Ervaringen met Metronidazol Injecties/Tabletten

Metronidazol Injecties/Ta...

metronidazol

28-06-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Deze medicatie voorgeschreven gekregen vanwege een bacteriële vaginose. Vanwege de hoge dosering (in een keer 4 tabletten van 500mg innemen) angstig voor de bijwerkingen. Echter nergens last van gehad. De tabletten na het avondeten ingenomen. De dag erna leken de klachten van de bacteriële vaginose al over!

28-02-2022 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik kreeg alleen tijdens de kuur een soort bruine menstruatie terwijl ik gewoon de pil slik. Nu een week na de kuur ( elke dag 2 pillen ) heb ik er nog steeds last van. Ik dacht eerst misschien word ik ongesteld maar dat is niet het geval weet iemand hoe dit kan of hebben meer hier last van??? maar gelukkig is de schimmel helemaal weg heb geen klachten meer!

07-03-2016 | Man | 41
Bacteriële infectie
Na het eten van een kreeftensoep in Florida constant last van opgeblazen buik en geborrel en gesis in onderbuik en andere stoelgang dan normaal. Door mijn huisarts deze pillen voorgeschreven voor gedurende 1 week dagelijks 2 tabletten. Geen test voorafgaand ondergaan. Paar x beetje moe geweest, maar dat kon ook komen doordat mijn slaapritme was verstoord en mijn diabetes. [lees meer...]Geen bijwerkingen verder ervaren. Goed geholpen! Tevreden.

05-10-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Infectie in mijn baarmoeder. Vreselijk deze bijwerkingen. Moet het 7 dagen volhouden maar wordt er kots misselijk van.

12-07-2020 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Resultaat positief. Gebruiksgemak goed. Tip: eerst wat eten voor het slikken van het medicijn. Dat voorkomt erge misselijkheid. Tip: gebruik een probiotica tijdens en 14 dagen na de kuur als je gevoelige darmen hebt! Kan darmflora (zeer) verstoren. Ik had een kuur van eenmaal 4 tabletten. Klachten: Eerste dag metaalsmaak in de mond. De dagen daarna wat lichte dia[lees meer...]rree, misselijkheid, licht duizelig, tamelijk forse vermoeidheid. Eerste dagen matige eetlust en geen behoefte aan alcohol (is ook ontraden!) Klachten waarvoor medicijn zijn na enkele dagen volledig over. Ik heb deze kuur eerder gehad, toen had ik weken later nog erg last van mijn darmen, een ontstoken gevoel linksonder in buik. Onderzoek arts, medisch onderzoek geen afwijkingen. Arts dacht niet dat het van de antibiotica kwam.. Zelf wijt ik het wel aan de kuur, en verstoring van de darmflora. Probiotica heeft mij er vanaf geholpen. Daarom nu vanaf begin ook probiotica genomen om erger te voorkomen.

15-06-2023 | Vrouw | 25
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Ik kreeg een 1 daagse kuur van 4 tabletten totaal 1000 mg. Na een uur voelde het alsof ik dronken was. Dit vage gevoel hield heel de nacht stand,was ook heel verward. Nu al 2 dagen extreme vermoeidheid wat hopelijk snel wegtrekt. Enige voordeel; klachten waarvoor ik ze gebruikte zijn over

06-02-2020 | Vrouw | 32
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
3 weken geleden positief getest op tropische parasiet en dit medicijn toegeschreven gekregen. 3 keer per dag 250mg tabletten slikken, 10 dagen lang. In totaal dus 750mg per dag, veel last van bijwerkingen. Ik ben extreem moe, slap, duizelig en geen eetlust. Bij het ruiken van sommige etensgeuren moet ik bijna overgeven. Af en toe ineens heel veel zin in vet en suiker waarn[lees meer...]a ik mij een beetje beter voel. Dit is van korte duur want daarna wil ik het liefst slapen. Ik voel mij ziek en kan daarvoor ook niet naar mijn werk, dit medicijn is echt een aanslag op je lichaam.

04-07-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Ik heb dit antibiotica kuur van 500mg voor 10 dagen gekregen. Ik voelde me zo beroerd en ziek dat Ik wilde stoppen, contact met het ziekenhuis gemaakt om te laten weten dat dit medicijn me echt ziek maakt en dat ik ermee gaat stoppen. De internist zou me bellen , maar heeft het niet gedaan. Ik heb besloten om de kuur toch af te maken. Na 2 dagen heb ik nog steeds deze[lees meer...]lfde klachten, dit is een afrader , nooit meer.

20-04-2015 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Jaren vage buikklachten. Na carnaval 3 weken diarree en extreme buikkrampen. Ontlasting laten kweken. Bleek dienst amoebe fragillis, een hardnekkige schadelijke darmparasiet. Gedurende 10 dagen 3 tabletten. Nou ik heb het geweten. Mond kapot, vieze mentaal smaak, tong wit, zure zweetlucht ( zonder enige beweging), hangerig en ontzettend veel slapen. Na de laatste tablet vo[lees meer...]elde ik me goed, jammer duurde dit maar voor korte duur. Nu opnieuw dezelfde kuur, er is geen alternatief dat legaal aan mij gegeven kan worden...

27-08-2015 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Allergische reactie, keel ging dichtzitten, kon tong niet meer gebruiken bij slikken. Daarnaast s nachts angstig, zere gewrichten, trillen, nachten niet geslapen. Na 5 dagen gebruik accuut gestopt, ook op aanraden huisarts gestopt. Na 3 maanden nog steeds last van vermoeidheid. Wat een rotspul, ga dit nooit weer gebruiken