Ervaringen met Itraconazol

Kalknagel(s) (22 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

03-11-2020 | Vrouw | 47
Gistinfectie van de huid
Kuur van 14 dagen gekregen van dermatoloog voor een gist infectie op mijn lichaam (voornamelijk romp). Rode schilferige plekken verdwenen na 5 dagen. Na 10 dagen kuur enorme dikke keel, leek wel ontstoken. Witte blaas op de huig. Erg pijnlijk.Lastig eten en drinken en benauwd. Na contact met dermatoloog gelijk gestopt. Nu op zoek naar een middel tegen de bijwerking.

05-09-2019 | Man | 51
Schimmelinfectie van de huid
Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoude[lees meer...]n. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed.

29-04-2019 | Man | 59
Kalknagel(s)
Sinds ik kan herinneren heb ik één schimmelnageltje aan mijn kleine teen. Maar sinds ik de 50 gepaseerd ben breide dit zich uit. 7 van de 10 tenen . Van alles gesmeerd, azijnbaden elke dag, geen verbetering. Toen kreeg ik pillen van mijn huisarts. Die hielpen. Na 4 maanden schimmelvrij. Helaas was er iemand op mijn grote teen gaan staan, blauwe nagel. Die is nu weer aange[lees meer...]tast. Als ik de pillen bij avondeten slik voel ik dat dusdanig als ik naar bed ga dat ik moeilijk inslaap. Druk op de maag en ander (minder prettig) gevoel in mijn hoofd. Het zijn dus best heftige pillen. Verder geen bijwrrkingen.

20-08-2015 | Man | 63
Schimmelinfectie van de huid
Het belangrijkste is natuurlijk dat het middel goed geholpen heeft. Maar de bijwerkingen zijn echt heftig. Hoofdpijn, oorsuizen, grieperig gevoel, misselijk, diarree, slap. In de bijsluiter stond dat de bijwerkingen minder zouden worden maar dat was bij mij niet het geval. Volgende keer vraag ik beslist om een ander medicijn!

19-04-2015 | Man | 28
Kalknagel(s)
Na 3 maanden gebruik (3 x puls van een week + 3 weken niet) is 1 teennagel gezond teruggegroeid, terwijl 4 andere nagels nog steeds geïnfecteerd zijn.

01-08-2014 | Vrouw | 19
Schimmelinfectie van de huid
ik ben net 2 dagen begonnen met het slikken van itraconazol, en vind dit een heel vervelend medicijn, ik heb een huid schimmel en dat zit over me rug en onder me borst, de bijwerkingen vind ik heel vervelend. ik voel me heel zwak en lichte hoofd pijn er komt bijna geen woord uit me en heb het de ene keer super koud en het andere moment zwem ik in het zweet, voel me down en[lees meer...] heel raar in mijn houd de buik pijn heb ik zelf niet maar last van me maag wel ik moet het nog 5 dagen slikken en ben er echt niet blij mee. hoop dat deze week snel voor bij is ik kijk tegen het eten op want neem er 1 tijdens het eten en een na het eten en een half uur tot 3 kwartier beginnen de bij werkingen. ik ben absoluut niet tevreden over dit medicijn het zijn vrij grote capsules. en ik hoop dat mijn huid schimmel echt weg gaat hier van want zit er echt niet op te wachten om het nog een keer te gaan slikken weet eigenlijk ook niet of ik dat wel ga doen vind dit medicijn heel naar vooral in mijn hoofd de maag klachten vallen nog mee daar kan ik wel mee leven maar met het andere niet.. en weet ook nog niet eens of het wel werkt ben benieuwdt

10-07-2014 | Vrouw | 20
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?

20-04-2014 | Man | 54
itraconazol (10mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Geen echte ervaringen maar eigenlijk meer een vraag. Helpt dit middel ook als je tampeloeres vol zit met (schimmel?)blaasjes opgelopen tijdens een heerlijke sexvakantie in Thailand? Zit me nu overal te pas en te onpas te raggen om van die jeuk af te komen, zo gek word ik er van. Weet iemand dit? Wil graag van die vervelende jeuk af. Alvast bedankt!

13-08-2013 | Man | 30
Voetschimmel
Al jaren (>10) last van voetschimmel. Begon de laatste 1,5 jaar echter zeer hardnekkig te worden. Dus toch stap naar dermatoloog gemaakt (na verwijzing huisarts). Eerst 3 zalfjes voorgeschreven gekregen: Dovobet gel, Zilversulfadiazine en Zinkzalf. Zoals ik al verwacht had gaf dit geen resultaat om dat de schimmelinfectie zeer hardnekkig was. Enige wat hielp was dat de jeu[lees meer...]k iets verlicht werd. Dermatoloog schreef daarom Itraconazol voor. Dagelijks een capsule gedurende 30 dagen. Zit nu halverwege de kuur. Resultaat mag er zijn. Met name op mn voetrug, dus boven de tenen is de huid aan het herstellen en de jeuk is weg. Ook tussen de tenen gaat het de goede kant op. Geen last van jeuk meer en vervelende vieze schilfers. Enige nadeel: na zo'n 4/5 dagen van de kuur kreeg ik meer en meer last van een geirriteerde huid op mijn armen, benen en klein beetje in de halsstreek. Begon klein aan de binnenzijde van mn armen maar door de jeuk is de uitslag (waarschijnlijk dus reactie op de Itroconazol) zich gaan uitbreiden. Hele vervelende jeukerige blaasjes. Dermatoloog gaf aan door te gaan met de kuur en zo min mogelijk te krabben (wat niet te doen is natuurlijk). Ik neem de jeuk/uitslag dus maar voor lief want het middel helpt wel als een tierelier tegen de voetschimmel!

