Schimmelinfectie van de huid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schimmelinfectie van de huid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schimmelinfectie van de huid

11-02-2024 | Vrouw | 28
Schimmelinfectie van de huid
Ik kreeg na 5 dagen veel last van maagpijn. Gelukkig had het wel goed effect op de schimmelinfectie op mijn huid.

01-08-2023 | Vrouw | 56
Schimmelinfectie van de huid
heb een kuur van 2 weken maar na 1 week begonnen de bijwerkingen voel me echt beroerd

30-01-2023 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Ik gebruik dit product nooit meer. Het begon met blaasjes bij mijn vagina. Deze waren zo pijnlijk dat ik het de hele dag voelde. De huid werd zeer droog, rood en pijnlijk. Ook in mijn liezen begonnen onderhuidse bulten te ontstaan. Lopen ging moeizaam en bukken was ook pijnlijk. Er kwamen steeds meer bultjes bij en na 4 dagen ben ik ermee gestopt. Ik heb de creme gebr[lees meer...]uikt maar voor mij dus nooit meer!

Miconazol Oordruppels

08-11-2022 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Ik heb deze oordruppels gekregen omdat ik een schimmelinfectie had in mijn gehoorgang (otomycose). Ik heb al jaren een trommelvliesperforatie in mijn oor. Ondanks dat je dan deze medicijnen niet mag gebruiken vanwege ototoxiteit heeft mijn KNO-arts het toch gegeven omdat het een zeer effectieve medicijn tegen oorschimmel is. Tijdens het druppelen heb ik elke keer ontzett[lees meer...]end veel erge pijn gehad in mijn oren. Ik heb een week lang gedruppeld met deze medicijn en ben daarna op aanraden van de arts overgegaan naar itraconazol tabletten. Ik ben nu 3 weken later schimmelvrij. Veel succes voor iedereen die dit leest!

Canesten Skin / Foot

12-09-2022 | Man | 47

10-02-2022 | Vrouw | 65
Schimmelinfectie van de huid
volgens de huisarts zou het een schimmelinfectie zijn. (even boven de knie) na 1e keer gebruik begon het daar waar ik smeerde vrij snel op te zetten, en de huid werd vuurrood. de volgende dag zaten er blaasjes en korsten. het gebied wat rood was en erg jeukt was nu 6x zo groot. weer terug naar ha, kreeg een ander smeerseltje. ps fabrikant volgens bijsluiter is FA[lees meer...]MAR ABE staat niet in de lijst.

Selsun

07-09-2021 | Vrouw | 31
seleensulfide
Schimmelinfectie van de huid
Selsun voorgeschreven gekregen voor huidschilfers en jeuk. Bij gebruik extreem veel haaruitval gehad. Mijn haar werd ook maar niet droog. Zelfs na gebruik van droogkap/fohn bleef mijn hoofdhuid maar vochtig. Wanneer ik dacht dat het droog was, kwam er toch vocht snachts uit mijn hoofd. Selsun stinkt echt enorm. Mijn hoofdhuid werd extreem droog met ontzettend veel haaruitv[lees meer...]al. Ook tijdens het wassen was er veel haaruitval. De stank is echt storend. Kortom ik heb echt geen succes met dit product en ik raad het iedereen af. De dermatoloog heeft een andere shampoo van het merk Vichy voorgeschreven en ik dit product raad ik ten opzichte van Selsun iedereen aan. Mijn haaruitval is aanzienlijk vermindert. Ik heb na het gebruik van Selsun wel 2 kale plekken overgehouden.

30-07-2021 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Werkt wel, (vooral in het begin) maar ik gebruik het nu ong. een jaar, zie het wel minder effectief worden maar nu lijkt het lang nie meer zo effectief als in het begin. Vindt het wel lastig want deze schimmel zit op mijn eikel, weet alleen nie hoe ik er aan kom

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen

Loprox

09-04-2021 | Man | 56
ciclopirox
Schimmelinfectie van de huid
Na 2 maanden gebruik van de crème zijn alle klachten verdwenen. Infectie opgelopen tijdens militaire dienst, 36 jaar geleden. Alle middelen geprobeerd die er zijn bij drogist/apotheek en zelfs medicijnen geslikt maar niets hielp. Ik kan nu gewoon weer schoenen aan zonder dat mijn voeten beginnen te "zwellen". Geweldig en zeer tevreden.

