Daktarin orale gel

miconazol

16-07-2018

Schimmelinfectie van de mond

Ik loop al langere tijd te schommelen met schimmelinfecties door meerdere antibioticakuren. De laatste keer was zo erg dat het na een maand nog niet weg ging en ik dan maar eindelijk naar de huisarts ging voor hulp. Deze schreef dakterin voor. Thuis gekomen gelijk gaan gebruiken. Het leek al snel aan te slaan ik was blij. Volgende dag begon ik last te krijgen van jeuk en d[lees meer...]it nam als meer toe dus ik ben gelijk gestopt met het gebruik. Snachts kon ik niet meer slapen van de pijn mijn handen branden elke aanraking met wat dan ook deed pijn en de jeuk was zo erg dat ik dit niet eens kan omschrijven. Sochtends gelijk huisartsenpost gebeld ik kreeg weer prentizolin waardoor ik elke schimmelinfectie kreeg. Maar ik had weinig andere keus. Wat de pijn was niet te harden. Als dit niet zou werken binnen vier uur moest ik weer bellen. Dit helaas moeten doen. Deze dosis is verhoogd naar de maximum wat iemand mag hebben plus een tablet voor de schimmel en allergietabletten. Ik kan nu zeggen dat de pijn iets weg gaat maar het is nog niet weg en mijn handen kan ik nog steeds niet normaal gebruiken zonder pijn te ervaren drie nachten al niet kunnen slapen. Vandaag overleg met eigen huisarts en maar hopen dat dit snel weg is. Want je gebruikt je handen toch intensener dan ik ooit bij stil heb gestaan. En helaas op een pijnlijke manier ben achter gekomen.... de 0,0001 procent kans... dat ben ik weer.
21-03-2018

Schimmelinfectie van de mond

Direct na 1e gebruik misselijk, geen eetlust en diarree. Na 2e gebruik overgeven.
08-02-2018

Schimmelinfectie van de mond

Na een flinke griep kreeg ik een witte aanslag op mijn tong en enkele plekjes op mijn wang. Mijn tong was wat rood en klein beetje branderig. Mijn huisarts dacht ook aan een schimmel en kreeg Daktarin voorgeschreven. Eerste 2 dagen waren een ramp betreft het het doorslikken van de suspensie. De tube gaat snel leeg, waardoor het uiteindelijk een duur grapje wordt [lees meer...]met de eigenbijdrage. Ik gebruik deze nu 4 dagen en het is aan het minderen. Maar hoe lang het uiteindelijk duurt onbekend. Slechte bijsluiter betreft wanneer verbetering zou zijn, hoe lang je het medicijn mag gebruiken etc.
02-11-2014

Schimmelinfectie van de mond

Na inname misselijk. Na 1 dag allergische reactie inde vorm van branden gevoel in de mond, opgezet gezicht, zweterig, voel me ziek, rillerig en mijn lijf voelt raar. Na overleg met huisartsenpost moest ik direct stoppen en heb nu nystatine gekregen.
09-10-2014

Schimmelinfectie van de mond

Ik moet echt moed verzamelen om dit goedje in mijn mond te smeren. Kokhalzen kan ik redelijk onder controle houden, het is niet echt heel vies. Vooral het doorslikken na de inwerktijd staat mij tegen, ik doe het wel want ik wil dolgraag van die rotschimmel af. De hinder van de schimmel vind ik erger dan de behandeling met dit middel. Jammer dat dit niet op een andere man[lees meer...]ier toegediend kan worden.
10-07-2014

Schimmelinfectie van de mond

Vreselijke buikkrampen, misselijkheid, diarree al 3 weken. ik wil dit nooit meer slikken, ik vind het troep.
19-04-2010
Vrouw

Schimmelinfectie in de mond

Uiteindelijk was ik er wel heel tevreden over, ik kreeg alleen een heel vreemde smaak en gevoel in mijn mond.
06-09-2008
Vrouw

Spruw

dochtertje van 11 maanden had ineens witte uitslag in binnenkant van de mond en op mondhoeken. Haar lippen waren ook wat gezwollen en raar. Helaas waren we in Frankrijk. De dokter daar zei dat het een candida albicans ofwel schimmelinfectie was (spruw) Daktarin Buccal kregen we. Ze vindt het heel lekker en je kunt het daardoor dus gemakkelijk en goed aanbrengen. bijwerking[lees meer...]: overgeven, niet heel veel, wel ieder maaltijd beetje. Ze eet wel, hoewel het lijkt of ze ook iets minder zin heeft. na 2 dagen was spruw al bijna helemaal weg.
07-08-2018

