Ervaringen met Nitrazepam

Slapeloosheid (15 meningen)

13-04-2019 | Vrouw | 58
nitrazepam (5mg)
Het medicijn doet NIets !sterker nog. Het verergerdet probleem dik 2uur voordat ik insliep en ipv 2a3x wakker. Nu 4a5 keer !

21-08-2021 | Man | 61
nitrazepam (5mg)
Slaap al 40 jaar zeer slecht. Soms 3 uur per nacht, soms 0 uur.

06-11-2019 | Vrouw | 62
nitrazepam (5mg)
Kreeg het voorgeschreven ter vervanging van bromazepan,reden:onrustig en slecht slapen

20-11-2011 | Vrouw | 63
Slapen met pijn
Ik heb o.a. artrose en gebruik de combinatie 1 tablet nitrazepam/5mg met 1 tablet paracetamol500/codeïne20 al jaren. Ook mijn moeder heeft het jaren gebruikt zonder de hoeveelheid te hebben moeten verhogen.

11-04-2019 | Man | 69
nitrazepam (5mg)
Vanaf kindzijn last van slaapproblemen. Deze verergerden bij volwassenheid. Ik heb diverse medicijnen voorgeschreven gekregen zoals oxazepam. Het resultaat was minimaal. Ik weet dat mijn kwaal een aangeboren kwaal is vanaf mijn moederskant. Ik was teneinde raad en dreigde zelfs arbeidsongeschikt te raken. Door toeval 20 jaar geleden heb ik dit middel uitgeprobeerd. Mijn vr[lees meer...]ouw kreeg het namelijk voorgeschreven. Het was voor mij de ultieme oplossing. Op slag was ik verlost van mijn slaapproblemen zonder bijwerkingen. Daarnaast kon ik vasthouden aan dezelfde dosering. Eens in de zoveel tijd moet ik een gesprek aangaan met de huisarts maar uiteindelijk bieden zij geen alternatief.

12-03-2013 | Vrouw | 69
nitrazepam
Sinds een jaar krijg ik van mijn apotheek de nitrazepam van actavis, deze heeft bij mij enkele bijwerkingen. Daarvoor had ik altijd andere merken en daarvan had ik totaal geen bijwerkingen. Ik gebruik het om mijn spieren rust te geven en dat ging prima voordat ik die van de Actavis kreeg. Erg jammer!! ik zal mijn apotheek vragen om een ander merk

09-10-2012 | Man | 70
nitrazepam
Ze noemen het slaapmidel maar je licht er nachten van wakker, Actavis PCH. Daar voor gebruik ik gebruikte ik nitrazepam van Ratiopharm. Aan 1 x inemen kon ik 2 nachten van slapen. Maar het zijn gewoon de E nr. die in dat tablet zit. Neem nu Seroxat, het is een wereld van verschil.

02-03-2015 | Man | 74
nitrazepam (5mg)
Ik gebruik zo af en toe (ongev. 3x per week )een kwart pilletje voor het beter in slaap kunnen komen. Steeds vaker merk ik dat ik een half pilletje nodig heb omdat ik op een kwart niet meer reageer. Ik ben bang dat ik steeds vaker een half pilletje nodig zal hebben en op de duur driekwart enz. Waar houdt dit op? Natuurlijk wil ik hier niet aan verslaafd raken , maar vel[lees meer...]e uren wakker liggen is ook niets . Wat tedoen

26-04-2016 | Vrouw | 79
nitrazepam (5mg)
Ik gebruik dit middel al bijna 40 jaar. (het heeft diverse andere namen gehad.) Het werkt alleen als je je kunt ontspannen. Slapeloosheid bij mensen die problemen hebben en liggen te piekeren of opgewonden zijn, hebben er geen baat bij. Uit alle reacties dat het niet werkt, is dat denk ik wel de oorzaak. Het betekent dat als je actief bent, je ook overdag geen slaperighei[lees meer...]d hebt. Druk verkeer en naar de radio luisteren is beter dan de cruise controle aanzetten en relaxen. Je voelt het wel als je slaperig wordt, dan maar even eruit. Als ik 't een keer vergeten ben, merk ik dat, omdat ik na een half uur nog wakker ben. Maar ik heb geen verslaving in die zin dat ik steeds meer nodig heb. Vroeger werd ik wakker van mijn "restless legs" en kon dan niet meer in slaap komen, nu slaap ik daar doorheen en als ik wakker wordt om te plassen, slaap ik direct weer in. Dus het hangt er vanaf of je je kan ontspannen en overdag genoeg actief bent of het geschikt is voor je.