Ervaringen met Alendroninezuur

alendroninezuur

allergisch moeilijk in slaap vallen

30-03-2023 | Vrouw | 57
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Invaliderende myalgie. Rugpijn kon mij niet omdraaien in bed. Daarbij grieperig gevoel. Dat heeft ca. 48 uur geduurd.

30-04-2016 | Man | 57
Osteoporose/botontkalking
Innemen en 1/2 uur rechtop zittend staan is het enige vervelende. Moest stoppen en over op Prolia injecties.

12-04-2023 | Man | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruik Alendroninezuur 70 mg. nu 1x per week, en heb als bijwerkingen heel veel hoofdpijn en ik zie wazig.

12-02-2023 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
De eerste week , had ik gelijk 3 dagen ernstige klachten. De 2 e week weer ,en de derde week nog beroerder. Dus ben ik ermee gestopt , ik kan nauwelijks functioneren overal pijn in spieren en botten, zelfs op mn voeten staan deed pijn en heel veel steken in mijn heupen en sleutelbeen , draaierig, misselijk, hoofdpijn ,griep gevoel.

23-08-2016 | Vrouw | 58
Osteoporose/botontkalking
Ik slik dit middel voor osteoporose sinds dec 2015, nadat ik te horen kreeg dat ik artrose en osteoporose had. Omdat ik al pijn ondervond van de artrose, wordt dit wel verergerd door deze medicijnen. Ben daarbij erg moe en lusteloos. Maar je moet wel, het blijkt een goed middel te zijn voor deze kwaal.

01-12-2011 | Vrouw | 58
alendroninezuur
maagklachten incidenteel. vraag: waarom hoeven sommige mensen het maar 5 jaar te gebruiken en ik langer van arts/apotheek?

10-01-2021 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Mijn moeder bleek zeer ernstige osteoporose te hebben , en heel veel pijn na ingezakte wervels. Mij werd geadviseerd om ook een dexa scan te doen. Ik bleek in het voorstadium te zitten , osteopenie. Medicatie was nog niet nodig. Ik beweeg veel en leef gezond. Na 2 jaar op eigen initiatief opnieuw een dexascan laten maken, daaruit bleek dat het was veslechterd: osteoporos[lees meer...]e, de internist schreef Aledroninezuur Aurobindo 1 x per week en Calcium Tacal -D 1 x daags voor. Heb wat gevoeligere gewrichten en wat obstipatie, op eigen initiatief ben ik Magnesium erbij gaan gebruiken,. Na 5 jaar weer op eigen initiatief om n dexascan gevraagd. De score was verbeterd, de Röntgoloog gaf uitleg bij de foto, vond ik heel fijn. Ik zit nu weer in de Osteopenie score. Het heeft tot nu dus toch geholpen. Ik heb de huisarts gevraagd hoe lang ik dit mag en kan blijven innemen, hij zegt ga er maar mee door, ik gebruik het nu 6 jaar. In de bijsluiter kan ik niet vinden hoe lang dit gebruikt mag worden, dat vind ik wel lastig en zou dat wel willen weten.

30-01-2019 | Vrouw | 59
alendroninezuur (10mg)
Osteoporose/botontkalking
Ik gebruikte het al eerder en er was toen een dusdanige verbetering in twee jaar dat er geen sprake volgens de arts meer was van osteoperose maar osteopernie. Deze vond het niet nodig om behandeling voortte zetten Na twee jaar andere arts en opnieuw dexascan toen bleek dat er een fout in de eerdere beoordeling was gemaakt. Er was geen bonedron meer dus aan de Alenca. Na[lees meer...] een maand begon de ellende met mijn gebit . Tanden braken spontaan af. TA concludeerde dat door het eerdere gebruik en het hervatten de schade veroorzaakte. Contact met specialist . Moest direct stoppen . Na drie maanden moest mijn bovengebit eruit dus heb nu een bovenprothese. Heelaas ben ik ook iets van mijn lengte kwijt . In drie jaar drie centimeter. Maar mag absoluut geen alenca oid meer gebruiken. Wel vit D en Calcium

21-01-2016 | Vrouw | 59

05-05-2023 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Armbotbreuk na val, na dexascan bleek osteoporose ondanks gezonde leefstijl en goede conditie. Zag erg op tegen gebruik van dit medicijn na alle reacties gelezen te hebben, echter het valt me tot nog toe erg mee. Gebruik het nu 2 maanden en heb alleen de eerste paar keer na inname last gehad van beetje hoofd- en spierpijn.

