t bloed. Terwijl ik dezelfde dosis zou hebben als voordien bij thyrax. Thyrax slikte ik al 18 jaar na een slok jodium te hebben genomen. Ik had de ziekte van Graves. Verder, veel bijwerkingen, ook opgezette buik, wisselvallige [lees meer...]buien, voel me emotioneel, golven van hitte, opgefokt gevoel, en snel moe en buiten adem. Ik baal hier stevig van. Slik nu 200 microgram levothyroxinenatrium.

14-11-2023 | Vrouw | 59
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Graves
Sinds kort begonnen met Levothyroxine, nu 50 microgram, na 2 weken 75 microgram naast 30mg strumazol tegen een te snel werkende schildklier (ziekte van Graves). Eerst had ik het niet zo door: dacht ik 'wat smaakt alles flauw, maar het smaakverlies ging gelijk op met het begin van het slikken van de Levothyroxine, dus het lijkt me duidelijk dat het hierdoor komt. Het lijken[lees meer...] juist de smaakreceptoren van de tong te zijn: zoet, zout, bitter en zuur die het niet doen. Ruiken kan ik wel, maar veel smaakt naar karton. Graag wil ik weten of meer gebruikers deze ervaring hebben.

31-12-2014 | Vrouw | 45
levothyroxine
Ziekte van Graves
Ik slik deze tabletten om toch schildklierhormoon binnen te krijgen, naast de Propylthiouracil die de schildklier stil legt. Je moet deze om nuchtere maag innemen en dan minstens een half uur wachten met ontbijt, daar was ik wel snel aan gewend. Maar ik heb last van gewrichtspijnen aan mijn polsen en gewichtstoename maar ik weet niet wat van welk medicijn komt. Al met al z[lees meer...]al ik blij zijn als ik na een jaar weer kan stoppen met deze pillen en dan hopen dat die schildklier weer normaal gaat doen.

25-07-2021 | Vrouw | 82
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.