Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen darm/maag van streek

16-07-2010 | Vrouw
Osteoperose
slik dit medicijn nog maar 4 weken ben er misselijk van los dit op door wat fruit te eten en bezig te blijven na het middag eten is de misselijkheid weg.

13-04-2010 | Vrouw
Ostopenie
Na een jaar te hebben gebruikt was de resultaat van de botmeting -1,8 (was -2,4), effectief dus! Bijwerkingingen: uitslag op mijn benen, maar was van korte duur; voornaamste is de winderigheid en opgeblazen gevoel, soms een harde buik, ook een raar geluid in mijn keel als ik lig. Gelukkig is dit niet altijd het geval maar de arts heeft voorgesteld om een ander middel t[lees meer...]e proberen, namelijk Actonel.

23-11-2021 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Na een maand begon ik steeds slechter te zien. Wazig lichtflitsen en zwarte vlekken. Mijn oog begon geel te worden en had twee keer in 10 dagentijd een enorme gesprongen ader in een oog. Toen ik vanmorgen wakker werd en zwarte strepen zag ben ik bij de oogarts geweest die heeft niets gekunnen constateren. Gestopt met de pillen langzamerhand is het oog weer bijna normaal ge[lees meer...]worden. Bij het lareb waren hier ook gevallen van bekend.

20-03-2019 | Vrouw | 51
Osteoporose/botontkalking
Nu 4 weken gebruikt, vooral zware hoofdpijn en vermoeidheid is erg vervelend. Dat zou na de eerste maanden af moeten nemen. Voordat je er aan begint eerst je gebid laten controleren, die voorlichting vond ik onduidelijk. Ik was er al aan begonnen en moest toevallig voor controle naar de tandarts. Gemeld bij mijn tandarts dat ik dit medicijn slik, die gaf meteen aan dat a[lees meer...]ls ik iets aan mijn gebit ga mankeren hij mij zal doorverwijzen naar het ziekenhuis, tandarts neemt hierin geen risico. Met name tand of kies trekken doet tandarts niet als je dit medicijn gebruikt, te groot risico op complicaties. Dus laat eerst je gebit controleren en zorg dat je gebit in goede conditie is en dan pas beginnen met dit medicijn.

09-06-2018 | Vrouw | 72
Artrose
Heb het nu een paar maanden maar heb geen voldoening ervan. Heb 2 weken geleden een foto laten maken van nek en wervelkolom omdat ik erge pijn in mijn nek heb. 2 wervels ingezakt. Dus heb het idee dat het niet helpt.

15-08-2017 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit omdat dit n.a.v. botdichtheidsmeting is gebleken dat ik botontkalking heb in rug en heupen. Was daar zeer verbaasd over, want ik beweeg volgens mij voldoende fiets en wandel nog nooit wat gebroken dus ik snapte dit niet. Maar slik toch maar dit medicijn om mogelijk erger te voorkomen.

08-03-2017 | Vrouw | 45
veel klachten en na 3 weken na overleg gestopt

24-06-2016 | Vrouw | 52
Osteoporose/botontkalking
De hele dag heel misselijk en onwel, last van gewrichten. Kan wel eten, maar moet best doen het allemaal binnen te houden. ik hoop dat er een vervangend middel is, want elke week 1 dag helemaal onwel is niet zo fijn.

09-08-2014 | Man | 76
Osteoporose/botontkalking
Moet prednisolon gebruiken. Bijwerking daarvan: botontkalking. Daarom alendroninezuur en calci-chew gebruiken. Prednisolon wordt langzaam afgebouwd, hopelijk kan daarna alendroninezuur ook stoppen. Veel last van maagzuur en oprispingen, daardoor slecht slapen, pijn achter het borstbeen (slokdarm waarschijnlijk). Rechtop zitten (30 minuten na inname tablet en om minder la[lees meer...]st van oprispingen te hebben) is moeilijk vanwege rugklachten.

26-12-2013 | Vrouw | 54
Osteoporose/botontkalking
Na 4 maanden gebruik kreeg ik kaakpijn , de laatste week pas. toen ik in mijn mond keek zag ik achter mijn laatste kies een Zwarte vlek op mijn tandvlees! Ik,stop er meteen mee! En ga mijn huisarts en apotheek na de kerst meteen bellen.

17-04-2013 | Man | 64
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik dit sinds een half jaar. Volgens mij heb ik veel meer last van psoriasis aan mijn handen Ik krijg ze maar niet rustig,en veel last van pijnlijke kloven.Dat is zeer pijnlijk Veel last van een opgezette pijnlijke maag Kan dat allemaal door die tablet komen

25-03-2013 | Vrouw | 72
Maagzuur
iK HEB SINDS INAME ERNSTIGE JEUK KRAB OVER HEEL MIJN LICHAAM. EN MIJN RUGKLACHTEN ZIJN WEER TOEGENOMEN eN HEB VEEL KAST VAN MAAGZUUR

19-06-2012 | Vrouw | 78
Osteoporose/botontkalking
Ik ben over gezet van Alendroninezuur op Bonendro. Erg blij met deze overzetting. Naast alendroninezuur wordt nu ook kalk en viramnine D toegevoegd. Ondanks prednison schijnen mijn botten nog redelijk te zijn.

20-02-2012 | Vrouw | 72
Reumatoïde artritis
heb 1 jaarpretnisolon geslikt moest alendrinonizuur nemen voor botontkalking moet ik nu nog blijven slikken na 2 jaar of moet de botsterkte nagekeken worden

01-12-2011 | Vrouw | 69
alendroninezuur
medicijn is te groot- inname zeer moeilijk. moet heel doorgeslikt worden, blijft stabiel.

22-11-2011 | Vrouw | 52
Osteoporose
zere tong en veel uitslag in gezicht vooral kin en wangen. winderigheid.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum