Slapeloosheid (22 meningen)

Melatonine (152 meningen)
Dormicum (47 meningen)

10-08-2021 | Vrouw | 57
lormetazepam (1mg)
Ik gebruik het al 10 jaar lang. 0,5 mg per nacht en nooit meer dan dit. Ik slaap als een os, word fris wakker, geen enkele bijwerkingen. Top molecule.

18-04-2021 | Vrouw | 36
lormetazepam (1mg)
Gezien ik door zolpidem soms begon te slaapwandelen vroeg ik de arts naar een alternatief. Zo ben ik op Lormetazepam gekomen. Al van de eerste nacht echter moest ik zoveel zweten s nachts dat ik al midden in de nacht wakker werd van natte lakens en hoofdkussen. Echt heel vies. Ik ging dan op de andere droge helft van mijn bed liggen, tegen ik moest opstaan was dus het hele[lees meer...] bed nat, mijn haar ook en mijn huid voelde alsof ik te lang in bad had gezeten. Ik heb erna nog een paar dagen geprobeerd het te nemen in de hoop dat het zou weggaan, maar dat gebeurde niet. Ik ben ermee gestopt, zo smerig wakker worden en de lakens kletsnat, dat is geen optie. Maar volgens de bijsluiter is dat zelden, misschien ligt het dus enkel aan mij.

08-05-2020 | Vrouw | 30
lormetazepam (2mg)
Ik gebruik het middel al vrij lang. In het begin werkte het wel aardig. Maar ik had steeds meer nodig om te kunnen slapen. Bij 2 mg werd ik standaard rond 3 uur wakker. Ik moest dan eerst mijn bed verschonen door ernstig nachtzweten, En begon dan snachts vanalles te eten. Maar daar kwam ik vaak sochtends pas achter. Ik was het vergeten. Nu bij 4 mg wat inmiddels al niet me[lees meer...]er genoeg is ga ik overstappen op een ander middel. Al zal dat wel een tijdje duren ivm zoeken naar een goede vervanger en het moeten afbouwen van de medicatie. Ik neem nu het tablet (4mg) om half elf in en begin ik met ‘Spoken’ vanalles eten (Brood, crackers, koekjes maar ook drinken van thee tot sterker (alcohol) dan rond 11/12 uur word ik ineens moe en lig ik in bed.( gebruik geluidsopnames om dit na te volgen omdat ik niet goed meer weet wat ik savonds en snachts heb gedaan. In het begin kon ik aardig doorslapen maar inmiddels word ik Midden in de nacht wakker en val pas in de ochtend in slaap. Ik wil niet nog meer gebruiken met al deze bijwerkingen. Het werkt kortdurend maar zeker niet aan te raden voor langer termijn. Ik voel me ontoerekeningsvatbaar na inname ga gekke dingen doen / eten terwijl ik dat niet wil. ( soort dronkenschap lijkt het op) En zit vaak heel de nacht op na 3 uur slaap. Geheugen is enorm verslechterd En concentratie vermogen is slecht kan bijna niet meer lezen. NachtZweten ook groot probleem Enorm verslavend. Steeds meer nodig en zonder niet kunnen slapen.

04-12-2019 | Vrouw | 22
lormetazepam (2mg)
Hoop dat ik geen 4 5 .8...8...uur lig te wachten. In de donker, in het niets ...tot (als) ik slaap , want dan kan ik enkel piekeren . Maar ik blijf piekeren en analyseren over van alles en nog wat terwijl ik ergens wel al geloof dat mijn angtsten ongegrond zijn. krop ik dat gevoel echter opkomk helemaal gek ! En mijn vriend kan ni altijd na mij luistere he midden in de nac[lees meer...]ht heeft ook een job en is moe. hoop dat deze pil werkt . (Mijnmedicijn.nl: tekst verkort tot ervaring)

20-02-2019 | Vrouw | 63
lormetazepam (2mg)
ik heb al ruim 2 maanden last van slapeloosheid, ben voorbij moe. Hiervoor temazepam gehad, hiep helemaal niet. Gisteren eindelijk de juiste medicatie Blijkt. Ben super blij, dat ik eindelijk na maanden de hele nacht heb geslapen.

08-01-2019 | Vrouw | 22
Depressief

26-02-2017 | Vrouw | 17
lormetazepam (10mg)
Psychische klachten

16-06-2016 | Vrouw | 18
lormetazepam (1mg)
Ik kreeg dit van mijn psychiater voorgeschreven omdat ik de laatste tijd heel slecht in slaap kan komen lig veel te piekeren. Ze zei dit zou je kunnen helpen maar dan niet elke dag nemen. Ik kon er nog steeds niet door slapen. Had op mijn geen effect.

26-10-2015 | Vrouw | 56
lormetazepam (1mg)
ik realiseer dat het verslavend is, ik zit nu in de slechtste tijd van mijn leven. ik ben zelf dokters assistente en overleg om de 2 weken met mijn huisarts, ik hoop het in de toekomst te kunnen afbouwen , ik ben veelste blij dat ik daardoor nu 5 uurtjes slaap soms 6.Uitgeput zou ik anders zijn.

22-02-2015 | Vrouw | 52
Artrose
Ik heb al verschillende rug operatie's gehad, neem pijn medicatie en Lormetazepam om te slapen. Ik nam ook morfine stickers van 50 mg en toen ging het slapen behoorlijk, maar na 15 jaar morfine ben ik nu afgekickt en neem niets meer waar ik erg trots op ben, want het is echt afzien om er vanaf te komen.. Moet wel nog mijn oxi-contine 40mg nemen anders is de pijn ondraagli[lees meer...]jk, maar slapen lukt me niet meer, voel me wel ontspannen maar kan de slaap niet vatten dus voor mij is Lormetazepam geen oplossing meer en hoop op dat mijn huisdokter een beter middel vind zodat ik mijn nachtrust heb..Ik wil iedereenbij deze ook veel sterkte toewensen!!! Grtjes Linda

18-02-2015 | Vrouw | 53
COPD
Sinds ik begin 2014 na een traumatische ziekenhuisopname bijna een volle week op de IC gelegen heb en daar de dood in de ogen gekeken heb, heb ik geregeld moeite met inslapen. Daarvoor heb ik van de huisarts Lormetazepam voorgeschreven gekregen. Met de waarschuwing dat als ik die te lang achter elkaar zou nemen, de kans groot was dat ik daar verslaafd aan kon raken. Ik ben[lees meer...] begonnen het een paar avonden achter elkaar te nemen en telkens als ik dacht dat ik zonder kon, het ook zonder geprobeerd. Dat lukte niet meteen de eerste keren, maar gelukkig is het steeds vaker en langere periodes zo dat ik er geen extra medicatie meer voor nodig heb. Ik heb ze nu dus voor 'zo nodig' in huis. En nu, als ik erg gespannen ben en niet kan slapen maak ik er ook dankbaar gebruik van. Bijwerkingen heb ik zo ver ik weet niet.

28-10-2012 | Vrouw | 20
lormetazepam
Ik neem sinds een week Lormetazepam 2mg. Volgens de apotheker mocht ik maar 1mg nemen, maar zelf als ik 2.5mg slik voel ik hier écht NIETS van en slaap hier dus ook niet op. Weet iemand hoe dit komt? Ik slikte hiervoor enkele maanden Zolpidem 10 en 15mg.

25-10-2012 | Vrouw | 24
lormetazepam
Super middel! Kan eindelijk weer heerlijk slapen! Word suf wakker maar dat trekt na een kwartiertje wel weg! Ik neem.het voor het slapen gaan met.alprazolam en rivotril. Overdag neem ik ook alprazolam en fluoxetine. Gaat weer goed met mij gelukkig! Eindelijk! Rust!

12-05-2012 | Vrouw | 58
lormetazepam
erg veel pijn. straalt uit. Al jaren op zoek naar verlichting.

04-02-2012 | Vrouw | 55
lormetazepam
De eerste keer dat ik het middel innam, deed het helemaal niets. De daarop volgende keren werkte het soms redelijk, soms goed. Ik doseer de tabletten en gebruik ze 3x per week om niet afhankelijk te worden. Wel hou ik rekening met de tijd die ik die nacht heb om te slapen. Als ik minder dan 8 uur heb tussen het naar bed gaan en opstaan (i.v.m. werk), neem ik geen lorme[lees meer...]tazepam. Het viel we wel tegen dat ik de tabletten zelf moest betalen, omdat ze niet vergoed worden.

11-03-2011 | Vrouw | 64
Slaapmiddel