Nitrazepam

Zolpidem (128 meningen)
Dormicum (41 meningen)

09-08-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Werkt bij mij echt niet. Huisarts schreef dit voor nadat ik nog amper sliep. Ik merkte betreft het slapen echt geen enkel verschil. Wel werd ik hier tot 2x toe, licht van in me hoofd als of ik elk moment zou kunnen flauwvallen, en kreeg onwijze hoofdpijn. Dit begon beide keren, na zo'n 20 minuten na inname.
13-04-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Het medicijn doet NIets !sterker nog. Het verergerdet probleem dik 2uur voordat ik insliep en ipv 2a3x wakker. Nu 4a5 keer !
11-04-2019

Nitrazepam (nitrazepam)

Vanaf kindzijn last van slaapproblemen. Deze verergerden bij volwassenheid. Ik heb diverse medicijnen voorgeschreven gekregen zoals oxazepam. Het resultaat was minimaal. Ik weet dat mijn kwaal een aangeboren kwaal is vanaf mijn moederskant. Ik was teneinde raad en dreigde zelfs arbeidsongeschikt te raken. Door toeval 20 jaar geleden heb ik dit middel uitgeprobeerd. Mijn vr[lees meer...]ouw kreeg het namelijk voorgeschreven. Het was voor mij de ultieme oplossing. Op slag was ik verlost van mijn slaapproblemen zonder bijwerkingen. Daarnaast kon ik vasthouden aan dezelfde dosering. Eens in de zoveel tijd moet ik een gesprek aangaan met de huisarts maar uiteindelijk bieden zij geen alternatief.
05-10-2018

Nitrazepam (nitrazepam)

Met deze voorgeschreven tabletten na zopiclon eerst gebruikt te hebben merk ik dat ik wel beter wakker word zonder suf te zijn ondanks dat ik er ongever 6-8 uur van slaapmet zopiclon blijf je toch in de ochtend wel een beetje suf
16-11-2017

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Wegens psychische behandeling deze medicijnen voorgeschreven gekregen om in slaap te kunnen komen.
22-06-2016

Nitrazepam (nitrazepam)

Na jarenlang gebroken nachten op aanraden van huisarts gestart met om de dag een tablet een uur voor de nacht. Slaap er prima op, geen last van bijwerkingen de volgende ochtend. Na ongeveer twee maanden om de dag gebruiken afgebouwd en nu alleen nog incidenteel. Prima middel!
26-04-2016

Nitrazepam (nitrazepam)

Ik gebruik dit middel al bijna 40 jaar. (het heeft diverse andere namen gehad.) Het werkt alleen als je je kunt ontspannen. Slapeloosheid bij mensen die problemen hebben en liggen te piekeren of opgewonden zijn, hebben er geen baat bij. Uit alle reacties dat het niet werkt, is dat denk ik wel de oorzaak. Het betekent dat als je actief bent, je ook overdag geen slaperighei[lees meer...]d hebt. Druk verkeer en naar de radio luisteren is beter dan de cruise controle aanzetten en relaxen. Je voelt het wel als je slaperig wordt, dan maar even eruit. Als ik 't een keer vergeten ben, merk ik dat, omdat ik na een half uur nog wakker ben. Maar ik heb geen verslaving in die zin dat ik steeds meer nodig heb. Vroeger werd ik wakker van mijn "restless legs" en kon dan niet meer in slaap komen, nu slaap ik daar doorheen en als ik wakker wordt om te plassen, slaap ik direct weer in. Dus het hangt er vanaf of je je kan ontspannen en overdag genoeg actief bent of het geschikt is voor je.
10-11-2015

Nitrazepam (nitrazepam)

