Ervaringen met Midazolam

Bij  EpilepsieX

Slapeloosheid (4 meningen)

26-01-2024 | Vrouw | 39
Epilepsie
Sinds bijna 3 jaar gebruik ik nu de nidazolam neusspray 2,5 mg. Ik heb meerdere aanvallen op een dag en veelal voel ik deze vooraf aankomen. 1 x sprayen is vaak afdoende om de aanval niet actief door te laten zetten, soms zet deze wel door (vaak de hevigere) en is het nodig dat iemand nog 1 of 2 maal een spray toedient. Dan 98% met succes. Helaas vind ik de 2 bijwerkinge[lees meer...]n die ik hierdoor heb wel erg hinderlijk. Ik had altijd een ontzettend goed geheugen, maar nu vergeet ik soms hele dagen of delen van een dag/ week enz. Daar valt wel mee te leven, maar natuurlijk best frustrerend. De andere bijwerking is het verlies van mijn reuk (volledig). Ik ruik echt niks meer (smaak is wel hetzelfde gebleven, gelukkig). Zodra je niks meer kunt ruiken voor inmiddels jaren, merk je pas hoeveel invloed dit heeft op je gesteldheid. Buiten dat ruiken heel praktisch is (zweet ik? Brandlucht, voedsel, enz. )is het (voor mij) ook van grote invloed op mijn gemoedstoestand. Zo kon ik héél ontspannen raken van een bad of douche met heerlijke geur van douchegel oid, werd ik rustig en gewoon een heel fijn gevoel van een heerlijke geurkaars of diffuser, dan heb je nog parfum wat ervoor kan zorgen dat je je zekerder of fijner voelt.... daar weegt allemaal niet op tegen de enkele voordelen: alle nare vieze ranzige luchten zijn ook verleden tijd. Ik vrees dat mijn reukorgaan beschadigd is doordat de spray dermate agressief is, het prikt immers ook altijd erg wanneer het in je neusholte terecht komt. Hebben meer mensen deze bijwerking???? Dan lees ik dat héél graag.

11-12-2022 | Man | 63
Epilepsie
al vele jaren epileptische aanvallen van minimaal vijf tot dertig minuten. krijg normaal rivotril druppels in de wangzak. nu ivm levering alternatief met neusspray gekregen. bij een dosering van 2,5 bijna direct effect. binnen tien a twintig seconden reeds stoppen van de aanval. extreem snel. top maar dus ook zeer voorzichtig mee zijn. geen speelgoed zal ik maar zeg[lees meer...]gen.

05-09-2022 | Vrouw | 25
Epilepsie
Flesjes lekken vaak. Je krijgt maar een max aantal mee zit altijd in noodsituatie echt om hoog! Vele kapotte maar iets nieuws krijgen ho maar!!!

14-08-2022 | Man | 23
Epilepsie
last van epilepsie en moeite met slapen. na een klein epileptische aanval gebruik ik het om angstgevoelens te onderdrukken.

10-04-2022 | Vrouw | 56
Epilepsie
Eerste keer gebruikt met een te hoge dosis bij epileptische aanval.

27-02-2020 | Vrouw | 21
Epilepsie
Niets helpt: nvs niet chirurgie niet medicatie niet