Ervaringen met Itraconazol

Kalknagel(s) (21 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)

01-08-2023 | Vrouw | 56
Schimmelinfectie van de huid
heb een kuur van 2 weken maar na 1 week begonnen de bijwerkingen voel me echt beroerd

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen

05-09-2019 | Man | 51
Schimmelinfectie van de huid
Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.

20-08-2015 | Man | 63
Schimmelinfectie van de huid
Het belangrijkste is natuurlijk dat het middel goed geholpen heeft. Maar de bijwerkingen zijn echt heftig. Hoofdpijn, oorsuizen, grieperig gevoel, misselijk, diarree, slap. In de bijsluiter stond dat de bijwerkingen minder zouden worden maar dat was bij mij niet het geval. Volgende keer vraag ik beslist om een ander medicijn!

01-08-2014 | Vrouw | 19
Schimmelinfectie van de huid
ik ben net 2 dagen begonnen met het slikken van itraconazol, en vind dit een heel vervelend medicijn, ik heb een huid schimmel en dat zit over me rug en onder me borst, de bijwerkingen vind ik heel vervelend. ik voel me heel zwak en lichte hoofd pijn er komt bijna geen woord uit me en heb het de ene keer super koud en het andere moment zwem ik in het zweet, voel me down en[lees meer...] heel raar in mijn houd de buik pijn heb ik zelf niet maar last van me maag wel ik moet het nog 5 dagen slikken en ben er echt niet blij mee. hoop dat deze week snel voor bij is ik kijk tegen het eten op want neem er 1 tijdens het eten en een na het eten en een half uur tot 3 kwartier beginnen de bij werkingen. ik ben absoluut niet tevreden over dit medicijn het zijn vrij grote capsules. en ik hoop dat mijn huid schimmel echt weg gaat hier van want zit er echt niet op te wachten om het nog een keer te gaan slikken weet eigenlijk ook niet of ik dat wel ga doen vind dit medicijn heel naar vooral in mijn hoofd de maag klachten vallen nog mee daar kan ik wel mee leven maar met het andere niet.. en weet ook nog niet eens of het wel werkt ben benieuwdt

10-07-2014 | Vrouw | 20
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?

11-02-2024 | Vrouw | 28
Schimmelinfectie van de huid
Ik kreeg na 5 dagen veel last van maagpijn. Gelukkig had het wel goed effect op de schimmelinfectie op mijn huid.

17-01-2020 | Vrouw | 48
itraconazol (200mg)
Schimmelinfectie van de huid
Al enige tijd last van opkomend huidinfectie. Rug, heupen, billen,buik. Het begint met een rode jeukende vlek. Wordt na een paar dagen steeds groter. En het lijkt op ringworm. Het jeukt en het brand. En het verspreid zich :( Een kuur gekregen van van 200mg per dag. Steeds 1 week per maand. In totaal 4 maanden gebruikt. Huid weer super gezond en alle plekken waren ver[lees meer...]dwenen. Nu 3 maanden later steekt het de kop weer op :( Dus weer een afspraak bij de arts. Misschien een behandelmethode verlengen. Resultaat....in blijvend verlost helaas.

06-03-2015 | Man | 52
Schimmelinfectie van de huid
Enkele jaren terug al bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat ik een schimmelinfectie had. Destijds ervoor gekozen om gezonder te eten en nog meer te bewegen echter na een operatie kwam de schimmelinfectie 2 keer zo hard terug. Deze verdween weer maar bleef wel aanwezig steeds (kapotte nagels, tussen de tenen, jeuk) maar nu werd het te erg want het was heftiger dan ooi[lees meer...]t. Nu heb ik medicatie voorgeschreven gekregen en ga ik ervan uit dat dit mij gaat helpen. De bijwerkingen zijn pittig steken op de borst (dacht eerst aan een hartinfarct), slecht zien en slechte spraak, controle van de huisarts gaf mij wat rust.

31-12-2014 | Vrouw | 42
Schimmelinfectie van de huid
Na zo'n 6 weken heel erge schimmelinfectie te hebben, en nadat ik cremes heb gebruikt (waarvan mn huid branden en nog meer ging jeuken, zoals lamisil) nu deze pilletjes gehad. Ik kreeg al gelijk last van steken in mn borst en last van menstruatiepijn, een paar uurtjes later kreeg ik het ontzettend koud.

06-03-2014 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Ik ben al lange tijd gevoelig voor schimmel en gistinfecties, zowel op de huid, als in teennagels, als op hoofdhuid. Vaginale schimmels heb ik ook vaak gehad. Drie jaar geleden begon één van mijn nagels aan mijn vingers geinfecteerd te raken en daarnaast kreeg ik over mijn hele lichaam jeuk en een droge huid. Het begon rond mijn oogleden (ook zeer droge en rode ogen) en ve[lees meer...]rspreidde zich vanuit daar. Alles geprobeerd wat mogelijk was, schimmeldodende zalven, lotions, shampoos, en nagellak. Iig voor mijn nagels geen succes. Huidinfecties namen wel af. Terbinafine tabletten geprobeerd, maar deze gaven veel bijwerkingen. Een week geleden gestart met Itraconazol. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Effect is nog weinig van te merken aan de nagels uiteraard, maar mijn huid is (mede door ketaconazol creme en shampoo) zeer verbeterd en ik voel ook meer rust in mijn lichaam. Ongemerkt heeft het toch veel stress gegeven denk ik. Ik lees hier veel ervaringen van mensen die erge bijwerkingen hebben van Itraconazol. Ik wil hier graag mijn ervaring tegenover zetten en aanraden: Als je last hebt van hardnekkige schimmels, probeer het in ieder geval, stoppen kan altijd. De meeste schimmelinfecties, zeker aan nagels, los je niet op met zalven, al zal het misschien wel eens voorkomen. Het is frustrerend om maanden bezig te zijn met wassen en smeren en dan geen resultaat te hebben. Met terbinafine heb ik zelf slechte ervaringen, maar probeer een kuur en kijk hoe het gaat. Wie weet vallen de bijwerkingen in uw geval wel mee.