Pas ermee op. Het werkt heel goed, maar ik zou echt oppassen en jouzelf als regel opleggen, dit neem ik hooguit 1 keer per week. Tolerantie treedt snel op bij benzo's. Dit zijn alle middelen die op -pam en op -lam eindigen. Wat niet betekent dat je ze niet moet nemen. Als het moet, dan moet het. Maar elke dag niet en als je het wel een fijn effect vindt, dat is mooi, maar[lees meer...] ga het niet misbruiken, want je krijgt gaten in je geheugen, maagproblemen, een verslaving eraan, en allemaal meer ellende. Pas heel erg op hiermee! Dit schrijven ze dan ook niet voor niets, niet zomaar voor! Praat erover met de voorschrijver, wat een goede frequentie van inname is. 1x per week is prima als jij dit kunt. Ik heb dit middel ruim een jaar geslikt op het einde moest ik al 2 tabletten van 5 nemen. Dan is 25mg seroquel nog gezonder voor je. Allemaal niet zonder risico's, pas dus goed op! Dagelijks nemen dan ontwikkel je heel erg snel een tolerantie. Waardoor je na een maand of 2 misschien al je dosis moet verdubbelen, etc etc. Als je dit leest en denkt overkomt mij niet. Naïef maar iedereen heeft er zijn eigen mening over dat is je vrij recht. ik wil je alleen maar informeren. Informeer jouzelf ook eens! Zoek op internet. Zoek desnoods op het farmaceutisch kompas. Maar pas op! Helemaal in combinatie met alcohol of drugs!
02-03-2015

Nitrazepam (nitrazepam)

Ik gebruik zo af en toe (ongev. 3x per week )een kwart pilletje voor het beter in slaap kunnen komen. Steeds vaker merk ik dat ik een half pilletje nodig heb omdat ik op een kwart niet meer reageer. Ik ben bang dat ik steeds vaker een half pilletje nodig zal hebben en op de duur driekwart enz. Waar houdt dit op? Natuurlijk wil ik hier niet aan verslaafd raken , maar vel[lees meer...]e uren wakker liggen is ook niets . Wat tedoen
12-04-2014

Nitrazepam (nitrazepam)

ik heb imsomnia ben uitbehandeld by slaapkliniek. nitrazepam heeft zo goed als nooit goed gewerkt, je valt er niet van in slaap, het is gewoon geen slaapmiddel.
23-07-2013

Nitrazepam (nitrazepam)

Nitrazepam gaf me rust, na 2 stuks inname. Het is voor mij geen slaaptablet! Ook ontstaat er snel gewenning, dus heb je dan meer nodig....
12-03-2013

Nitrazepam (nitrazepam)

Sinds een jaar krijg ik van mijn apotheek de nitrazepam van actavis, deze heeft bij mij enkele bijwerkingen. Daarvoor had ik altijd andere merken en daarvan had ik totaal geen bijwerkingen. Ik gebruik het om mijn spieren rust te geven en dat ging prima voordat ik die van de Actavis kreeg. Erg jammer!! ik zal mijn apotheek vragen om een ander merk
22-01-2013

Borstkanker

Na een week niet slapen Nitrazepam gekregen van de huisarts.... wat denk je? Geen enkel verschil. Ik sliep niet in en ik heb 'gewoon' de halve nacht wakker gelegen... zucht. Wordt hier wel een beetje moedeloos van.
15-01-2013

Nitrazepam (nitrazepam)

ik heb al last van depressies sinds 2000 en nog steeds wordt er gezocht naar een goede balans van medicatie. Overdag gaat het redelijk, maar inslapen en doorslapen gaat niet. Ook na inspanning, wandelen, concentratie, toch blijkt de slaap niet te kunnen vatten, met nadeel van alle medicatie, nachtmerries en vechten om wakker te worden.
09-10-2012

Nitrazepam (nitrazepam)

Ze noemen het slaapmidel maar je licht er nachten van wakker, Actavis PCH. Daar voor gebruik ik gebruikte ik nitrazepam van Ratiopharm. Aan 1 x inemen kon ik 2 nachten van slapen. Maar het zijn gewoon de E nr. die in dat tablet zit. Neem nu Seroxat, het is een wereld van verschil.
07-08-2012

Nitrazepam (nitrazepam)

Ik gebruik sinds enkele maanden Nitrazepam, omdat ik 's morgens vroeg wakker werd (5 uur). Kortwerkende slaapmiddelen hadden dus geen effect en inslapen lukte prima. Ik neem nu iedere nacht een kwart tablet en dat is voldoende voor een goede nachtrust. Geen bijwerkingen en (vooralsnog) geen verminderd effect.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum