Ervaringen met Fluconazol

fluconazol

duizeligheid misselijkheid

15-03-2024 | Vrouw | 19

misselijkheid duizeligheid

Flucanozol helpt zeker tegen een candida of schimmelinfectie de helft van mijn klachten was weg. Het is 10 dagen later heb eenmalig 200mg genomen ik had nergens last van behalve beetje duizelig 2 dagen en na inname korte maagpijn. Logisch want er word een antischimmel medicijn opgenomen in het lichaam… ik heb deze avond een tweede genomen ook eenmalig het is nu een uur lat[lees meer...]er en wederom nergens last van nu buiten duizeligheid en beetje misselijk. Ik had een hevige infectie en had na 3 dagen geen klachten meer. Supermedicijn

15-07-2023 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Na langdurige antibioticabehandeling (penicilline en clindamycine) owv sepsis

25-06-2023 | Vrouw | 54
Vaginale schimmelinfectie
Veel pijn bij de schaamlip heb vaker een schimmelinfectie gehad maar nooit zo veel pijn en heb ook geen wittevloed wel gehad een tijdje terug door antibiotica dokter heeft me snel onderzocht en zei ja een schimmelinfectie kreeg 1 pil 150 mg dacht oh das misschien beter in plaats van de zalven en inbreng dingen maar Weet niet wat het moet doen maar werkt niet en heb ook [lees meer...]geen bijwerkingen Heb hem op vrijdag middag ingenomen en het is nu zondag pijn blijft het zelfde Twijfel ook of dit misschien iets anders is

16-05-2023 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Last van blaasontsteking en eczeem op mijn slijmvliezen, daarom zowel antibiotica als zinkzalf als deze pil gekregen. Wellicht is het de combinatie maar ik voel me erg onrustig, moe, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik werd wakker snachts door misselijkheid, hoofdpijn en paniek. Hopelijk voel ik mij snel beter. Met de blaasontsteking en eczeem/schimmelklachten gaat het gelukki[lees meer...]g wel beter.

03-05-2023 | Vrouw | 60
Vaginale schimmelinfectie
Ik nam deze eenmalige pil van 150 mg na het avondeten. 2,5 uur later kreeg ik vanuit het niets opeens bijna geen lucht meer en werd heel benauwd. Heel misselijk, onregelmatige hartslag, rood gezicht, wazig zien, trillen, heftige hoofdpijn, geen licht kunnen verdragen en algeheel beroerd. Hele nacht op 1e hulp om uit te sluiten dat het h et hart was. Lijkt allergische react[lees meer...]ie. Dag later nog erge hoofdpijn, misselijk en beroerd. Voor mij nooit meer dit middel.

30-03-2023 | Vrouw | 71
Vaginale schimmelinfectie
Top geneesmiddel! Wel 10 weken a rato van 1 per week. Na de eerste inname waren de ergste klachten over. Zou dit aan iedereen aanraden.

18-10-2022 | Vrouw | 38

24-04-2022 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Ik had een heel extreme schimmelinfectie, ik kon bijna niet lopen van de pijn en ik kon niet slapen. De dokter adviseerde om in 1 keer 150 gr te nemen. De dag erna is de pijn al een stuk minder, alleen heb ik wel last van mijn darmen door het medicijn, maar dat veel liever dan die verschrikkelijke infectie! Dit medicijn is echt een aanrader

10-11-2021 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst gekregen van de uroloog ivm een hardnekkige candida infectie in de urine na kweek, wist daarom niet wat ik ervan kon verwachten. Had last van jeuk in vagina en afscheiding. Ik moet dit voor 1 week gebruiken 1 capsule voor het slapen en na 1 keer gebruik voel me ik extreem moe en duizelig en hartkloppingen. De jeuk en branderigheid zijn wel iets afgenomen maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn ook super vervelend moet ik zeggen.. hoop dat ik er snel vanaf ben

19-12-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

14-08-2019 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.

24-04-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.

04-04-2019 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.

03-10-2018 | Vrouw | 45
Vaginale schimmelinfectie
Allergie voor daktarin en geen effect bij gebruik canesten zorgt ervoor dat ik dit middel voorgeschreven krijg. Over het algemeen gaat de schimmelinfectie er snel van weg. Alleen krijg ik de indruk dat de schimmel latent aanwezig blijft. Bij een lagere weerstand steekt de schimmel snel weer de kop op. Ik heb het idee dat eenmalige inname van de pil niet voldoende is. Een k[lees meer...]uur van een aantal pillen verspreid over de dagen/weken lijkt me meer effectief.

24-07-2018 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Blijft steeds terugkomen en zalfjes helpen niet. 's avonds 1 capsule genomen en dag erna geen jeuk meer

23-07-2018 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. De eerste keer was erg heftig en had meteen deze pil gekregen waardoor het in 3 dagen over was. Heb er nu dus weer last van en na een week gezeur en gebruik van andere producten (zalf & vaginale pillen) die niet hielpen, kreeg ik weer deze pil. Vandaag geslikt en merk al verschil. Minder jeuk en geen rode/opge[lees meer...]zette schaamlippen meer. Ik raad aan als je zalf hebt gekregen deze na de pil nog door te blijven smeren. Zo herstelt de gevoelige huid beter. Over het algemeen erg tevreden over deze pil.