Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

08-03-2017 | Vrouw | 45
veel klachten en na 3 weken na overleg gestopt

30-06-2018 | Vrouw | 48
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Vanwege een ernstige auto immuunziekte kreeg ik over een langere periode een hoge dosis prednison. Omdat prednison osteoporose kan veroorzaken kreeg ik ter preventie alendrinozuur, eenmaal per week. Dat heb ik geweten. Op de dag zelf plus de dag na het innemen duizelig en zwak. Mijn haar begon uit te vallen na 4 maanden wekelijks gebruik. Artsen ontkennen nog altijd dat da[lees meer...]t daarmee te maken heeft terwijl het in elke bijsluiter staat vermeld. Vreemd. Ondertussen aan een lage dosis prednison en 4 weken gen alendrinozuur meer. Mijn haaruitval begint heel langzaam te minderen, spierzwakte heeft zich voor 90% hersteld, hoofdpijn en duizeligheid is weg.

04-09-2020 | Vrouw | 49
Osteoporose/botontkalking
Heel kort kan men zijn: botontkalking gang naar de reumatoloog, verhaal aangehoord, plempen met bisfosfonaat, geeft het bijwerkingen dan staan nog 3 van dit soort middelen in de wachtrij, Geen zorg, geen alternatieven, geen enkel ander aanbod zoals dietist of fysiotherapie laat staan gesprekstherapie. Alleen thuis neemt men het middel dan in en red je maar. Maakt niet ui[lees meer...]t of het helpt of niet als de reumatoloog maar haar middelen aan de vrouw kan brengen. Ik heb nog liever een botbreuk dan dit gif in mijn lijf.

26-02-2011 | Vrouw | 49
Osteoporose
Hoorde van mijn huisarts dat van elke tablet er maar 2% in je lichaam blijft , heeft dit dan nog zin om zo'n medicijn met al die bijwerkingen in te nemen? Mijn broer is overleden aan slokdarmkanker dus ik denk erover om er mee te stoppen!

27-09-2022 | Vrouw | 50
Osteoporose/botontkalking
Na 1/2 jr verspringende neurologische doofheid uitval in armen en benen , eers t kwam gevoel terug, later niet meer, kapotte axon . Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten erger en definitief maakte. Geur veranderde ook en kreeg obstipatie. medicatie stop en zink slikken, ging beter .Kreeg helaas verkeerde diagnose en medicatie wat het klachten er[lees meer...]ger en definitief maakte.. Men kent het niet, mogelijk door combinatie met calciumcitraat.

20-03-2019 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.

27-02-2014 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Onlangs het merk Accord gekregen, deze pillen zijn belachelijk groot vergeleken met andere merken. Ze blijven hangen in de slokdarm terwijl onstekingen daar het meest voorkomen, aldus de bijsluiter. Waarom is dit? Hier word je therapie ontrouw van, wat te denken van vaak ouderen die dit moeten innemen? Zal dit niet erg lastig zijn voor hen? Ik ga mijn zorgverzekering hie[lees meer...]rvan op de hoogte stellen en heb ook al een mail gestuurd naar Accord, ben benieuwd wat ze daar voor reactie op geven.

12-10-2013 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Tijdens een spondylodese ondekt dat mijn bot zwak was. Na een dexascan ondekt dat ik osteoporose had, ik was 47jaar. Heb 3 rugoperaties gehad met schroeven, samen met osteoporose is dat geen goede combi. Het medicijn is niet gebruiksvriendelijk het lijkt makkelijk 1xp.week, maar je moet een half uur rechtop op een nuchtere maag innemen en dat is moeilijk voor mij. Ik kan[lees meer...] niet zitten en niet lang op zijn, heb zenuwpijn, slik veel pijnstilling. Vaak heb ik eerder een oxycontin nodig, dan kan ik dit medicijn niet meer innemen. De tabletten die ik krijg zijn soms belachelijk groot en weet zeker dat oudere mensen die slecht kunnen slikken, er bestaan kleinere hoor, maar de fabrikant heeft blijkbaar lak aan hoe ouderen dit kunnen ervaren. Verder kan ik bij effectiviteit niet zeggen of het werkt, het zou de botafbraak remmen.

12-02-2011 | Vrouw | 51
Osteoperose
Ik slik de tabletten één maal per week en kreeg bij de eerste inname na enkele dagen last van verschrikkelijke maagpijn en heb de inname gestaakt. Op advies van de huisarts heb ik eerst 2 weken Omeprazol geslikt. Daarna ben ik opnieuw met de tabletten begonnen en heb geen last meer gehad. Heb af en toe wel last van wat stijve gewrichten, maar zou dit van de medicijn kun[lees meer...]nen komen of zou dit een algemene "overgangsklacht" kunnen zijn? Het is even wennen om op de nuchtere maag de tabletten met zoveel water in te nemen maar het went. Verder nog geen effect omdat ik pas een half jaar de medicijnen gebruik.