27-03-2021 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Na verliezen evenwicht en val in het gras een wervelfractuur L1 (impressie) opgelopen. Uit Dexascan bleek ernstige osteoporose. Ik heb mijn leven lang lichamelijke arbeid verricht (Ambulance verpleegkundige). Veel , ook lange afstandswandelingen gelopen. Gefietst/ fitness/ 2 keer per week zwemmen.Goede voeding. Vermoedelijk erfelijk belast. Mijn moeder had ingezakte werve[lees meer...]ls. Ik heb veel bijwerkingen van de Alendroninezuur en hoop dat deze zullen verminderen. Ik begrijp niet dat mensen zeggen liever een fractuur op te lopen dan deze pillen te blijven slikken. Het is kiezen tussen 2 kwaden, maar de wervelfractuur is geen pretje, herstelt nooit en was heel pijnlijk. Met andere fracturen zal dit net zo zijn en herstel met osteoporose is moeizamer door de poreuze botten.Ik wil zoveel mogelijk voorkomen dat ik nog iets breek door mijn leefstijl aan te passen. Te verdiepen in het ziektebeeld en zoveel mogelijk een gezonde leefstijl te behouden.

02-02-2017 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Na onderzoek bleek ik beginnende osteoporose te hebben( moeder had het ook) begonnen met allendronine en calcium. Ik heb geen probleem met inname van medicijnen, ook niet van grote. Maar bij allendronine (klein tabletje) gaat het moeizaam. Doordat het zuur prikkelt in keel gaat het tussen de oren zitten. Deze week slikte ik verkeerd, en had ik het gevoel dat ie bleef hange[lees meer...]n. En daarna heb ik steeds bij het slikken een vervelend gevoel. En dan lees je over de mogelijkheid van slokdarmkanker. Niet bevordelijk voor je gemoedsrust. Misschien hebben meer gebruikers dit ook? Ik ben wel steeds stijver geworden en veel lage rugpijn (versleten onderste rugwervel) ondanks sporten. Had niet in de gaten dat dat ook met allendronine te maken kan hebben. Maar ja, botontkalking zit in de fam.

14-03-2013 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Een dag na inname van dit medicijn begon ik vage rugpijn te voelen. De dag erna was het zo heftig dat elke beweging vreselijk pijnlijk door mijn lijf ging. Ik was totaal geblokkeerd en moest in 1 stand op bed blijven liggen. Mijn nek, schouders, rug en heupen deden ongelooflijk veel pijn.Kon mezelf niet aankleden en naar het toilet gaan was een ramp. Na twee dagen de arts[lees meer...] gebeld die zei dat ik meteen moest stoppen.

12-09-2012 | Vrouw | 60
Reumatoïde artritis

17-09-2011 | Vrouw | 60
alendroninezuur
Voor heel veel pijn van de nek tot in het been.ik heb zelf een nek hernia gehad maar ze hebben een misser van gemaakt.
heel veel pijn aan de liinkerkant van mijn lichaam.maanden lang.pijn tot dat ik naar 7 weken weer in de Rolstoel gezet werd.na 5uur in de roelstoel heb gezeten.en op bed werd gelegd. had ik zoveel pijn.en kreeg ik zo rare kleur in mijn voet tot onder de knie. nou heb de verpleegarts dit medicijn eraf gehaald maar ook het tabelet meloxicam.en nou maar hopen dat het weer l[lees meer...]eef baar word.voor mijn. ik hoop dat er andere mensen hier ook mee geholpenis gr mevr roelofs

09-04-2011 | Man | 60
Botontkalking
Na een half ditmedicijn gebruikt te hebben voel ik een dagelijkse hoofdpijn,spierpijn vooral in mijn benen, winderigheid en vermoeidheid. Maar de maagzuur is het ergst. Deze problemen had ik een half jaar geleden niet of veel minder. Voel mij daarnaast soms erg down, of dit door dit medicijn komt is mij niet duidelijk. ik stop ermee om te ervaren of ik mij zonder dit m[lees meer...]edicijn beter voel.