Ervaringen met Itraconazol

itraconazol

moeite met ademhalen blaffende hoest

Kalknagel(s) (23 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

22-06-2017 | Vrouw | 18
Gistinfectie van de huid
Hallo allemaal. Ik ben een meisje van (net) 18 jaar. Heb vandaag de kuur afgerond en geen last gehad van bijwerkingen. Wel de laatste 2 dagen een beetje buikpijn maar misschien doordat ik ook de anticonceptiepil erbij slik. Resultaat nog even afwachten. (Pityriasis versicolor)

04-05-2017 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Als tip van de pedicure contact opgenomen met de huisarts om te mogen starten met een 3 maandelijkse kuur voor Itraconazol. Inmiddels heb ik al zo'n 15 jaar een kalknagel aan mijn teen, helaas sinds een paar jaar al 2 kalknagels. Ik moet deze kuur nu nog 1 week slikken en dan ben ik klaar. Er is duidelijk resultaat te zien. De nagel is nu voor ongeveer 1/3 weer mooi. A[lees meer...]angezien de kuur na de laatste pil nog een tijd door werkt, heb ik er alle vertrouwen in dat ik na 15 jaar eindelijk weer mooie nagels heb en weer zonder nagellak in slippers kan :)

30-03-2017 | Vrouw | 65
Schimmelinfectie van de hand
Pulse behandeling van 1 week medicijn en dan 3 weken niets. Dat 3x. Even dacht ik er dat er verbetering optrad maar na een maand lijkt het zelfs snel erger geworden te zijn.

21-03-2017 | Vrouw | 37
Gistinfectie van de huid
Werkt averechts :( !!! Heel erg ontevreden en nog bijwerkingen ook!!! Huidschimmel en jeuk wordt alleen maar erger!!!

23-08-2016 | Vrouw | 74
itraconazol (100mg)
schilfers op hoofdhuid. misselijk en veel zuur opbrengst en overgeven. Ik vind het troep dit medizijn.

19-08-2016 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Na jodiumbaden, azijnbaden, olieen, zalfjes, poederen en wassen op 60graden bleef de voetschimmel hardnekkig aanwezig . Iedereen met voetschimmel begrijpt wel wat ik bedoel. Dus via de huis arts na een bloedtest op mn leverfuncties toch op Itraconazol gezet. En ik ben er zo blij mee. Eindelijk kom ik van die voetschimmel af. Zo'n opluchting. Na al die negatieve reacties[lees meer...] v mensen op itraconazol was ik bang geworden daarvoor. Ten onrechte. Dus bij deze mijn ervaring. Nagenoeg geen bijwerkingen. De klachten die ik had. Hadden andere oorzaken dan door deze medicatie.

31-12-2014 | Vrouw | 42
Schimmelinfectie van de huid
Na zo'n 6 weken heel erge schimmelinfectie te hebben, en nadat ik cremes heb gebruikt (waarvan mn huid branden en nog meer ging jeuken, zoals lamisil) nu deze pilletjes gehad. Ik kreeg al gelijk last van steken in mn borst en last van menstruatiepijn, een paar uurtjes later kreeg ik het ontzettend koud.

01-08-2014 | Vrouw | 19
Schimmelinfectie van de huid
ik ben net 2 dagen begonnen met het slikken van itraconazol, en vind dit een heel vervelend medicijn, ik heb een huid schimmel en dat zit over me rug en onder me borst, de bijwerkingen vind ik heel vervelend. ik voel me heel zwak en lichte hoofd pijn er komt bijna geen woord uit me en heb het de ene keer super koud en het andere moment zwem ik in het zweet, voel me down en[lees meer...] heel raar in mijn houd de buik pijn heb ik zelf niet maar last van me maag wel ik moet het nog 5 dagen slikken en ben er echt niet blij mee. hoop dat deze week snel voor bij is ik kijk tegen het eten op want neem er 1 tijdens het eten en een na het eten en een half uur tot 3 kwartier beginnen de bij werkingen. ik ben absoluut niet tevreden over dit medicijn het zijn vrij grote capsules. en ik hoop dat mijn huid schimmel echt weg gaat hier van want zit er echt niet op te wachten om het nog een keer te gaan slikken weet eigenlijk ook niet of ik dat wel ga doen vind dit medicijn heel naar vooral in mijn hoofd de maag klachten vallen nog mee daar kan ik wel mee leven maar met het andere niet.. en weet ook nog niet eens of het wel werkt ben benieuwdt

10-07-2014 | Vrouw | 20
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?

06-03-2014 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Ik ben al lange tijd gevoelig voor schimmel en gistinfecties, zowel op de huid, als in teennagels, als op hoofdhuid. Vaginale schimmels heb ik ook vaak gehad. Drie jaar geleden begon één van mijn nagels aan mijn vingers geinfecteerd te raken en daarnaast kreeg ik over mijn hele lichaam jeuk en een droge huid. Het begon rond mijn oogleden (ook zeer droge en rode ogen) en ve[lees meer...]rspreidde zich vanuit daar. Alles geprobeerd wat mogelijk was, schimmeldodende zalven, lotions, shampoos, en nagellak. Iig voor mijn nagels geen succes. Huidinfecties namen wel af. Terbinafine tabletten geprobeerd, maar deze gaven veel bijwerkingen. Een week geleden gestart met Itraconazol. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Effect is nog weinig van te merken aan de nagels uiteraard, maar mijn huid is (mede door ketaconazol creme en shampoo) zeer verbeterd en ik voel ook meer rust in mijn lichaam. Ongemerkt heeft het toch veel stress gegeven denk ik. Ik lees hier veel ervaringen van mensen die erge bijwerkingen hebben van Itraconazol. Ik wil hier graag mijn ervaring tegenover zetten en aanraden: Als je last hebt van hardnekkige schimmels, probeer het in ieder geval, stoppen kan altijd. De meeste schimmelinfecties, zeker aan nagels, los je niet op met zalven, al zal het misschien wel eens voorkomen. Het is frustrerend om maanden bezig te zijn met wassen en smeren en dan geen resultaat te hebben. Met terbinafine heb ik zelf slechte ervaringen, maar probeer een kuur en kijk hoe het gaat. Wie weet vallen de bijwerkingen in uw geval wel mee.

01-02-2013 | Vrouw | 31
itraconazol
na 5 a 6 jaar nooit op slippers kennen lopen, heb ik 9 jaar geleden ivm schimmelnagels itraconazol gekregen van de huisarts. Ik moest na 2 maanden stoppen (dus de kuur niet afgemaakt) omdat ik zwanger raakte tijdens de kuur, ik was wel van me schimmelnagel af en dacht wereld pillen... Nu 9 jaar verder heb ik sinds een half jaar weer schimmelnagel terug, ik nu denkend aan t[lees meer...]oen dat ik de kuur niet heb kennen afmaken.... dus heb ik weer gevraagt om deze kuur.... Maar ik maak de kuur nu heel anders mee, ik ben nu net 16 dagen begonnen en ben er al dood ziek van. Heb onwijze pijn in me maag en lopend naar me rechter kant van me buik, ben misselijk, duizelig en heel moe... Heb gister de huisarts gebeld, en heb vanmorgen bloed geprikt. nu in zenuwen, wachtend heel het weekend of er niks ernstigs is...

30-05-2012 | Vrouw | 53
itraconazol
Ik gebruik Itraconazol 100mg 2x per dag 2 tabl. 100mg. (dus in totaal 4 tabletten) Dit 1 week lang en drie weken wachten, 1 week lang drie weken wachten. Ik begin nu bijwerkingen te krijgen zoals, misselijk, opgeblazen, braken, verlies van eetlust, koorts en haarverlies. Ik zie wel dat mijn schimmelnagels langzaam verdwijnen. Maar ik zie ook, en dit wist ik echt niet, dat[lees meer...] mijn vingernagels er beter uit zien. De ribbels zijn bijna weg en ze worden witter. Dit gaat trager dan de schimmelnagels van mijn tenen. Wat ik denk is dat veel mensen hun vingernagels ook zijn aangetast en als de teennagel is genezen, stopt men met het innemen van medicatie. Het kan echter weer terugkomen omdat in de vingernagels de schimmel nog aanwezig is. Je moet echt met een loep kijen wil je het verschil waarnemen, maar het is er wel! Zolang het te doen is ga ik hiermee door. Afspraak is minstens 1 jaar en ik heb net 3 maanden geslikt.

27-05-2012 | Vrouw | 47
itraconazol
Elk jaar krijg ik last van voetschimmel aan mijn linkervoet, en gek genoeg krijg ik daarna blaasjes op mijn handen die klein beginnen en daarna dikke blaren vormen. Na heel veel geklier bij de huisarts naar de dermatoloog laten verwijzen en die kwam meteen met Intraconazol aan. Twee weken slikken, drie weken niet, en twee weken slikken, Het was meteen een stuk beter! Het j[lees meer...]aar daarvoor had ik hetzelfde, plus een infectie omdat ik de blaasjes open prikte om de spanning eraf te halen. (=niet slim) Na deze kuur die ik 1 mei begon droogden de blaasjes in en was de jeuk weg, Sinds vandaag zijn ze weer terug, komt ook door de hitte heb ik het idee. Dindsdag maar nog een kuur halen... Vorig jaar kreeg ik bijna moordneigingen van de jeuk, dit jaar is het gelukkig minder (;

20-12-2011 | Vrouw | 21
itraconazol
Ik had vrijwel geen bijwerkingen. echt super. k had wel t idee dat mn oren dicht gingen zitten maar kon ook door t weer komen. wat voor mij wel naar was, is dat k meteen na de kuur menstruele bloedingen kreeg terwijl dat eigenlijk nog lang niet kon, pas over 3 weken zou ik ongesteld moeten worden ( was ook veel minder dan normaal). zou ook aan iets anders kunnen liggen[lees meer...], maar aangezien k n kinderwens heb, had ik beter dit medicijn nog niet moeten gebruiken

26-05-2011 | Vrouw | 21
itraconazol
Witte vlekjes op de huid (tineua versicolor)
Na vakantie in Turkije (3 jaar terug) ontdekte ik een paar witte stipjes op mijn huid. Het ziet eruit als verfspetters en het schijnt een soort schimmel te zijn. Hiervoor kreeg ik in eerste instantie niets van de huisarts met een zonnebankje zou het wel weggaan. Uiteraard ging het niet weg en wilde ik echt dat het wegging -> Itraconazol kreeg ik. 100 mg 14 capsules ( d[lees meer...]e lichte variant) 2 weken elke dag 1 capsule. Het medicijn is gebruiksvriendelijk, geen bijwerkingen. Echter begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid van dit medicijn. Ik heb dit medicijn over de afgelopen +- 2 jaar 4x gebruikt. De 1e keer na gebruik bleef het een tijd weg. Daarna kwam het om de 3/4 maanden terug. En nu heb ik ontdekt dat het binnen een maand weer actief is. Ik ga binnekort maar weer eens langs voor een ander medicijn of een sterkere dosis. Ik las echter zeer negatieve recenties over het andere Terbinafine. Misschien ga ik vragen voor een shampoo. Want een zalfje smeren op je rug is niet erg gemakkelijk.

22-05-2011 | Vrouw | 16
Schimmel