Fucidin crème/ intertulle/ zalf

05-12-2020 | Vrouw | 39
fusidinezuur
Schimmelinfectie van de huid
6 maanden lang met rode plekken tussen dijbenen gelopen voelde geïrriteerd en pijnlijk met sporten en lopen .. maanden lang aan gemodderd met zinkzalf , en antischimmel crèmes ,voor 4 keer na huis arts terug gegaan en deze crème gekregen , smeer nu andere halve dag en merk al duidelijk verschil .

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

17-01-2020 | Vrouw | 48
Schimmelinfectie van de huid
Al enige tijd last van opkomend huidinfectie. Rug, heupen, billen,buik. Het begint met een rode jeukende vlek. Wordt na een paar dagen steeds groter. En het lijkt op ringworm. Het jeukt en het brand. En het verspreid zich :( Een kuur gekregen van van 200mg per dag. Steeds 1 week per maand. In totaal 4 maanden gebruikt. Huid weer super gezond en alle plekken waren ver[lees meer...]dwenen. Nu 3 maanden later steekt het de kop weer op :( Dus weer een afspraak bij de arts. Misschien een behandelmethode verlengen. Resultaat....in blijvend verlost helaas.

27-10-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
Door gebruik van anti-biotica is vaginale schimmelinfectie ontstaan, 2 dgn geleden Canesten Gyno 1 ingebracht, op bijsluiter ook advies om creme op buitenste randen van de vagina aan te brengen. Wat een nachtmerrie, het is zo verschrikkelijk gezwollen en er zijn kleine wondjes ontstaan, ik word misselijk van de pijn bij het plassen zo erg, schoonspoelen met water, zitten,[lees meer...] lopen haast niet te doen vanwege helse pijn. en voel me gewoon beroerd. Moet er ook bij vermelden dat ik vanwege overgangsklachten al jaren Kliogest gebruik, wat vaginale afscheiding meebrengt maar dat was licht tot aan de anti biotica kuur. NB. Geen optie voor 100mg/g dus bij deze!!

05-09-2019 | Man | 51
Schimmelinfectie van de huid
Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

14-04-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen

26-01-2019 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
De canesten gyno tablet is GEWELDIG! Het gaat om de tablet en niet de zachte capsule. Geen jeuk, branderig gevoel of pijn. Makkelijk in te brengen en zeer effectief. Enige bijwerking: wit brokkelig stukjes tablet in je ondergoed. Snap echt niet, waarom de zachte capsule op de markt is gebracht. De capsule veroorzaakt zoveel pijn en ellende, terwijl de tablet geweldig i[lees meer...]s!!!!

Gyno-Daktarin

26-01-2019 | Vrouw | 31
Schimmelinfectie van de huid
Ivm leveringsproblemen van de canesten gyno tablet heb ik de gyno daktarin capsule gekregen van de huisarts. De gyno daktarin 1200mg capsule vannacht ingebracht en een paar uur later wakker geworden met enorm veel pijn, jeuk en branderig gevoel. Ijsklontjes, washandje, water hebben bij mij niet geholpen. Hele nacht wakker gelegen en uiteindelijk maar de miconazolnitraa[lees meer...]t vaginale crème aangebracht. Gelukkig gaf die een klein beetje verlichting. Door het gebruik van antibiotica heb ik die soort tablet/capsules vaak gebruikt. De enige waarbij je GEEN branderig/jeuk gevoel krijgt, is de canesten gyno tablet. LET OP! het gaat echt om de canesten gyno tablet en NIET de canesten gyno zachte capsule. Beide kan je gewoon krijgen bij de drogist, apotheek etc. Hoop dat de tablet weer heel snel leverbaar is!!!

08-01-2019 | Vrouw | 40
Schimmelinfectie van de huid
Daktarin tegen schimmel (vochtplekjes) op voeten geeft als bijwerking een zeer droge mond. Het tast de slijmvliezen aan. Een kleine hoeveelheid doet dit al. De kwaal is lang niet zo erg als het middel. Gewoon laten uitdrogen die schimmelplekjes. Daktarin is TROEP!

