Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

20-04-2015 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Jaren vage buikklachten. Na carnaval 3 weken diarree en extreme buikkrampen. Ontlasting laten kweken. Bleek dienst amoebe fragillis, een hardnekkige schadelijke darmparasiet. Gedurende 10 dagen 3 tabletten. Nou ik heb het geweten. Mond kapot, vieze mentaal smaak, tong wit, zure zweetlucht ( zonder enige beweging), hangerig en ontzettend veel slapen. Na de laatste tablet vo[lees meer...]elde ik me goed, jammer duurde dit maar voor korte duur. Nu opnieuw dezelfde kuur, er is geen alternatief dat legaal aan mij gegeven kan worden...

08-04-2015 | Vrouw | 42
Vaginale schimmelinfectie
Heeft best wel geholpen,alleen zware hoofdpijn en duizeligheid.

15-03-2015 | Vrouw | 33
metronidazol (500mg)
Na al deze ervaringen gelezen te hebben durfde ik het bijna niet meer te nemen maar ik moet zeggen dat het hartstikke mee viel. Wel last van een metaalsmaak en afentoe diarree maar daar bleef het ook bij.

23-02-2015 | Vrouw | 25
metronidazol (500mg)
Voor darmparasiet gekregen. Ernstige bijwerkingen: enorme hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, angstig. Heel erg moe, slaap klokje rond. Niet meer goed kunnen nadenken, het word erg onderschat.

11-02-2015 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Behalve de metaalsmaak eerste dagen GEEN ernstige bijwerkingen.... Ik kon gewoon alles.. Werken, sporten, eten, drinken... Geen probleem! Topper, en het werkt! Dus laat je niet bang maken!

21-11-2014 | Vrouw | 29
metronidazol (500mg)
Vanwege de darmparasiet Dientamoeba Fragiles heb ik een tiendaagse kuur Metronidazol geslikt. Door de nare gebruikerservaringen zag ik er behoorlijk tegenop. Zelf vond ik het ook echt geen pretje en had ik last van misselijkheid, diarree, duizeligheid, metaalsmaak, beslagen tong, slapeloosheid, wazig zien, zwakte & vermoeidheid. Door de reviews op deze pagina heb ik zu[lees meer...]ursnoepjes (ballen) genomen tegen de metaalsmaak, chips & cola tegen de misselijkheid en heb ik bij de inname van een tablet een glas water gedronken en voor inname gegeten. Ook heb ik probiotica geslikt. De misselijkheid brak mij voornamelijk op, nu kan ik dan ook niet zo goed tegen dat gevoel. Ik heb overigens niet overgegeven. Na enig speurwerk op internet kwam ik terecht bij polsbandjes tegen misselijkheid. Deze bandjes worden voornamelijk gebruikt voor reisziekte, bij zwangerschap en bij chemo. De 'drukknoop' op het bandje drukt op een bepaald drukpunt in je pols (acupressuur) waardoor je minder misselijk wordt. Ik heb dit bandje besteld via internet op dag 6 van mijn kuur en op dag 7 omgedaan en het was echt een verlichting. De bandjes waren rond de 15 euro, maar echt een aanrader. Ik wou dat ik er eerder was achtergekomen, dan had ik ze eerder besteld.

21-10-2014 | Vrouw | 24
metronidazol (750mg)
Mijn antibiotica kuur metronidazol moest ik slikken wegens een darmparasiet die ik ergens door vervuild voedsel of vieze wc's heb opgelopen. ik heb veel last gehad van de kuur. het overdonderde mij echt want in de bijsluiter staat namelijk geen bijwerkingen voor te komen alleen bij: zelden, zeer zelden daar stonden al mijn klachten vd kuur zoals: misselijk, braken, hel[lees meer...]e erge hoofdpijn, enorm duizelig, moe. Wel moet ik erbij zeggen dat ik van de arts een dieet moest volgen om de parasiet ook uit te hongeren, ik moest een koolhydraat en suikervrij dieet volgen en ben in 10 dagen tijd 5 kilo afgevallen ... als ik een oordeel moest geven over de kuur vind ik het echt lijken op een chemokuur (zonder haarverlies dan) verschrikkelijk!!!!! Ik zag lijkwit, sliep dagen lang en zelfs mijn urine werd bruin bah .. wel heb ik het idee dat het heeft geholpen want nu na de kuur ben ik direct fitter dan voorheen alleen wat mij zo boos maakt, is dat dit middel enorm onderschat wordt, zoals wat in de bijsluiter staat.... het is dat ik vrij kon nemen anders had ik halsoverkop mij ziek moeten melden. ik hoop dat het aangepast kan worden in de bijsluiter! Mensen die deze kuur moeten gebruiken.. ik wil jullie niet bang maken maar denk neem vooral de kuur in als je die dagen vrij kan nemen anders trek je het echt niet. het is een zware kuur maar zeker effectief!

11-08-2014 | Vrouw | 26
metronidazol
Heb het gekregen voor een terugkerende bactiele vaginose. Werkt goed, had in het begin een beetje last van mijn darmen, maar lang niet zoveel als van sommige andere antibiotica. Heb wel last van slechte concentratie gedurende het gebruik.

12-07-2014 | Vrouw | 22
metronidazol
Ik kreeg dit medicijn ivm darmparasieten. Ik had een kuur van 10 dagen en dan 3 tabletten op een dag. Tijdens deze kuur had ik weinig bijwerkingen, wel een metale smaak, donkere urine en misselijkheid. Een week nadat de kuur is afgelopen, kreeg ik last van een dikke verkleurde tong. Huisarts gebeld, en werd mij verteld dat dit nog bij de tabletten kan horen. En ja oo[lees meer...]k die opgeblazen buik hoorde daarbij. Nu inmiddels bijna 4 weken na de kuur, heb ik nog steeds last van een opgeblazen buik, geen eetlust en een licht verkleurde tong. Hebben meer mensen hier ervaring mee? De huisarts vertelde dat dit nog wel 2 maanden kan duren voordat de bijwerkingen helemaal verdwenen zijn.

09-07-2014 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb 3 kuren moeten nemen van metronidazole voordat het gewenste resultaat kwam. - 4 pillen op 1 dag - 2 pillen op 1 dag, 7 dagen - 3 pillen op 1 dag, 10 dagen Bij de eerste 2 kuren geen bijwerkingen, ook geen vieze smaak in mond. Bij de laatste kuur na 7 dagen heftige bijwerkingen, oa duizeligheid, vieze smaak in mond, heet/koud, misselijk, enorm moe. Moest me z[lees meer...]elfs op het einde ziek melden op werk. Het is geen fijn medicijn wat betreft bijwerkingen bij een lange kuur, maar het geeft geweldige resultaten voor de betreft bacteriele infecties die ik had (oa darmen). Heftige darmproblemen (waarvan huisartsen en MDL artsen 8 jaar lang dachten dat het Prikkelbaar Darmsyndroom PDS was, maar uiteindelijk een bacteriele infectie bleek te zijn) zijn nu weg!

19-06-2014 | Vrouw | 53
Crohn
Gisteren gehalveerd na flinke migraine door de metronidazol. Nachtmerries. Onrust. Duizelig kapotmoe , moest vandaag helemaal stoppen voor de huisarts ! Voelde me vandaag gedesoriënteerd, en verwaerd. (vreselijk wat ze die arme dieren bij dierproeven aandoen, die kunnen dit niet vertellen)Daar gaat m'n kuur tegen abces proctitis en fistelleed. Wat nu. Moet wéér terug na[lees meer...]ar t AZM.

17-06-2014 | Vrouw | 32
metronidazol
Ik slik dit middel nu tegen een bacteriële infectie of parasiet in mijn maag (diagnose is niet 100% zeker). Ik ben nu op dag 5 van de 10-daagse kuur. Als bijwerkingen nu alleen nog wat onvoorspelbare aanvallen van misselijkheid en milde maagpijn, en een verschrikkelijk vieze witte waas achterop mijn tong met een bittere smaak. En ik ben moe, maar dat kan ook komen doordat [lees meer...]ik nu al weken veel te weinig eet. Gelukkig nog geen andere symptomen; geen psychische klachten of hoofdpijn of darmklachten. De allereerste pil viel me wel zwaar: na een paar uur werd ik misselijker dan ik ooit geweest ben, en kreeg ik zo'n maagpijn dat ik er van lag te kermen op bed. Dit trok na 2 en een half uur weg, en is niet meer voorgekomen bij de overige pillen. Ik zet toch door, omdat mijn originele symptomen identiek waren aan de bijwerkingen die ik nu ervaar, en ik wil hier vanaf. De pillen vind ik trouwens erg groot en vies, dus slikken moet snel en geconcentreerd gebeuren. Ik slik er overigens een maagzuurremmer (Omeprazol capsules 40mg) bij, en heb ook tabletten tegen misselijkheid die ik kan nemen indien nodig.

11-06-2014 | Man | 46
metronidazol
Gebruik nu ruim een week deze tabletten, moet nog 2 dagen. Ben heel prikkelbaar en verschrikkelijk moe, en heel gevoelige lippen, nog even volhouden. Hoop mezelf volgende week weer wat fitter te voelen. Opgeblazen buik was bij mij na dagen weg, hopelijk gelijk met de parasiet :-) verder geen bijwerkingen,.

05-06-2014 | Vrouw | 22
metronidazol
Ik ben totaal niet medicijnen eter...Maar ik had de kuur wel nodig! Laat je niet opjagen door andere ervaringen! Ieder persoon is anders. Je moet er even door heen maar ernstig was het voor mij niet. Ik zit nu op dag 6 2x per dag 500 mg Geur is al een stuk minder, maar krijg niet het idee dat het hiermee helemaal weg gaat. 1e dag voelde het alsof ik drugs op had.. kon n[lees meer...]iet slapen en had 1,5 uur na inname beetje trekkende hoofdpijn maar dat ging zo weer weg. 2e dag precies het zelfde, maar toen ik in slaap viel was ik bijna niet meer wakker te krijgen haha heerlijk geslapen! 3e dag een beetje misselijk 's ochtends.. savonds heel moe 4e dag ook heel moe 5e dag geen zin meer om in te nemen maar had geen keus. Vandaag beetje hoofdpijn en nekpijn? Morgen de laatste dag! Ben zeer benieuwd of het dan volledig weg is. Want je word er letterlijk en figuurlijk moe van. Pillen kan je door midden breken, maar ik slik ze gewoon heel door. Even wennen maar je stikt niet. Haha

08-05-2014 | Vrouw | 33
metronidazol
Ik heb woensdag een éénmalige kuur gehad dus op 1 dag 4 tabletten in één keer en ik moet zeggen dat ik vrijwel nergens last van heb gehad. Heb de dag ervoor wat info erover opgezocht en maakte me best wel zorgen over dit medicijn i.v.m. alle negatieve reacties. Maar ik denk dat de één er misschien gevoeliger voor is dan de ander wat medicijnen betreft. Al met al heb ik al[lees meer...]lleen iets een metaalsmaak ervan gehad meer niet. Ik hoop wel dat de klachten nu wegblijven (vaginale klachten).

16-04-2014 | Vrouw | 61
Darmproblemen - diarree
Ondanks alle negatieve verhalen begonnen met de kuur. Wat was ik snel blij klachten werden snel minder. Enige echte problemen waren licht duizeligheid. Alcohol laten staan extra biogarde yoghurt genomen en probiotica zoals in een eerdere reactie door iemand was geschreven. Weet niet of dat de rede is dat ik weinig tot geen klachten heb gehad. Vond het nodig om dit te[lees meer...] delen werd nl. zelf bijna negatief beïnvloed.