Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

24-08-2010 | Vrouw
Onsteking aan eierstokken
Ik voel mij erg misselijk en vreslijke metaalsmaak in mijn mond bij dit medicijn. Ook had ik af en toe hoge hartslag maar ik gebruik deze medicatie in combinatie met andere medicatie en weet niet of dat er mee te maken heeft met deze tabletten.

06-03-2010 | Vrouw
Lymfeklierontsteking in linkerlies.
Ik gebruik deze tabletten in combi met Amoxicilline. Ik heb wel heel veel last van de bijwerkingen, ben erg misselijk, duizelig en heb een hele vieze metaalsmaak in mijn mond al na 1 tablet. Ik heb deze tabletten gekregen om een schimmelinfectie van de Amoxicilline te voorkomen.

12-02-2010 | Vrouw
Bacteriële vaginosa
De tabletten zijn goed in te nemen. Nog geen bijwerkingen gemerkt.

13-01-2013 | Vrouw | 18
metronidazol
dit word de 2e keer dat ik deze kuur slik, vorige keer was het helemaal weg maar 1 week na gebruik helaas weer helemaal teruggekomen. heb erg veel bijwerkingen zoveel maagklachten ben heel erg misselijk hoofdpijn en heel moe,hopelijk blijft het deze keer weg en hoef ik het niet weer te sllikken.

05-01-2017 | Vrouw | 19
Giardiasis
Ik heb dit middel 2 keer gekregen. 1 keer in drank vorm voor 3 dagen. Ik had een parasiet genaamd giardia lamblia en was al erg ziek. Ik was niet in staat het met eten te nemen. Ik gun niemand wat ik 3 dagen heb doorgemaakt. Braken, onbeschrijfelijke misselijkheid en buikpijn, wazig zien, depressieve gevoelens, geen eetlust, duizeligheid, metaalsmaak, moeheid etc. Ik was [lees meer...]zo ziek dat ik de trap niet meer op kon lopen. Duurde 2 weken tot ik weer de dagelijkse dingen kon doen. Later bleek dat ik de parasiet nog steeds had. Moest voor 7 dagen weer aan die rotzooi, dit keer tabletten 3 keer per dag 500mg. Na 2 dagen had ik zoveel last dat ik niet meer kon eten en drinken. Ben met spoed doorgestuurd naar de mdl specialist. Kuur gestopt en albedazol gekregen. mijn maag en darmen zijn flink aangetast door de metronidazol. 2 maanden na mijn eerste kuur en ik zit nu aan de maagbeschermers en pijnstillers. Ik hoop dat ik er ooit van af kom. Mijn tip: neem dit alleen als het niet anders kan. Bij kleine kwaaltjes vragen naar andere opties. Vraag naar domperidom (anti misselijkheid) als je eraan begint en zet je schrap voor het ergste. Ik ben niet kleinzinnig, maar dit medicijn maakt je zieker dan dat je ervoor was.

26-02-2016 | Vrouw | 21
Bacteriële vaginose
De klachten verdwenen na twee dagen wat een groot voordeel is. De bijwerkingen waren het dus waard, maar ik vond het redelijke heftig. Misselijkheid aanval na wat minder gezond eten (chips, frisdrank) en 2 dagen eigenlijk nergens trek in gehad. Het was heerlijk dat ik de 4e dag wakker werd met een honger gevoel, eindelijk weer lekker eten! Maar zeer effectief, dus het was[lees meer...] het waard

27-10-2013 | Vrouw | 21
metronidazol
Nooit last van bijwerkingen maar bij dit medicijn wel. Ontzettend vieze smaak in mijn mond continu. Ik word er somber van, op het depressieve af zou ik zeggen, de meest ernstige bijwerking die ik ooit gemerkt heb. En verschrikkelijk moe, algehele malaise. Geen aanrader, maar gelukkig slik ik het vandaag voor het laatst. Hopelijk word ik daarna weer snel normaal. Bedenk wel[lees meer...] dat niet iedereen dezelfde bijwerkingen krijgt, of ze uberhaupt krijgt.

24-09-2015 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Na een gesprek met de huisarts een recept voorgeschreven gekregen voor 4x 500gr. Tabletten Metronidazol. Dit is een heftige dosis die je in een keer moet innemen. Dus de kuur is maar een dag waarbij je meteen alle vier tabletten inneemt. De bekende bijwerkingen van de metaalsmaak in de mond, hoofdpijn, 'ziek voelen' en bruine urine zijn allemaal van toepassing! Wat ben ik [lees meer...]geschrokken! Ook is het innemen van de tabletten een hel! Ik heb nog nooit in mijn leven zoiets intens smerigs in moeten nemen. Door de smaak heb ik me echt beroerd gevoeld. Ook is het kokhalzen en de kippenvel constant aanwezig. Na twee dagen flink beroerd te voelen, nemen de klachten van de infectie wel af, dus dat is super. Echter werken de bijwerkingen nog wel lang door. Zeker de metaalsmaak had ik zeker nog anderhalve week na het innemen van de tabletten. De werking van het medicijn is echt super!!!! Na een dag is het over! Alleen de bijwerkingen zijn echt verschrikkelijk! Hetzelfde geldt voor het innemen van de tabletten! Je maag draait zich letterlijk om!

12-07-2014 | Vrouw | 22
metronidazol
Ik kreeg dit medicijn ivm darmparasieten. Ik had een kuur van 10 dagen en dan 3 tabletten op een dag. Tijdens deze kuur had ik weinig bijwerkingen, wel een metale smaak, donkere urine en misselijkheid. Een week nadat de kuur is afgelopen, kreeg ik last van een dikke verkleurde tong. Huisarts gebeld, en werd mij verteld dat dit nog bij de tabletten kan horen. En ja oo[lees meer...]k die opgeblazen buik hoorde daarbij. Nu inmiddels bijna 4 weken na de kuur, heb ik nog steeds last van een opgeblazen buik, geen eetlust en een licht verkleurde tong. Hebben meer mensen hier ervaring mee? De huisarts vertelde dat dit nog wel 2 maanden kan duren voordat de bijwerkingen helemaal verdwenen zijn.

05-06-2014 | Vrouw | 22
metronidazol
Ik ben totaal niet medicijnen eter...Maar ik had de kuur wel nodig! Laat je niet opjagen door andere ervaringen! Ieder persoon is anders. Je moet er even door heen maar ernstig was het voor mij niet. Ik zit nu op dag 6 2x per dag 500 mg Geur is al een stuk minder, maar krijg niet het idee dat het hiermee helemaal weg gaat. 1e dag voelde het alsof ik drugs op had.. kon n[lees meer...]iet slapen en had 1,5 uur na inname beetje trekkende hoofdpijn maar dat ging zo weer weg. 2e dag precies het zelfde, maar toen ik in slaap viel was ik bijna niet meer wakker te krijgen haha heerlijk geslapen! 3e dag een beetje misselijk 's ochtends.. savonds heel moe 4e dag ook heel moe 5e dag geen zin meer om in te nemen maar had geen keus. Vandaag beetje hoofdpijn en nekpijn? Morgen de laatste dag! Ben zeer benieuwd of het dan volledig weg is. Want je word er letterlijk en figuurlijk moe van. Pillen kan je door midden breken, maar ik slik ze gewoon heel door. Even wennen maar je stikt niet. Haha

28-02-2022 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik kreeg alleen tijdens de kuur een soort bruine menstruatie terwijl ik gewoon de pil slik. Nu een week na de kuur ( elke dag 2 pillen ) heb ik er nog steeds last van. Ik dacht eerst misschien word ik ongesteld maar dat is niet het geval weet iemand hoe dit kan of hebben meer hier last van??? maar gelukkig is de schimmel helemaal weg heb geen klachten meer!

10-03-2016 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Eerste dag na inname flinke krampen en diarree ook een heftige metaalsmaak en wit uitgeslagen tong voor de rest hielp dit middel geweldig! Na 2 dagen geen afscheiding meer en of geur, super! Na 5 na einde kuur korte depressie van 3 dagen en heftig dus mocht je al eerder depressieklachen hebben gehad laat je dan even goed informeren.

05-10-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Infectie in mijn baarmoeder. Vreselijk deze bijwerkingen. Moet het 7 dagen volhouden maar wordt er kots misselijk van.

20-04-2015 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Jaren vage buikklachten. Na carnaval 3 weken diarree en extreme buikkrampen. Ontlasting laten kweken. Bleek dienst amoebe fragillis, een hardnekkige schadelijke darmparasiet. Gedurende 10 dagen 3 tabletten. Nou ik heb het geweten. Mond kapot, vieze mentaal smaak, tong wit, zure zweetlucht ( zonder enige beweging), hangerig en ontzettend veel slapen. Na de laatste tablet vo[lees meer...]elde ik me goed, jammer duurde dit maar voor korte duur. Nu opnieuw dezelfde kuur, er is geen alternatief dat legaal aan mij gegeven kan worden...

21-10-2014 | Vrouw | 24
metronidazol (750mg)
Mijn antibiotica kuur metronidazol moest ik slikken wegens een darmparasiet die ik ergens door vervuild voedsel of vieze wc's heb opgelopen. ik heb veel last gehad van de kuur. het overdonderde mij echt want in de bijsluiter staat namelijk geen bijwerkingen voor te komen alleen bij: zelden, zeer zelden daar stonden al mijn klachten vd kuur zoals: misselijk, braken, hel[lees meer...]e erge hoofdpijn, enorm duizelig, moe. Wel moet ik erbij zeggen dat ik van de arts een dieet moest volgen om de parasiet ook uit te hongeren, ik moest een koolhydraat en suikervrij dieet volgen en ben in 10 dagen tijd 5 kilo afgevallen ... als ik een oordeel moest geven over de kuur vind ik het echt lijken op een chemokuur (zonder haarverlies dan) verschrikkelijk!!!!! Ik zag lijkwit, sliep dagen lang en zelfs mijn urine werd bruin bah .. wel heb ik het idee dat het heeft geholpen want nu na de kuur ben ik direct fitter dan voorheen alleen wat mij zo boos maakt, is dat dit middel enorm onderschat wordt, zoals wat in de bijsluiter staat.... het is dat ik vrij kon nemen anders had ik halsoverkop mij ziek moeten melden. ik hoop dat het aangepast kan worden in de bijsluiter! Mensen die deze kuur moeten gebruiken.. ik wil jullie niet bang maken maar denk neem vooral de kuur in als je die dagen vrij kan nemen anders trek je het echt niet. het is een zware kuur maar zeker effectief!

29-03-2014 | Vrouw | 24
metronidazol
Gevoel van overgeven, suf, hele bittere smaak in de mond. Kauwgom kauwen en bankhangen dus. Gebruik sinds deze kuur ook vaginale gel om de flora te ondersteunen, want deze AB haalt de infectie wel weg maar is ook weer 'gevaarlijk' voor de vaginale flora.