Ervaringen met Itraconazol

itraconazol

moeite met ademhalen blaffende hoest

Kalknagel(s) (23 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (11 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

05-10-2017 | Man | 43
Kalknagel(s)
Meer dan 15 jaar had ik last van kalknagels op mijn 2 grote tenen. De laatste jaren waren ook een aantal andere teennagels aangetast. Smeren met allerlei middeltjes uit de drogisterij heeft niets geholpen, of werkte slechts tijdelijk. Na aandringen bij de huisarts heb ik dit medicijn gekregen. Na 3 weken heb ik een bloedtest moeten doen om mijn leverwaarden te testen. Dit [lees meer...]was bij mij allemaal in orde en ik mocht de kuur voorzetten. Ik heb nu nog een paar weken te gaan, en mijn kalknagels groeien netjes uit. Bijkomend voordeel is dat ook de schilferige huid op mijn hiel genormaliseerd is. Ik had dit veel eerder moeten doen, en raad dit medicijn van harte aan.

04-05-2017 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Als tip van de pedicure contact opgenomen met de huisarts om te mogen starten met een 3 maandelijkse kuur voor Itraconazol. Inmiddels heb ik al zo'n 15 jaar een kalknagel aan mijn teen, helaas sinds een paar jaar al 2 kalknagels. Ik moet deze kuur nu nog 1 week slikken en dan ben ik klaar. Er is duidelijk resultaat te zien. De nagel is nu voor ongeveer 1/3 weer mooi. A[lees meer...]angezien de kuur na de laatste pil nog een tijd door werkt, heb ik er alle vertrouwen in dat ik na 15 jaar eindelijk weer mooie nagels heb en weer zonder nagellak in slippers kan :)

18-09-2016 | Man | 45
Kalknagel(s)
na een dure laserbehandeling en verschillende drogist middeltjes kwam ik niet van mijn schimmelnagels (voeten) af. Na een bezoek aan de huisarts, die me deze kuur voorschreef, ben ik nu van mijn probleem af. Mijn nagels zijn nu bijna schoon. Zo blij dat ik dit heb gedaan. Geen bijwerkingen gehad!

19-08-2016 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Na jodiumbaden, azijnbaden, olieen, zalfjes, poederen en wassen op 60graden bleef de voetschimmel hardnekkig aanwezig . Iedereen met voetschimmel begrijpt wel wat ik bedoel. Dus via de huis arts na een bloedtest op mn leverfuncties toch op Itraconazol gezet. En ik ben er zo blij mee. Eindelijk kom ik van die voetschimmel af. Zo'n opluchting. Na al die negatieve reacties[lees meer...] v mensen op itraconazol was ik bang geworden daarvoor. Ten onrechte. Dus bij deze mijn ervaring. Nagenoeg geen bijwerkingen. De klachten die ik had. Hadden andere oorzaken dan door deze medicatie.

06-03-2014 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Ik ben al lange tijd gevoelig voor schimmel en gistinfecties, zowel op de huid, als in teennagels, als op hoofdhuid. Vaginale schimmels heb ik ook vaak gehad. Drie jaar geleden begon één van mijn nagels aan mijn vingers geinfecteerd te raken en daarnaast kreeg ik over mijn hele lichaam jeuk en een droge huid. Het begon rond mijn oogleden (ook zeer droge en rode ogen) en ve[lees meer...]rspreidde zich vanuit daar. Alles geprobeerd wat mogelijk was, schimmeldodende zalven, lotions, shampoos, en nagellak. Iig voor mijn nagels geen succes. Huidinfecties namen wel af. Terbinafine tabletten geprobeerd, maar deze gaven veel bijwerkingen. Een week geleden gestart met Itraconazol. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Effect is nog weinig van te merken aan de nagels uiteraard, maar mijn huid is (mede door ketaconazol creme en shampoo) zeer verbeterd en ik voel ook meer rust in mijn lichaam. Ongemerkt heeft het toch veel stress gegeven denk ik. Ik lees hier veel ervaringen van mensen die erge bijwerkingen hebben van Itraconazol. Ik wil hier graag mijn ervaring tegenover zetten en aanraden: Als je last hebt van hardnekkige schimmels, probeer het in ieder geval, stoppen kan altijd. De meeste schimmelinfecties, zeker aan nagels, los je niet op met zalven, al zal het misschien wel eens voorkomen. Het is frustrerend om maanden bezig te zijn met wassen en smeren en dan geen resultaat te hebben. Met terbinafine heb ik zelf slechte ervaringen, maar probeer een kuur en kijk hoe het gaat. Wie weet vallen de bijwerkingen in uw geval wel mee.

27-05-2012 | Vrouw | 47
itraconazol
Elk jaar krijg ik last van voetschimmel aan mijn linkervoet, en gek genoeg krijg ik daarna blaasjes op mijn handen die klein beginnen en daarna dikke blaren vormen. Na heel veel geklier bij de huisarts naar de dermatoloog laten verwijzen en die kwam meteen met Intraconazol aan. Twee weken slikken, drie weken niet, en twee weken slikken, Het was meteen een stuk beter! Het j[lees meer...]aar daarvoor had ik hetzelfde, plus een infectie omdat ik de blaasjes open prikte om de spanning eraf te halen. (=niet slim) Na deze kuur die ik 1 mei begon droogden de blaasjes in en was de jeuk weg, Sinds vandaag zijn ze weer terug, komt ook door de hitte heb ik het idee. Dindsdag maar nog een kuur halen... Vorig jaar kreeg ik bijna moordneigingen van de jeuk, dit jaar is het gelukkig minder (;

12-04-2012 | Man | 50
itraconazol
Ik heb al zeer lang van een hardnekkige, steeds terugkerende voetschimmelinfectie. Alleen mijn rechtervoet, ik heb links nooit last gehad. Op een gegeven moment raakten drie teennagels aangetast, onder andere van mijn dikke teen. Zeer lelijk! Op advies van mijn pedicure vanalles gesmeerd (Myk1, nailer) maar dit hielp niks. Toch maar om een verwijsbrief voor de dermatoloog [lees meer...]gevraagd. Volgens hem moet een schimmel van binnenuit aangepakt worden en helpt niks wat je er aan de buitenkant opsmeert. Na bijna 3 maanden Itroconazol zie ik een flinke verbetering. De lelijke schimmelnagels zijn aan het uitgroeien en volgens mij komt het uiteindelijk wel goed. De dermatoloog zei wel dat Itraconazol bij slechts 50% van de gebruikers aanslaat, en dat het daarna bij 25% weer terugkomt.

09-02-2012 | Man | 28
itraconazol
Ik voel de behoefte hier een verhaaltje te schrijven, omdat het probleem best wel hopeloos kan lijken, en ik nu blij ben dat ik eindelijk resultaat boek. Ik ben een man van 28 jaar en heb 5 jaar last gehad van voetschimmel en schimmelnagel. 4,5 jaar vanalles geprobeerd: vloeistof (Nailner en 3 andere merken), Lamicil Once tegen voetschimmel, poeder (miconazol), spray[lees meer...] (op kruidenbasis), en combinaties daarvan. 1 jaar in combinatie met een pedicurebehandeling, waarbij de nagels kort werden gevijld alvorens ik middeltjes eropdeed. RESULTAAT: Nooit enig resultaat gemerkt Toen toch naar dokter gestapt. Ik heb hem pas na 2 afspraken kunnen overtuigen dat ik het potentieel gevaarlijke middel Itraconazole wilde gaan gebruiken. Ik koos voor de pulsbehandeling (3 capsules per dag, 1 week slikken, 3 weken niet slikken). De eerste maand heb ik bloedonderzoek laten doen, om te zien of het een schadelijk effect op mijn lever had, dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Wel had ik de eerste weken last van een borrelende maag en wat zachte onlasting. RESULTAAT na 4 maanden: van 8 schimmelnagels en 2 voeten met voetschimmel terug naar 2 schimmelnagels en geen voetschimmel. Opvallend is dat volgens mij de huid om de nagels die nog geinfecteerd zijn ook besmet is, die vijl ik nu eraf, en verder ga denk ik voor nog een sessie itraconazole.

09-06-2010 | Man
Vlekken in lies

30-11-2009 | Man
Voetschimmel
al zo vaak die zalfjes gebruikt en dat werkt nooit echt. nu pillen van huisarts gekregen en maand geleden begonnen. moet dan 1 week pillen en 3-4 weken niet, dat in totaal 3 keer. het was echt helemaal weg, maar nu moet ik nog de tweede en derde keer en ik heb het idee dat het weer wat begint te jeuken, dus morgen maar de tweede kuur halen

28-03-2009 | Vrouw
Eczeem
Eczeem bij de haarlijn , het ging er goed mee weg gebruikte het 2 weken maar toen stopte kwam het terug, en toen kreeg nog 2 weken maar weer net te kort. Maar toen het gebruikte was het effectief.