07-08-2022 | Man | 52
Osteoporose/botontkalking
Gebruikt wegens ernstige osteoporose (T-score -6,5). Hierdoor tientallen breuken, ingezakte wervels en veel rugpijn. Begonnen toen ik ca 35 was. Met een onderbreking van 2 jaar heb ik het 15 jaar gebruikt. De eerste jaren een waanzinnig goed resultaat gehad, daarna steeds minder tot een plateau bereikt werd. Mijn chronische lage rugpijn is geheel verdwenen. Ik heb nog maar[lees meer...] 1 nieuwe wervelinzakking gehad, wel nog enkele andere breuken. Mijn T score is nu -3,7 Absoluut geen bijwerkingen gehad. 1 x per week ruim voor het ontbijt innemen en dan geen kalk of melk bij het ontbijt vond ik goed te doen.

02-08-2019 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
Ik krijg nu calcium en vitamine d3 plus alendroninezuur. Dit zonder bloedonderzoek of Botscan. Is dit normaal? Ik ga hierdoor 2 dagen in de week met zeer veel pijn naar mijn werk en dat sloopt mij-:(

24-06-2016 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
De hele dag heel misselijk en onwel, last van gewrichten. Kan wel eten, maar moet best doen het allemaal binnen te houden. ik hoop dat er een vervangend middel is, want elke week 1 dag helemaal onwel is niet zo fijn.

22-11-2011 | Vrouw | 52
Osteoporose
zere tong en veel uitslag in gezicht vooral kin en wangen. winderigheid.

28-05-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Na botbreuk herstel met gips en fysio, maar er bleek ook osteoporose,. Alendroninezuur van Aurobindo gehad en na half jaar buikklachten, obstipatie, verandering van consistentie, later bleek verlaging van zink in bloed en zenuwuitval verspringend in alle ledematen. en diverticulose door de obstipatie .Levensgevaarlijk medicijn.

06-04-2022 | Man | 53
alendroninezuur (10mg)
Botbreuk
Heup gebroken tijdens val van mijn racefiets, dexascan toonde lichte botontkalking aan. Het achterlijke is dat de doctoren oorzaak en gevolg omdraaien. Je loopt nl. geen botbreuk op door osteoporose maar door een flinke ongelukkige val! Valbreken leren door op Judo te gaan werkt preventiever dan Alendroninezuur. Maar goed, gehoorzaam als ik ben toch kuur gevolgd maar na ee[lees meer...]n aantal maanden mee gestopt ivm nekpijn. Ik werd toch overgehaald door mijn huisarts er mee door te gaan. Door voorraadgebrek reeds 3 verschillende merken gehad. Na ongeveer een half jaar kreeg ik plots borstbeenpijn met ademhalingsproblemen, volgens huisarts ribben? Volgens mij Alendroninezuur. Paar maanden daarna 3 weken diarree die pas stopte na stoppen met het slikken van alendroninezuur. 1 week gewacht en toch nog om zeker te gaan dat Alendroninezuur de boosdoener was.... na het eerste pilletje meteen weer 3 dagen diarree. Mijn conclusie is dat alendroninezuur verre van ongevaarlijk is en niet opweegt tegen de zogenaamde voordelen! Dus mijn advies is dat n.a.v. een botbreuk ik een osteoporose constarering met een korrel zout zou nemen. Hiermee bedoel ik dan niet ernstige osteoporose waarbij iets breekt door ergens licht tegenaan te stoten.

21-01-2022 | Vrouw | 53
Osteoporose/botontkalking
Nou ik ben benieuwd...al die reviews . Word r niet vrolijk van. Ik ben net begonnen moet maandag 2e pil slikken. Heb wel wat last van mijn benen en vooral mijn voeten en voel me raar . In mijn onderste 4 wervels van mijn rug heb ik osteoporose en mijn bovenbenen beginnen ook. Dat kan komen door tamoxifen antihormoon pil tegen borstkanker en mischien ook erfelijk, maar [lees meer...]dat weet ik niet ivm dat ik geadopteerd ben. Ik twijfel zo erg om door te gaan, omdat ik nog nooit iets gebroken heb en ernstige pijn klachten heb van de osteoporose. Ik heb wel t gevoel dat t echt troep is. Dus eigenlijk slik ik ze liever niet. Kan t niet als t echt nodig is? Ik heb al zoveel aan mijn kop door de borstkanker en alles erom heen. Xx