01-02-2013 | Vrouw | 31
itraconazol
na 5 a 6 jaar nooit op slippers kennen lopen, heb ik 9 jaar geleden ivm schimmelnagels itraconazol gekregen van de huisarts. Ik moest na 2 maanden stoppen (dus de kuur niet afgemaakt) omdat ik zwanger raakte tijdens de kuur, ik was wel van me schimmelnagel af en dacht wereld pillen... Nu 9 jaar verder heb ik sinds een half jaar weer schimmelnagel terug, ik nu denkend aan t[lees meer...]oen dat ik de kuur niet heb kennen afmaken.... dus heb ik weer gevraagt om deze kuur.... Maar ik maak de kuur nu heel anders mee, ik ben nu net 16 dagen begonnen en ben er al dood ziek van. Heb onwijze pijn in me maag en lopend naar me rechter kant van me buik, ben misselijk, duizelig en heel moe... Heb gister de huisarts gebeld, en heb vanmorgen bloed geprikt. nu in zenuwen, wachtend heel het weekend of er niks ernstigs is...

29-10-2012 | Man | 22
Huiduitslag
Ik heb nu sinds 3 jaar last van huidschimmel, veelal in mijn nek, hals borst, en schaamstreek. Veel jeuk en witte plekjes die er niet horen te zitten. Na veel gezeur bij de huisarts kreeg ik een zalfje. Dit zo'n 3 maand gebruikt en zonder resultaat. Gelukkig heeft de huisarts mij doorgestuurd naar de dermatoloog en zodoende kreeg ik Intraconazol voorgeschreven, Dit gebru[lees meer...]ik ik nu 2 jaar voornamelijk in de zomer omdat ik dan echt last heb van de jeuk. Dit werkt aardig goed, De bijwerkingen zijn nihil alleen dat ik wel last heb van mijn maag.

11-02-2024 | Vrouw | 28
Schimmelinfectie van de huid
Ik kreeg na 5 dagen veel last van maagpijn. Gelukkig had het wel goed effect op de schimmelinfectie op mijn huid.

08-10-2020 | Man | 64
Kalknagel(s)
Het werd voorgeschreven voor teen-kalknagels. Is redelijk efficiënt maar neemt tijd. Pulse 5 dagen, een per dag, na ontbijt, om de maand, samen mat 50% azijn, 50% alcohol 95 lokaal. Los daarvan kwam er ondertussen tachycardie en hartritmestoornis (zonder fibrillatie), vermoedelijk startend uit een abces van een tand tussen de drie wortels (deed geen pijn). Na 2 pillen wa[lees meer...]ren blijkbaar de hartstoornissen telkens verdwenen voor 10-15 dagen. Na het uitbreken van het vocht boven de tand, bleken de hartstoornissen verdwenen zonder itraconazol. Zowel de tandarts als de huisarts vonden dit fenomeen eigenaardig, omdat zij denken dat abcessen altijd bacteriën zijn. Maar het heeft wel geleid tot het vinden van de tand: men moest op de tandwortel duwen om te weten dat er iets was, een X-foto bevestigde dat. De tand wordt binnenkort getrokken.

17-01-2020 | Vrouw | 48
itraconazol (200mg)
Schimmelinfectie van de huid
Al enige tijd last van opkomend huidinfectie. Rug, heupen, billen,buik. Het begint met een rode jeukende vlek. Wordt na een paar dagen steeds groter. En het lijkt op ringworm. Het jeukt en het brand. En het verspreid zich :( Een kuur gekregen van van 200mg per dag. Steeds 1 week per maand. In totaal 4 maanden gebruikt. Huid weer super gezond en alle plekken waren ver[lees meer...]dwenen. Nu 3 maanden later steekt het de kop weer op :( Dus weer een afspraak bij de arts. Misschien een behandelmethode verlengen. Resultaat....in blijvend verlost helaas.

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoud[lees meer...]en. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed. Daarnaast was ik dagelijks mijn sokken op 60 graden, gebruik een voetenbadje met H2O2 of chloor, heb de nagelknippers in autoclaaf steriel gemaakt, eet gezond, gebruik Miconazolnitraat zalf onder de nagels dagelijks, open schoenen, lichaamspoeder in de sokken, Dakarin schimmel poeder in de sokken. De huisarts zegt dat mensen geluk hebben als zij er vanaf gekomen zijn.