Candidiasis (oraal)

Ik heb in februari dit jaar een gel voorgeschreven dit bleek daktrarin te zijn. Aangezien ik een redelijke schimmelinfectie in mijn mond heb moest ik dit 7 dagen 4x per dag gebruiken. (Ik was laat naar de huisarts gegaan doordat ik het laat ondekte.) Ik heb het 7 dagen netjes gedaan zoals voorgeschreven en vertelt 4x per dag en dat 7 dagen lang. Nu ruim 6 maand verder is d[lees meer...]e schimmel niet veranderd het zit er nog, enige is dat het niet meer erger word maar stabiel blijft. Mijn huisarts wil geen nieuwe voorschrijven en ik zit met een schimmel. (Tond en gehemelte is goed te zien.) Nu weet ik dat ik jaren een ongezonde levensstijl heb gehad en het ook eigen schuld is dat ik het heb maar heb alles over de kop getrokken om ervan af te komen ik wil opnieuw een huisarts inlichten en hopen dat ik alsnog een medijcijn krijg maar iets anders dan deze rommel.
27-01-2018

Daktarin orale gel (miconazol)

Mijn moeder was door een wesp gestoken in haar mond. Ze kreeg er een allergische reactie van en alles werd dik in haar mond. Met daktarin volledig genezen. Daarna gaf ze het aan mij omdat ik een zweertje had in mijn mond. Ook hierbij hielp het middel. Vervolgens kreeg ik een abces op mijn tandvlees. Ik dacht opeens aan dit middel en wilde het proberen alvorens naar de tand[lees meer...]arts te gaan. Geloof het of niet. Het abces was in 2 dagen foetsie. Een wondermiddel voor mij, dankzij mijn moeder die mij vertelde dat het heel goed werkt. En gelijk had ze.
18-10-2017

COPD

Ik heb doordat ik pufjes gebruik voor mijn COPD vaak last van schimmelinfectie van mijn mond(hoeken) en slokdarm, kuurtje van Daktarin orale gel dan verdwijnt het als sneeuw voor de zon. goed middel vind ik dit natuurlijk, want ik heb er geen bijwerkingen van, terwijl ik van bijna alle medicijnen bijwerkingen heb.
10-01-2016

Schimmelinfectie van de mond

Ik heb volledige gebitsprotheses op implantanten (6 per kaak=12), had last van gevoeligheden in mijn mond, specialist (implantoloog) oordeelde als waarschijnlijke oorzaak een schimmelinfectie, volgens mij achteraf gezien een juiste diagnose. Zij schreef mij voor: tandenpoetsen met Daktarin. Ik heb dat een tijdje gedaan en de meeste gevoeligheden verdwenen. Dit deed ik als[lees meer...] laatste na(ast) andere verzorgende acties zoals monddouche en tandenraggers en spoelde mijn mond daarna niet! Ik verbaas me een beetje over de negatieve reacties hier want ik heb nergens problemen mee gehad en wil het eigenlijk continue gaan gebruiken ipv tandpasta. Maar, toch maar niet want het is en blijft natuurlijk in de eerste plaats een medicijn voor tijdelijk. Hoe dan ook, ik ben zeer tevreden.
07-07-2015

Candidiasis (oraal)

Gebruik het middel al enkele weken 4x daags. Had veel hoop maar het middel is weinig effectief en doet niet wat door de fabrikant beloofd is. Ik vind het zonde van de tijd, moeite en geld en de vieze smaak die ik al weken heb.
23-11-2010
Man

Infectie

Ik blijk volgens de dokter een schimmelinfectie in de mond te hebben. Heb hier eerder wat voor gehad maar dit werkte niet. nu daktarin. Maar wat een gore rotzooi is dat!. Ik slik het niet 4 maal daags al een week lang en zie geen verbetering. Gebruik is handig maar bij het idee van het spul begin ik al te bibberen. Het is goor en laat me kokhalzen. Ik hoop dat het nog gaat[lees meer...] werken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum