Ervaringen met Itraconazol

itraconazol

moeite met ademhalen blaffende hoest

Kalknagel(s) (23 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

06-03-2015 | Man | 52
itraconazol (100mg)
Schimmelinfectie van de huid
Enkele jaren terug al bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat ik een schimmelinfectie had. Destijds ervoor gekozen om gezonder te eten en nog meer te bewegen echter na een operatie kwam de schimmelinfectie 2 keer zo hard terug. Deze verdween weer maar bleef wel aanwezig steeds (kapotte nagels, tussen de tenen, jeuk) maar nu werd het te erg want het was heftiger dan ooi[lees meer...]t. Nu heb ik medicatie voorgeschreven gekregen en ga ik ervan uit dat dit mij gaat helpen. De bijwerkingen zijn pittig steken op de borst (dacht eerst aan een hartinfarct), slecht zien en slechte spraak, controle van de huisarts gaf mij wat rust.

20-04-2014 | Man | 54
itraconazol (10mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Geen echte ervaringen maar eigenlijk meer een vraag. Helpt dit middel ook als je tampeloeres vol zit met (schimmel?)blaasjes opgelopen tijdens een heerlijke sexvakantie in Thailand? Zit me nu overal te pas en te onpas te raggen om van die jeuk af te komen, zo gek word ik er van. Weet iemand dit? Wil graag van die vervelende jeuk af. Alvast bedankt!

13-08-2013 | Man | 30
Voetschimmel
Al jaren (>10) last van voetschimmel. Begon de laatste 1,5 jaar echter zeer hardnekkig te worden. Dus toch stap naar dermatoloog gemaakt (na verwijzing huisarts). Eerst 3 zalfjes voorgeschreven gekregen: Dovobet gel, Zilversulfadiazine en Zinkzalf. Zoals ik al verwacht had gaf dit geen resultaat om dat de schimmelinfectie zeer hardnekkig was. Enige wat hielp was dat de jeu[lees meer...]k iets verlicht werd. Dermatoloog schreef daarom Itraconazol voor. Dagelijks een capsule gedurende 30 dagen. Zit nu halverwege de kuur. Resultaat mag er zijn. Met name op mn voetrug, dus boven de tenen is de huid aan het herstellen en de jeuk is weg. Ook tussen de tenen gaat het de goede kant op. Geen last van jeuk meer en vervelende vieze schilfers. Enige nadeel: na zo'n 4/5 dagen van de kuur kreeg ik meer en meer last van een geirriteerde huid op mijn armen, benen en klein beetje in de halsstreek. Begon klein aan de binnenzijde van mn armen maar door de jeuk is de uitslag (waarschijnlijk dus reactie op de Itroconazol) zich gaan uitbreiden. Hele vervelende jeukerige blaasjes. Dermatoloog gaf aan door te gaan met de kuur en zo min mogelijk te krabben (wat niet te doen is natuurlijk). Ik neem de jeuk/uitslag dus maar voor lief want het middel helpt wel als een tierelier tegen de voetschimmel!

29-10-2012 | Man | 22
Huiduitslag
Ik heb nu sinds 3 jaar last van huidschimmel, veelal in mijn nek, hals borst, en schaamstreek. Veel jeuk en witte plekjes die er niet horen te zitten. Na veel gezeur bij de huisarts kreeg ik een zalfje. Dit zo'n 3 maand gebruikt en zonder resultaat. Gelukkig heeft de huisarts mij doorgestuurd naar de dermatoloog en zodoende kreeg ik Intraconazol voorgeschreven, Dit gebru[lees meer...]ik ik nu 2 jaar voornamelijk in de zomer omdat ik dan echt last heb van de jeuk. Dit werkt aardig goed, De bijwerkingen zijn nihil alleen dat ik wel last heb van mijn maag.

20-06-2012 | Man | 57
Auto-immuunziekte
Ik slik nu al een jaar Itraconazol vanwege een schimmelinfectie in mijn long, in een daar gevormde holte. De dosis is nogal hoog , 200 mg elke dag, en de bijwerkingen zijn: erge constipatie, vocht vasthouden in benen gezicht en buik, en bibberachtigheid in handen en benen. (trillend gevoel als je bijvoorbeeld een kopje vasthoudt.)

12-04-2012 | Man | 50
itraconazol
Ik heb al zeer lang van een hardnekkige, steeds terugkerende voetschimmelinfectie. Alleen mijn rechtervoet, ik heb links nooit last gehad. Op een gegeven moment raakten drie teennagels aangetast, onder andere van mijn dikke teen. Zeer lelijk! Op advies van mijn pedicure vanalles gesmeerd (Myk1, nailer) maar dit hielp niks. Toch maar om een verwijsbrief voor de dermatoloog [lees meer...]gevraagd. Volgens hem moet een schimmel van binnenuit aangepakt worden en helpt niks wat je er aan de buitenkant opsmeert. Na bijna 3 maanden Itroconazol zie ik een flinke verbetering. De lelijke schimmelnagels zijn aan het uitgroeien en volgens mij komt het uiteindelijk wel goed. De dermatoloog zei wel dat Itraconazol bij slechts 50% van de gebruikers aanslaat, en dat het daarna bij 25% weer terugkomt.

09-02-2012 | Man | 28
itraconazol
Ik voel de behoefte hier een verhaaltje te schrijven, omdat het probleem best wel hopeloos kan lijken, en ik nu blij ben dat ik eindelijk resultaat boek. Ik ben een man van 28 jaar en heb 5 jaar last gehad van voetschimmel en schimmelnagel. 4,5 jaar vanalles geprobeerd: vloeistof (Nailner en 3 andere merken), Lamicil Once tegen voetschimmel, poeder (miconazol), spray[lees meer...] (op kruidenbasis), en combinaties daarvan. 1 jaar in combinatie met een pedicurebehandeling, waarbij de nagels kort werden gevijld alvorens ik middeltjes eropdeed. RESULTAAT: Nooit enig resultaat gemerkt Toen toch naar dokter gestapt. Ik heb hem pas na 2 afspraken kunnen overtuigen dat ik het potentieel gevaarlijke middel Itraconazole wilde gaan gebruiken. Ik koos voor de pulsbehandeling (3 capsules per dag, 1 week slikken, 3 weken niet slikken). De eerste maand heb ik bloedonderzoek laten doen, om te zien of het een schadelijk effect op mijn lever had, dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Wel had ik de eerste weken last van een borrelende maag en wat zachte onlasting. RESULTAAT na 4 maanden: van 8 schimmelnagels en 2 voeten met voetschimmel terug naar 2 schimmelnagels en geen voetschimmel. Opvallend is dat volgens mij de huid om de nagels die nog geinfecteerd zijn ook besmet is, die vijl ik nu eraf, en verder ga denk ik voor nog een sessie itraconazole.

25-10-2010 | Man
Schimmelvoeten, en schimmelnagels
Ik heb duidelijk te maken met haarverlies, dat herstelt dan wel zegt de bijsluiter, maar ik heb ze wel verloren. Nooit meer meer dit middel voor mij, maar ga weer terug naar de veiliger alternatieven.

09-06-2010 | Man
Vlekken in lies

04-01-2010 | Man
Voet schimmel
Ik krijg veel bultjes waar vocht uit komt. Dit worden wondjes. Kan moeilijk lopen nu

30-11-2009 | Man
Voetschimmel
al zo vaak die zalfjes gebruikt en dat werkt nooit echt. nu pillen van huisarts gekregen en maand geleden begonnen. moet dan 1 week pillen en 3-4 weken niet, dat in totaal 3 keer. het was echt helemaal weg, maar nu moet ik nog de tweede en derde keer en ik heb het idee dat het weer wat begint te jeuken, dus morgen maar de tweede kuur halen