Gyno-Daktarin

07-12-2018 | Vrouw | 38
Schimmelinfectie van de huid
Niet geslapen door ernstige brandpijn en jeuk. Voelde zelfs mijn hartslag kloppen beneden, vreselijk! Al vaker gebruikt maar dit keer wel hele heftige reactie. Hopen maar dat het snel uitgewerkt is en ik van mijn schimmel infectie af ben.

Loprox

16-07-2018 | Vrouw | 35
ciclopirox
Schimmelinfectie van de huid
Na de smeersels van huisarts/apotheek/supermarkt/drogist bij de dermatoloog gekomen. Deze heeft de loprox 10 mg crème voor geschreven. dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Toentertijd leek mijn voet 3e graads verbrand, maar al snel kreeg mijn huid weer de gewone kleur! Het "zweten" en de jeuk waren binnen een week weg! Snel daarna kwam de vervelling aan de voet en kwa[lees meer...]m er nieuwe huid voor terug. De voet is nog niet geheel schimmel vrij, maar heb ook eerst een jaar met niet werkende zalf gesmeerd. Maar met loprox eindelijk resultaat, makkelijk in gebruik en geen bijwerkingen. Aanrader

06-07-2018 | Vrouw | 81
Schimmelinfectie van de huid
na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.

Gynomyk

01-05-2018 | Vrouw | 19
butoconazol
Schimmelinfectie van de huid
Voorgeschreven gekregen door de huisarts. Moest het aanbrengen en inbrengen, was onduidelijk aangegeven hoeveel crème er in de ‘inbrenger’ moest. Na 4 dagen terug gegaan naar de huisarts omdat het nog steeds niet goed voelde. Nog steeds een infectie en heeft 0.0 geholpen. Nu gyna datarin gekregen en hopen dat dat wel werkt.

03-02-2018 | Vrouw | 37
Schimmelinfectie van de huid
Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.

26-01-2018 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
Voorgeschreven gekregen voor schimmelinfectie in de liezen. Na 2 weken zou ik terug moeten komen als het geen effect had. Ik smeer nu inmiddels al 2 weken en ik heb niks gemerkt. De huis bij de lies werd wel wat opgeknapt, de blaasjes verdwenen maar de jeuk bleef aanhouden en heeft zich ondertussen zelfs verspreidt tot oksels en knieholtes. Na aanbrengen ook zeer last van [lees meer...]branderigheid en nog meer jeuk. Ik ga het niet meer gebruiken. Op een klein plekje op de borst waar ook een 'cirkel' schimmel zat, deed hij z'n werk wel heel goed. Dit plekje is zo goed als verdwenen. Hier ervaarde ik ook geen jeuk.

23-01-2018 | Vrouw | 41
Schimmelinfectie van de huid
Deze zalf werd mij voorgeschreven door de huisarts wegens een schimmel op mijn huid. Bij het licht insmeren van deze zalf, werd de huid gelijk binnen een uur, vuurrood. De volgende dag met het wakker worden, zag het er onfris uit, vuurrood, gevoel van branderigheid, veel kleine blaasjes erbij gekregen, blaren en het begon lichtelijk te jeuken. Ik heb uiteraard dit middel[lees meer...] niet meer aangeraakt en gelijk contact gezocht met een arts.

Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion

31-07-2017 | Man | 67
betamethasonvaleraat
Schimmelinfectie van de huid
Prima creme tegen huidschimmel, werkt snel.

Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion

08-06-2017 | Vrouw | 78
betamethasonvaleraat
Schimmelinfectie van de huid
Pas een week gebruikt en totaal geen effect. Heel vet en ontdekte vlekken in mijn broeken, gewassen, maar vlekken verdwijnen niet. Heeft iemand een "paardenmiddel"? Broeken niet meer te dragen. Pijnlijke ervaring. Contact met Sandoz opgenomen, nog niets gehoord. Dank als u mij kunt helpen.

02-04-2017 | Vrouw | 56
Schimmelinfectie van de huid
Het is effectief en heeft geen bijwerkingen en het is gebruiksvriendelijk. Zalf die men twee keer per dag op de plek aanbrengt.